Semne că mănânci prea multe proteine. Cum îți dai seama că ai depășit aportul zilnic

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 6 februarie 2024, 08:28

Proteinele sunt macronutrienți de care organismul are nevoie pentru a funcționa. Este important să-ți asiguri un aport zilnic adecvat deoarece excesul poate avea efecte adverse asupra sănătății. Citește despre semne că mănânci prea multe proteine.

Reclamă

Proteinele sunt nutrienți bogați în aminoacizi de care ai nevoie pentru a susține sănătatea: mușchilor, oaselor și sistemului imunitar. Atunci când suferi de deficiențe, poate fi benefic să crești aportul de proteine, însă, în unele situații poate cauza efecte adverse și probleme de sănătate.

Semne că mănânci prea multe proteine

Aportul zilnic recomandat de proteine ​​variază în funcție de sănătatea ta generală și de câtă activitate fizică faci într-o zi. În plus, factori precum vârsta și sexul pot influența cantitatea necesară a acestui macronutrient în corp, potrivit Very Well Health.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Se poate să ai nevoie de mai multe proteine ​​pe măsură ce înaintezi în vârstă pentru a compensa pierderea masei musculare sau dacă dorești să-ți dezvolți mai multe grupe de mușchi când te antrenezi la sală.

În general, un organism sănătos nu întâmpină probleme în metabolizarea proteinelor suplimentare. Persoanele care suferă de anumite afecțiuni cronice subiacente se pot confrunta cu consecințe periculoase pentru sănătate din cauza consumului excesiv de proteine.

Reclamă

Creștere nedorită în greutate

Atunci când consumi mai multe proteine ​​decât poate suporta organismul, poate determina o creștere nedorită în greutate în câteva moduri care nu se asociază cu creșterea masei musculare. De regulă, mai multe proteine ​​înseamnă mai multe calorii, iar sursa de proteine ​​aleasă poate conține concentrații ridicate de grăsimi saturate.

Mai mult, corpul transformă excesul de proteine ​​în zahăr, care se depozitează sub formă de grăsime. Creșterea nedorită în greutate este unul dintre aceste semne că mănânci prea multe proteine.

Disconfort gastrointestinal

Simptomele gastrointestinale sunt destul de frecvente dacă mănânci mai multe proteine. O dietă bogată în proteine , în special în proteine ​​animale, și cu concentrații reduse de fibre poate determina: constipație, senzație de greață, diaree și dureri de stomac. Mai mult, anumite surse de proteine, cum ar fi carnea, pot necesita mai mult efort pentru ca organismul să le descompună.

Reclamă

Respirație urât mirositoare

Respirația urât mirositoare poate sugera că organismul intră în cetoză. Atunci corpul arde grăsimile în loc de glucoză, ca sursă principală de energie. Cetoza se asociază cu o dietă bogată în proteine, cum ar fi dieta keto. Dieta keto include consumul de alimente cu un conținut bogat în proteine și grăsimi, în timp ce limitează cantitatea zilnică de carbohidrați.

Acetona este un produs secundar al grăsimii care se descompune în organism. Particulele sale au dimensiuni mici, așa că se poate expira ușor. Acetona poate da respirației un miros asemănător cu cel al fructelor sau al ojei. În cazul persoanelor sănătoase, respirația keto poate indica o pierdere de grăsime dacă aceștia urmează o dietă cu un conținut redus de carbohidrați, precum dieta keto.

Oboseală cronică

Oboseala cronică se regăsește printre aceste semne că mănânci prea multe proteine. Chiar dacă ai grijă să dormi suficiente ore în fiecare noapte, un consum mult prea ridicat de proteine îți poate cauza oboseală cronică. Acest efect advers apare deoarece acestea îți forțează organismul să depună efort suplimentar pentru a le folosi, conform Eating Well.

Deshidratare

Dacă începi să consumi mai multe proteine, cresc șansele să urinezi mai frecvent. În acest caz, rinichii depun un efort mare pentru a metaboliza excesul de substanțe nutritive. Urinarea frecventă poate cauza deshidratare, de aceea se recomandă să bei multă apă dacă ții o dietă bogată în proteine.

Afecțiuni cardiace

În funcție de tipurile de proteine ​​pe care le consumi, acestea pot avea atât efecte pozitive, cât și negative asupta sistemului cardiovascular. Proteinele de origine animală, precum carnea roșie și carnea procesată, îți pot crește riscul de a dezvolta afecțiuni cardiace. Afecțiunile cardiace pot fi semne că mănânci prea multe proteine.

Probleme la nivelul ficatului și rinichilor

Dacă suferi de boli de rinichi sau de ficat, procesul de descompunere a proteinelor în exces poate fi prea dificil pentru aceste organe. Consumul excesiv de proteine ​​când suferi de o boală de rinichi poate contribui la insuficiența renală.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Beneficiile consumului de pere. De ce îți pot completa alimentația
Beneficiile consumului de pere. De ce îți pot completa alimentația
Beneficiile consumului de pere. De ce îți pot completa alimentația
Condimente pentru vară. Cum îți pot sprijini sănătatea organismului
Condimente pentru vară. Cum îți pot sprijini sănătatea organismului
Condimente pentru vară. Cum îți pot sprijini sănătatea organismului
Beneficiile consumului de dude. Ce efecte pot avea în corp
Beneficiile consumului de dude. Ce efecte pot avea în corp
Beneficiile consumului de dude. Ce efecte pot avea în corp
Reclamă
PARTENERI
icon