Beneficiile consumului de kale. Cum te poate ajuta această legumă

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 24 noiembrie 2023, 07:11

Kale este o legumă cu frunze verzi, cu un profil nutritiv important, care aparține familiei cruciferelor. Aceasta oferă nutrienți esențiali precum: fibre, fier, antioxidanți, vitamina A, vitamina C și vitamina K. Citește despre beneficiile consumului de kale.

Reclamă

Kale, denumită și varza furajeră, face parte din familia verzei, alături de varza de Bruxelles și broccoli. Aceasta are frunze crețe, de culoare verde sau violet. Totodată, se recomandă să eviți consumul excesiv deoarece conține concentrații ridicate de potasiu.

Beneficiile consumului de kale

Kale este un aliment vegetal, cu multe proprietăți medicinale. Beneficiile sale sunt atribuite diverșilor săi fitonutrienți și gamei largi de: antioxidanti, minerale și vitamine. Aceasta poate îmbunătăți sănătatea: creierului, oaselor, inimii și intestinelor.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

De asemenea, kale se regăsește printre legumele cu cele mai mari concentrații de glutation. Glutationul reprezintă un antioxidant, cu un rol important în menținerea sănătății celulelor și țesuturilor din organism.

Totodată, kale poate avea efecte adverse dacă o consumi în exces. Poate provoca: alergii, diaree și poate interfera cu medicamentele tiroidiene.

Reclamă

Poate susține sănătatea intestinală

Beneficiile consumului de kale pot include susținerea sănătății intestinale. O microbiotă intestinală sănătoasă și echilibrată înseamnă o gamă variată de microorganisme care acționează împreună în intestin pentru a-ți susține sănătatea. Consumul de kale poate contribui la menținerea unei microbiote intestinale sănătoase și echilibrate. Ponderea mare de fibre solubile, fibre insolubile și compuși vegetali, găsită în kale, poate sprijini echilibrul și cantitatea de bacterii vii din intestine, numite probiotice.

Poate diminua riscul de a dezvolta degenerescență maculară

Kale este o sursă de compuși naturali din plante, numiți carotenoide, potrivit Health. Unul dintre aceste carotenoide, numit luteină, poate sprijini protejarea ochilor împotriva dezvoltării unei afecțiuni numite degenerescență maculară. Aceasta se manifestă prin pierderea vederii în centrul câmpului vizual.

Poate avea efecte anticancerigene

Beneficiile consumului de kale pot oferi efecte anticancerigene. Compusul numit sulforafan, prezent în kale, poate avea efecte inhibitoare asupra: cancerului de sân, cancerului pulmonar, cancerului de ficat și a altor tumori maligne.

Reclamă

Poate ajuta la gestionarea diabetului

Fibrele prezente în kale pot ajuta la reducerea nivelului de glucoză din sânge la pacienții cu diabet de tip 1. De asemenea, persoanele cu diabet de tip 2 pot observa îmbunătățiri ale nivelurilor de zahăr din sânge. În plus, consumul de kale poate controla creșterile nivelurilor de zahăr din sânge după ce iei masa.

Poate combate inflamația

Kale asigură un echilibru de acizi grași omega 3 și acizi grași omega 6, conform Stylecraze. Proprietățile sale antiinflamatoare oferite de kale pot ameliora simptomele artritei. Celulelor intestinale afectate de inflamație, li se pot atenua simptomele, fiind printre beneficiile consumului de kale.

Poate sprijini sănătatea oaselor

Calciul este unul dintre mineralele care sprijină sănătatea oaselor și le întărește. În plus, reprezintă o sursă bună de vitamina K. Deficiențele de vitamina K se asociază cu un risc ridicat de apariție a fracturilor osoase.

Poate susține sănătatea inimii

Afecțiunile inimii sunt printre cele frecvente cauze de deces. Consumul regulat de suc de kale ar putea avea un impact pozitiv asupra nivelului de colesterol din sânge. Aportul unui compus găsit în mod natural în kale, numit sulforafan, poate avea efecte care pot contribui la diminuarea riscului de a dezvolta boli cardiovasculare.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Înlocuitori pentru cartofi. Cum poți reduce consumul de amidon
Înlocuitori pentru cartofi. Cum poți reduce consumul de amidon
Înlocuitori pentru cartofi. Cum poți reduce consumul de amidon
Nutrienți care încetinesc procesul de îmbătrânire. Ce efecte pot avea asupra organismului
Nutrienți care încetinesc procesul de îmbătrânire. Ce efecte pot avea asupra organismului
Nutrienți care încetinesc procesul de îmbătrânire. Ce efecte pot avea asupra organismului
Băuturi pentru sănătatea oaselor. Ce efecte pot avea asupra sistemului osos
Băuturi pentru sănătatea oaselor. Ce efecte pot avea asupra sistemului osos
Băuturi pentru sănătatea oaselor. Ce efecte pot avea asupra sistemului osos
Reclamă
PARTENERI
icon