Înlocuitori pentru băuturile carbogazoase: alternative sănătoase

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 12 februarie 2024, 07:50 / Actualizat: 12 februarie 2024, 10:02

Consumul frecvent de băuturi carbogazoase poate avea efecte dăunătoare asupra sănătății. Din acest motiv, este de preferat să-ți diversifici lista de băuturi pe care le consumi. Citește despre înlocuitori pentru băuturile carbogazoase.

Reclamă

Băuturile carbogazoase pot declanșa nevoia de dulce deoarece pot slăbi sensibilitatea la gusturi dulci și pot crește consumul de alimente și băuturi cu adaos de zahăr. Consumul în exces de băuturi carbogazoase se asociază cu un risc crescut de: afecțiuni cardiace, cancer colorectal și accident vascular cerebral.

Înlocuitori pentru băuturile carbogazoase

Concentrațiile ridicate de zahăr pot avea efecte dăunătoare asupra sănătății. Există băuturi carbogazoase, fără zahăr, dar nu sunt cu mult mai bune decât cele obișnuite.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Consumul frecvent de băuturi carbogazoase poate favoriza creșterea circumferinței taliei. Acesta se asociază direct cu obezitatea și acumularea de grăsime abdominală la adulții aflați la vârste de peste 65 de ani. În același timp, există o mulțime de băuturi răcoritoare, cu valoare nutritivă, pe care le poți bea în loc de băuturi carbogazoase.

Suc de legume

Sucul de legume conține mai puțin zahăr natural decât fructele și asigură un conținut scăzut de calorii. Totodată, poate include concentrații ridicate de sodiu, dacă nu ești atent la ingredientele folosite. Dacă vrei să-l îndulcești, poți adăuga câteva felii de fructe.

Reclamă

Apă aromată

Apa aromată se regăsește printre acești înlocuitori pentru băuturile carbogazoase. Multe sortimente de apă aromată din comerț conțin zahăr și îndulcitori artificiali. Poate fi mult mai sănătos să adaugi arome în mod natural dacă să incluzi în aceasta bucăți de: fructe, legume și plante. În acest mod, scad șansele să consumi diferiți aditivi alimentari.

Ceai verde

Ceaiul verde se asociază cu diminuarea riscului de a dezvolta: afecțiuni ale ficatului, diabet de tip 2, afecțiuni cardiace, obezitate și diferite tipuri de cancer. Ceaiul verde nu conține calorii și are un conținut ridicat de antioxidanți.

Limonadă

Limonada de casă combinată cu stevie sau miere poate fi o alternativă bună. Limonada are un conținut scăzut de calorii, în comparație cu limonadele prezente în comerț. Acestea sunt încărcate cu zaharuri adăugate, conform Only My Health.

Reclamă

Lapte

Laptele fără grăsimi îți poate asigura un aport ridicat de calciu și vitamina D, fiind printre acești înlocuitori pentru băuturile carbogazoase. Pentru cei care suferă de intoleranță la lactoză sau care nu consumă lactate, laptele de soia poate fi o alternativă bună, bogată în proteine, pe bază de plante.

De asemenea, poți încerca o serie de alți înlocuitori pentru lapte, cum ar fi lapte de migdale sau variantele de lapte de soia, care includ vanilie.

Kombucha

Kombucha, care reprezintă un tip de ceai fermentat, care te poate ajuta să diminuezi aportul de zahăr consumat zilnic. Kombucha oferă numeroase potențiale beneficii deoarece produce bacterii prietenoase pentru sănătatea intestinală, denumite probiotice, potrivit Everyday Health.

Cafea

Consumul moderat de cafea poate fi o parte sănătoasă a alimentației și se numără printre acești înlocuitori pentru băuturile carbogazoase. Poți înlocui băuturile carbogazoase cu cafea neîndulcită, la care poți adăuga lapte fără grăsimi sau cu un conținut scăzut de grăsimi. Consumatorii de cafea pot avea un risc mai redus de a se confrunta cu: afecțiuni cardiace, cancer de prostată, cancer endometrial și moarte prematură, indiferent de cauză.

Apă de cocos

Apa de cocos neîndulcită reprezintă o sursă importantă de minerale și vitamine, cu un conținut redus de calorii. Aceasta are în compoziție electroliți, minerale care contribuie la menținerea echilibrului de lichide în organism, cum ar fi: potasiu, magneziu și sodiu. În plus, apa de cocos conține mai puțin sodiu decât celelalte băuturi.

De asemenea, zahărul de cocos poate fi folosit ca înducitor. Acesta are un aspect asemănător cu cel al zahărului brut procesat și are un indice glicemic redus.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Alimente care cresc tensiunea arterială. Ce să eviți când suferi de această afecțiune
Alimente care cresc tensiunea arterială. Ce să eviți când suferi de această afecțiune
Alimente care cresc tensiunea arterială. Ce să eviți când suferi de această afecțiune
Cât de sănătoase sunt fructele uscate. Ce impact pot avea asupra sănătății
Cât de sănătoase sunt fructele uscate. Ce impact pot avea asupra sănătății
Cât de sănătoase sunt fructele uscate. Ce impact pot avea asupra sănătății
Riscurile consumului crescut de grăsimi saturate. De ce îți pot afecta sănătatea
Riscurile consumului crescut de grăsimi saturate. De ce îți pot afecta sănătatea
Riscurile consumului crescut de grăsimi saturate. De ce îți pot afecta sănătatea
Reclamă
PARTENERI
icon