Cantitatea de proteine din ou. Cât de nutritiv este acest aliment

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 11 ianuarie 2024, 08:38

Proteina este un macronutrient esențial, care creează și repară noi celule în organism. Aceasta îndeplinește mai multe roluri în corpul uman și se regăsește în cantități ridicate în câteva alimente. Citește despre cantitatea de proteine din ou.

Reclamă

Aportul necesar zilnic de proteine depinde de necesarul de calorii al fiecărei persoane. În mod normal, ar trebui să reprezinte între 10-35% numărul de calorii totale. Unele persoane, cum ar fi adulții aflați la o vârstă mai înaintată sau femeile însărcinate, pot avea nevoie de un aport mai ridicat decât alte categorii ale populației.

Cantitatea de proteine din ou

Ouăle sunt considerate a fi surse foarte bune de proteine. Pe lângă acestea, prezintă în compoziție numeroși nutrienți importanți și au un conținut destul de redus de calorii. Printre substanțele lor nutritive esențiale se regăsesc: vitamina A, complex de vitamine B, vitamina D, vitamina E, aminoacizi esențiali, luteină, seleniu și colină.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

În același timp, cât de multe proteine obții dintr-un ou variază în funcție de mai multe aspecte, mai ales de dimensiunea acestuia. De exemplu, un ou de 38 de grame conține 4.79 de grame de proteine. Iar un ou de 63 de grame conține 7.94 de grame de proteine, conform Forbes Health.

În plus, proteinele ​​prezente în ouă pot fi mai digerabile decât proteinele provenite din alte surse. Rata de digestie reprezintă capacitatea organismului de a folosi proteina pe care o ingerează. Proteina din ou are o rată de digestie de 97%. Aceasta este puțin mai mare decât cea a altor surse de proteine ​​​​de origine animală, cum ar fi lactatele 95% și carnea 94%.

Reclamă

Cantitatea de proteine din ou poate fi foarte utilă dacă vrei să scapi de kilogramele în plus. Aceasta îți oferă senzație de sațietate pe parcursul zilei. Astfel, te poate face să eviți gustările între mese și te poate împinge să consumi alimente în cantități moderate.

Mai mult, alături de numeroasele beneficii pentru sănătate, consumul zilnic de ouă crește atât colesterolul bun, colesterolul HDL cât și colesterolul rău, colesterolul LDL. Ambele tipuri dacă ajung la niveluri ridicate, pot favoriza dezvoltarea unor afecțiuni cardiace.

Cantitatea de proteine necesară zilnic

Cantitatea de proteine necesară zilnic variază între 0,7 până la 1,2 grame de proteine ​​pe kilogram de greutate corporală. Fiecarea masă poate asigura între 25 și 40 de grame pentru a-ți atinge aportul zilnic, iar cantitatea de proteine din ou te poate ajuta.

Reclamă

Cantitatea exactă necesară depinde de aspecte individuale, precum: vârsta unei persoane, masa musculară, sănătatea generală și nivelul de activitate fizică.

Cantitatea de proteine din albuș

Un albuș mare de ou poate oferi aproximativ 3,64 grame de proteine. Albușul este compus preponderent din apă. Chiar dacă, în general, are mai puține substanțe nutritive decât gălbenușul, nu conține grăsime. Totodată, albușurile au concentrații mai ridicate de vitamina B3, denumită și niacină.

De asemenea, albușurile reprezintă o sursă de minerale importante, cum ar fi: calciu, magneziu și potasiu, potrivit USA Today Life. Acest conținut nutritiv poate fi benefic pentru persoanele cu degenerescență maculară.

Cantitatea de proteine din gălbenuș

Proteinele sunt prezente în ambele părți componente ale oului: gălbenuș și albuș. Un gălbenuș mare de ou poate conține aproximativ 2,7 grame de proteine. Mai mult, alături de cantitatea de proteine din ou, majoritatea celorlalți nutrienți rămân concentrați în gălbenuș. Printre aceștia se regăsesc: lipide, vitamine și minerale.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Semne că mănânci prea multe proteine. Cum îți dai seama că ai depășit aportul zilnic
Semne că mănânci prea multe proteine. Cum îți dai seama că ai depășit aportul zilnic
Semne că mănânci prea multe proteine. Cum îți dai seama că ai depășit aportul zilnic
Alimente bogate în proteine slabe. De ce îți pot completa dieta
Alimente bogate în proteine slabe. De ce îți pot completa dieta
Alimente bogate în proteine slabe. De ce îți pot completa dieta
Cum să alegi cele mai bune surse de proteine vegetale
Cum să alegi cele mai bune surse de proteine vegetale
Cum să alegi cele mai bune surse de proteine vegetale
Reclamă
PARTENERI
icon