Obiceiuri care îți afectează creierul. Ce să eviți pentru a-ți proteja funcțiile cognitive și memoria

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 16 aprilie 2024, 08:54

Stilul de viață îți poate afecta sănătatea creierului. Dacă ești conștient de obiceiurile de zi cu zi, care pot avea efecte dăunătoare asupra minții, îți poți forma strategii pentru a le putea corecta. Citește despre obiceiuri care îți afectează creierul.

Reclamă

Creierul este un organ cu rol vital pentru a asigura funcționarea organismului. Se recomandă să ai grijă de sănătatea sa pentru a-ți susține: funcția cognitivă, memoria și sănătatea mintală. Anumite deprinderi zilnice pot avea efecte dăunătoare asupra acestuia.

Obiceiuri care îți afectează creierul

Obiceiurile îndeplinesc un rol semnificativ în susținerea sănătății creierului. Rutinele și comportamentele zilnice pot să sprijine sau să îngreuneze funcționarea sa la un nivel optim.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Obiceiurile pozitive, precum exercițiile regulate, somnul adecvat și alimentația echilibrată, asigură substanțele nutritive și oxigenul necesar pentru a susține celulele creierului și a sprijini neuroplasticitatea.

Pe de altă parte, obiceiurile negative, cum ar fi un stil de viață sedentar, stresul cronic, lipsa unui program de somn și alimentația dezechilibrată, pot fi dăunătoare. Acestea pot afecta funcția cognitivă, memoria și sănătatea generală a creierului.

Reclamă

Aport insuficient de apă

Apa este o componentă importantă a creierului. Chiar și o deshidratare ușoară poate afecta: timpul de reacție, memoria și atenția. Asigură-te că bei suficientă apă zilnic, mai ales înainte și după ce te implici într-o activitatea fizică, pentru a menține creierul la un nivel de hidratare optimă, conform Times of India.

Lipsă de socializare

Singurătatea și izolarea socială sunt obiceiuri care îți afectează creierul deoarece se asociază cu: depresie, risc ridicat de a dezvolta boala Alzheimer și declin cognitiv. Persoanele mai puțin active din punctul de vedere social experimentează o pierdere mai mare de materie cenușie. Aceasta este responsabilă pentru procesarea informațiilor în creier.

Pentru a combate potențiala problemă, poți depune un efort pentru a te implica constant în interacțiuni sociale. Poți intra în: cluburi, organizații sau grupuri în care poți participa la activități și experiențe zilnice alături de alte persoane.

Reclamă

Lipsa somnului

Lipsa somnului poate afecta: memoria, raționamentul și abilitățile de rezolvare a problemelor. Este important să stabilești un program de somn bine structurat și să adormi la aceeași oră în fiecare seară. Evită consumul de băuturi cu cofeină, cum ar fi cafeaua sau ceaiul, după ora 18:00, deoarece acestea îți pot afecta tiparele de somn, potrivit Health Shots.

Stres cronic

Stresul cronic poate avea un impact profund mai ales asupra memoriei și proceselor de învățare din cortexul prefrontal, fiind printre aceste obiceiuri care îți afectează creierul. Pentru a diminua stările de stres, poți recurge la câteva tehnici de gestionare, precum exerciții de respirație profundă, yoga sau meditație.

Stil de viață sedentar

Un stil de viață sedentar înseamnă să stai pe scaun sau întins cel puțin 6 ore în fiecare zi, fără a face o mișcare fizică importantă pe parcursul acesteia. Un stil de viață sedentar, caracterizat prin perioade prelungite fără efort fizic, poate fi un factor de risc pentru sănătatea creierului. Acesta poate afecta funcțiile cognitive și cele ale memoriei. Poți lupta împotriva acestei probleme prin includerea activității fizice regulate în rutina ta zilnică. Poți lua pauze scurte la fiecare 30 de minute pentru a te deplasa.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Ce să nu faci niciodată dimineața dacă vrei să ai energie ziua și un somn bun noaptea
Ce să nu faci niciodată dimineața dacă vrei să ai energie ziua și un somn bun noaptea
Ce să nu faci niciodată dimineața dacă vrei să ai energie ziua și un somn bun noaptea
Băuturi pentru memorie. Cum pot îmbunătăți această funcție a creierului
Băuturi pentru memorie. Cum pot îmbunătăți această funcție a creierului
Băuturi pentru memorie. Cum pot îmbunătăți această funcție a creierului
Metode naturale de scădere a tensiunii arteriale. Impactul stilului de viață asupra sănătății
Metode naturale de scădere a tensiunii arteriale. Impactul stilului de viață asupra sănătății
Metode naturale de scădere a tensiunii arteriale. Impactul stilului de viață asupra sănătății
Reclamă
PARTENERI
icon