Cele mai bune 5 suplimente pentru o viață lungă recomandate de experți

Oana Antonescu
Oana Antonescu
Publicat: 6 ianuarie 2024, 07:46

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, capacitatea organismului de a absorbi substanțele nutritive din alimente scade. Suplimentele alimentare pot completa necesarul de nutrienți, dar nu toate au efectele așteptate. Află care sunt cele mai populare suplimente pentru o viață lungă și sănătoasă. 

Reclamă

Industria suplimentelor alimentare a cunoscut o creștere spectaculoasă în ultimii ani și a devenit extrem de profitabilă. Ea este „sănătoasă” în primul rând pentru economii. „Suplimentele susțin multe companii, mulți angajați”, a declarat pentru publicația Business Insider dr. Nir Barzilai, directorul Institutului de Cercetare a Îmbătrânirii de la Colegiul de Medicină Albert Einstein, din New York.

Multe dintre suplimentele disponibile pe piață nu au rezultatele promise pe etichetă, a spus pentru aceeași publicație dr. Andrea Maier, de la Centrul pentru Longevitate din cadrul Universității Naționale din Singapore. 

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

În plus, fiecare persoană poate reacționa diferit la orice pastilă pe care o ia. De aceea, când recomandă astfel de suplimente pacienților săi de la clinicile de longevitate din Singapore, dr. Maier le prescrie cu o abordare foarte personală și științifică. „Ar trebui luate în funcție de biologia corpului tău. Nu lua pur și simplu diverse lucruri”, recomandă specialistul.

Capacitatea organismului nostru de a absorbi nutrienții scade odată cu înaintarea în vârstă. Când vine vorba de îmbătrânire, dr. Nir Barzilai și alți experți de top în longevitate recomandă ca suplimentele să fie personalizate. Ele pot ajuta unele persoane să-și prelungească viața dacă sunt luate corect și cu măsură. 

Reclamă

Iată 5 dintre cele mai populare suplimente pentru o viață lungă care au o susținere științifică.

1. Suplimente pentru o viață lungă: vitamina D

Specialiștii în longevitate susțin efectele benefice ale vitaminei D în procesul de îmbătrânire. Imunologul american Anthony Fauci și excentricul antreprenor în domeniul tehnologiei Bryan Johnson se numără printre cei care iau acest supliment alimentar. 

Vitamina D este esențială pentru densitatea osoasă, deoarece facilitează absorbția și metabolismul calciului. În general, absorbim cea mai mare parte a vitaminei D în urma expunerii la soare. Mulți oameni aleg să-și suplimenteze aportul de vitamina D în sezonul rece, când nu se expun suficient la razele ultraviolete. Poți obține vitamina D și prin consumul de pește gras precum somonul, precum și din lapte fortificat și gălbenușuri de ou.

Reclamă

Cu toate acestea, dr. Nir Barzilai spune că nu ia acest supliment nici chiar atunci când nivelul său de vitamina D este scăzut. „Singura utilitate a vitaminei D este în osteoporoză”, spune specialistul. Testele efectuate au arătat că oasele sale sunt foarte solide și nu crede că are nevoie de acest supliment. 

2. Suplimente pentru o viață lungă: uleiul de pește

Cunoscut pentru efectul său protector asupra inimii, uleiul de pește furnizează o cantitate mare de acizi grași omega 3 care scad nivelul colesterolului. Există unele dovezi că el are proprietăți antiinflamatoare și este benefic în prevenirea și atenuarea inflamației și durerii cauzate de artrită.

Suplimentele cu ulei de pește sunt o soluție la îndemână, dar poți obține acizii grași omega 3 și din alimentație. Sursele animale și vegetale sunt:

  • somonul;
  • tonul;
  • macroul;
  • sardinele;
  • fructele de mare;
  • algele marine;
  • fructele nucifere;
  • semințele de in;
  • semințele de chia;
  • uleiul de rapiță.

Consumul de omega 3 din pește și nucifere are avantajul că aduce în organism și alți nutrienți benefici pentru sănătate. Nucile, de exemplu, sunt o sursă excelentă de fibre alimentare, magneziu și vitamina B6, în timp ce somonul crește aportul de vitamina D și vitamina B12.

3. Suplimente NAD+

NAD este acronimul pentru nicotinamid adenin dinucleotid (dinucleotida de nicotinamidă și adenină), o coenzimă pe care organismul nostru o utilizează pentru a produce energie. Totodată, NAD joacă un rol crucial în:

  • procesele de reparare a ADN-ului;
  • protejarea celulelor împotriva stresului oxidativ;
  • susținerea funcției imunitare;
  • reglarea ceasului biologic intern al organismului;
  • sinteza unor molecule importante;
  • reglarea metabolismului. 

În ultimii ani, NAD+ și precursorii săi, cum ar fi nicotinamida ribozidă (NR) și nicotinamida mononucleotidă (NMN), au devenit suplimente populare anti-îmbătrânire. Suplimentarea cu acești compuși ar putea ajuta la menținerea unui nivel optim de NAD+ în organism și, astfel, la îmbunătățirea sănătății și longevității celulare.

4. Suplimente pentru o viață lungă: fisetina

Acest compus este un fitonutrient prezent în mod natural în multe alimente vegetale, cum ar fi căpșunile, merele, kaki, ceapa și castraveții. Fisetina este recunoscută pentru potențialul său antiinflamator și antioxidant. Totodată, ea ajută la eliminarea celulelor deteriorate din organism care se acumulează odată cu înaintarea în vârstă. Astfel, ea contribuie la menținerea sănătății celulare.

Dr. Paul Robbins, cercetător în domeniul longevității, spune că ia fisetină sub formă de supliment alimentar la fiecare două săptămâni, iar genunchiul său bolnav este întotdeauna mai bine după aceea. Alți cercetători în domeniul îmbătrânirii sunt entuziasmați de potențialul fisetinei de a trata simptome ale unor boli precum precum artrita și Alzheimer. 

Cu toate acestea, mulți experți avertizează că este nevoie să mai așteptăm câțiva ani pentru a cunoaște mai bine atât beneficiile, cât și riscurile administrării acestui supliment fără supraveghere medicală. 

5. Suplimente pentru o viață lungă: magneziul

Acest mineral are o mulțime de roluri importante în organism: menține sănătatea mușchilor, a oaselor și nervilor, reglează tensiunea arterială și susține sănătatea celulelor. 

Specialistul în în longevitate Peter Attia ia zilnic mai multe tipuri diferite de magneziu pentru o îmbătrânire sănătoasă. Poți obține acest mineral în cantitate suficientă și din alimentație. O dietă bogată în legume cu frunze verzi închis precum spanacul, dar și consumul de banane, avocado, nuci și fasole pot asigura un aport optim de magneziu.

Alimentația și exercițiile fizice, mai importante decât suplimentele

Nu există o rețetă unică de suplimente pe care să o susțină toți specialiștii în studiul longevității. În schimb, toți recomandă să-ți modifici alimentația și să practici exerciții fizice înainte de a încerca suplimente alimentare pentru o viață lungă.

O dietă sănătoasă, bogată în legume, fructe, leguminoase și fructe nucifere poate fi suficientă pentru a susține îmbătrânirea sănătoasă a organismului. 

Dr. Andrea Maier nu ia niciun supliment, spunând că urmează o dietă vegană sănătoasă care pare să-i ofere ceea ce are nevoie. Dr. Nir Barzilai ia doar un supliment cu homocisteină, acid folic și vitamine din grupul B, recomandate pentru o tulburare genetică specific pe care o are. 

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Suplimente care pot fi toxice dacă le consumi în exces. De ce este important să ai grijă la cantitate
Suplimente care pot fi toxice dacă le consumi în exces. De ce este important să ai grijă la cantitate
Suplimente care pot fi toxice dacă le consumi în exces. De ce este important să ai grijă la cantitate
Vitamina care previne scăderea masei musculare la vârsta a treia și cele mai bune surse
Vitamina care previne scăderea masei musculare la vârsta a treia și cele mai bune surse
Vitamina care previne scăderea masei musculare la vârsta a treia și cele mai bune surse
Ce efecte are combinația de magneziu și zinc, potrivit specialiștilor
Ce efecte are combinația de magneziu și zinc, potrivit specialiștilor
Ce efecte are combinația de magneziu și zinc, potrivit specialiștilor
Reclamă
PARTENERI
icon