Magneziul și vitamina D se iau împreună pentru a fi eficiente? Ce spun specialiștii

Oana Antonescu
Oana Antonescu
Publicat: 28 noiembrie 2023, 06:50

O recomandare care a stârnit mult interes pe rețelele sociale susține că suplimentele cu magneziu ar trebui administrate împreună cu vitamina D pentru a trata eficient anxietatea. Află ce spun medicii despre necesitatea de a administra simultan magneziul și vitamina D.

Reclamă

Pe TikTok, utilizatorii laudă beneficiile suplimentelor cu magneziu, susținând că pot trata probleme precum anxietatea și tulburările de somn. Aceștia spun că rezultatele sunt mai bune dacă se administrează în paralel cu vitamina D. Într-un videoclip care a avut 16,4 milioane de vizualizări, un utilizator a spus că a scăpat de anxietatea pe care o avea de 30 de ani după ce a luat ambele suplimente. 

Tendința de a administra în paralel magneziul și vitamina D este tot mai populară, dar au acești nutrienți esențiali beneficii sinergice? Iată ce spun specialiștii consultați de publicația Health.com despre legătura dintre ei și situațiile în care se recomandă suplimentarea unuia sau ambilor nutrienți.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Ce roluri au magneziul și vitamina D în organism

Organismul are nevoie atât de magneziu, cât și de vitamina D pentru a funcționa corect. Cei doi nutrienți sunt implicate în câteva procese fiziologice comune, având o acțiune sinergică. 

Iată câteva aspecte legate de interacțiunea complexă dintre magneziu și vitamina D: 

Reclamă
  • Magneziul este necesar pentru conversia vitaminei D într-o formă activă, care să poată fi asimilată în organism. Vitamina D este inițial inactivă și trebuie transformată într-o formă activă pentru a-și exercita funcțiile biologice. Enzimele care realizează această conversie au nevoie de magneziu pentru a funcționa;
  • Atât magneziul, cât și vitamina D joacă un rol crucial în metabolismul calciului. Vitamina D ajută la absorbția calciului în intestinul subțire, iar magneziul menține echilibrul acestui mineral în organism. Un nivel adecvat de magneziu poate sprijini efectele pozitive ale vitaminei D;
  • Atât magneziul, cât și vitamina D sunt implicate în funcționarea mușchilor. Magneziul este necesar pentru contracția musculară și relaxare, în timp ce vitamina D contribuie la menținerea sănătății celulelor musculare;
  • Ambii nutrienți influențează funcționarea sistemului imunitar, având un rol important în reglarea răspunsului imun.

Organismul are nevoie de magneziu pentru a procesa vitamina D. Enzimele care metabolizează această vitamină depind de magneziu, iar lipsa lui din organism poate afecta niveul vitaminei D.

„Pentru ca vitamina D să fie funcțională, ai nevoie de magneziu”, a declarat pentru publicația Health.com Marie van der Merwe, coordonator al programului doctoral în fiziologie aplicată și nutriție la Universitatea din Memphis. Cu toate acestea, nu înseamnă că toți cei care ar trebui să-și suplim suplimente de vitamina D au nevoie și de suplimente de magneziu.

Reclamă

Când se iau în paralel cele două suplimente

Atât deficitul de magneziu, cât și cel de vitamina D sunt frecvente în populație. Unele statistici arată că mai bine de 40% din populația globală are un deficit de vitamina D. Deficitul de magneziu a fost estimat la un procent chiar mai mare de atât. 

În condițiile în care deficitul acestor nutrienți este atât de frecvent, poate fi de înțeles de ce oamenii simt o îmbunătățire a stării lor de sănătate după ce iau suplimente cu magneziu și vitamina D. La persoanele care au deficit atât de vitamina D, cât și de magneziu, administrarea ambelor suplimente este justificată. Altfel, nu este necesar să iei unul doar pentru că îl iei pe celălalt, susține dr. Pieter Cohen, profesor asociat de medicină la Harvard Medical School. 

„Pot exista anumite probleme medicale specifice în care ai nevoie de ambele, dar acest lucru se întâmplă doar atunci când au fost diagnosticate ambele deficiențe”, detaliază specialistul. Cu alte cuvinte, oamenii nu trebuie să înceapă să ia vitamina D doar pentru că medicul le-a recomandat suplimente cu magneziu. 

Ce efecte adverse pot avea magneziul și vitamina D 

Administrarea de suplimente alimentare cu magneziu și vitamina D în exces nu este lipsită de riscuri. „Este important să ținem cont că, deși aceste suplimente se eliberează fără prescripție medicală și sunt accesibile, ele pot fi la fel de active ca orice medicament cu prescripție”, a spus Cohen.

Deși se întâmplă rar, prea multă vitamina D poate deveni toxică pentru organism. Ea poate cauza efecte adverse neplăcute, cum ar fi:

  • vărsături;
  • dureri abdominale;
  • confuzie;
  • deshidratare.

Excesul de vitamina D în organism poate chiar să ducă la epuizarea magneziului, potrivit unui studiu

Administrarea unei cantități prea mari de magneziu nu prezintă de obicei un risc serios pentru sănătate, deoarece organismul poate elimina excesul prin urină, sune dr. Pieter Cohen. Cu toate acestea, un nivel cresct de magneziu poate provoca diaree, crampe abdominale sau greață.

Asigurarea unei cantități suficiente de magneziu și vitamina D este foarte importantă pentru menținerea sănătății, dar este important să te asiguri în ce măsură este necesară suplimentarea lor. Deficitul acestor nutrienți provoacă simptome vagi, nespecifice și ușor de trecut cu vederea. Vitamina D poate provoca dureri musculare și slăbiciune, în timp ce carența de magneziu poate cauza greață, oboseală și lipsa poftei de mâncare.

Cea mai sigură metodă de a depista un deficit este să verifici nivelul magneziului și vitaminei D prin analize de sânge. Astfel, medicul va putea evalua exact cantitatea exactă de care ai nevoie pentru o stare de sănătate optimă.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Obiceiul care ajută memoria, stimulează creativitatea și reduce stresul
Obiceiul care ajută memoria, stimulează creativitatea și reduce stresul
Obiceiul care ajută memoria, stimulează creativitatea și reduce stresul
Ce se întâmplă dacă iei vitamina C zilnic. Care este doza maximă recomandată și ce efecte are excesul
Ce se întâmplă dacă iei vitamina C zilnic. Care este doza maximă recomandată și ce efecte are excesul
Ce se întâmplă dacă iei vitamina C zilnic. Care este doza maximă recomandată și ce efecte are excesul
Vitamina D susține sănătatea oaselor, dar are și alte beneficii pentru sănătate. Ce roluri are în organism
Vitamina D susține sănătatea oaselor, dar are și alte beneficii pentru sănătate. Ce roluri are în organism
Vitamina D susține sănătatea oaselor, dar are și alte beneficii pentru sănătate. Ce roluri are în organism
Reclamă
PARTENERI
icon