(P) 3 metode simple pentru a-ți crește imunitatea

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 13 decembrie 2023, 05:09 / Actualizat: 13 decembrie 2023, 14:21

Un sistem imunitar puternic este extrem de important pentru funcționarea corectă a organismului nostru. Atunci când nivelul lui este scăzut, corpul nostru este deja în pericol, întrucât nu mai poate lupta cu factori externi cum ar fi bacterii și virusuri și ne putem îmbolnăvi mult mai ușor. Citește despre 3 metode simple pentru a-ți crește imunitatea.

Reclamă

Când ai o imunitate scăzută, capacitatea mică de autoapărare a organismului nu numai că atrage creșterea frecvenței infecțiilor virale și bacteriane, dar te poți confrunta cu o senzație accentuată de oboseală, de lipsă a concentrării și chiar depresie.

3 metode simple pentru a-ți crește imunitatea

Dacă ai simptomele de mai jos, ar trebui să verifici cum poți să îți crești imunitatea:

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ
  • Răceala, bronșite, pneumonii
  • Infecții ale urechii sau ale sinusurilor
  • Anemie
  • Probleme digestive: lipsa poftei de mâncare, greață, diaree
  • O stare generală de oboseală
  • Insomnie
  • Candidoză
  • Infecțiile urinare frecvente
  • Senzația de uscăciune la nivelul nasului
  • Inflamația ganglionilor limfatici

În materialul de astăzi îți prezentăm 3 metode simple pentru a-ți crește imunitatea.

Reclamă

1. Alimentație sănătoasă

O dietă echilibrată și sănătoasă te poate ajuta să ai un sistem imunitar crescut care te va ajuta să previi îmbolnăvirea. Ai grijă să bei minim 2 l de apă și să consumi alimente bogate în vitaminele C, D și E, magneziu și zinc, vegetale crude, leguminoase, salate.

Iată ce trebui să consumi pentru a stimula imunitatea:

– proteine: ouă, carne de pui, semințe de dovleac

Reclamă

– citrice: lămâie, portocală, kiwi

– legume crude: broccoli, conopidă, pătrunjel

– iaurt, usturoi, ceai verde

2. Suplimente alimentare

Una dintre cele 3 metode simple pentru a-ți crește imunitatea înseamnă să folosești și suplimente alimentare cu sinbiotice care sunt foarte eficiente și care se administrează extrem de ușor: zilnic înainte de culcare  sau dimineața dizolvă o linguriță de pulbere în 125ml apă, așteaptă 10 minute pentru activare, agită din nou și bea.

Esențial pentru o bună funcționare a bacteriilor din sistemul digestiv este prezența a șase tulpini active principale de bacterii intestinale și anume: lactobacili, bifidobacterii și enterococi diferiți.

Combinațiile valoroase de tulpini bacteriene aflate în suplimente cu sinbiotice sunt alcătuite din nutrienți și miliarde de asistenți activi care pot efectua sarcini diferite în intestin. Aceasta poate fi: respingerea microorganismelor străine, producția de enzime, aminoacizi și vitamine, dar și activarea tuturor nutrienților importanți și curățarea.

Cea mai bună combinație de tulpini bacteriene pe care o poți găsi într-un astfel de supliment alimentar și care reprezintă una dintre cele 3 metode simple pentru a-ți crește imunitatea include:

  • Lactobacillus casei W56
  • Bifidobacterium animalis W53
  • Lactococcus lactis W58
  • Enterococcus faecium W54
  • Lactobacillus acidophilus W55
  • Lactobacillus salivarius W5

Lactobacillus acidophilus

Lactobacillus acidophilus formează substanțe care inhibă creșterea microorganismelor patogene. În 1959 a fost izolată o tulpină Lacidofilus care a avut un efect antibacterian împotriva bacteriilor gram-negative. În plus, unii lactobacili pot proteja împotriva peroxizilor. Majoritatea bacteriilor anaerobe nu au capacitatea de a forma enzime protectoare împotriva peroxidului de hidrogen.

Lactobacillus casei

Lactobacillus casei oferă protecție împotriva alergiilor intestinale. În studiile efectuate pe animale L. casei a îmbunătățit rezistența permeabilității peretelui intestinal la alergenii din laptele de vacă. De asemenea, s-a arătat că L. casei a redus în mod semnificativ tulburările de tranzit la copii.

Lactobacillus salivarius

Lactobacillus salivarius asigură scăderea rapidă a valorii pH-ului în mediul intestinal. Un efect sinergic deosebit a fost identificat între L. salivariusși L. casei. Studiul a arătat efectul puternic al combinației între cele două tulpini de bacterii ca adjuvant în infecția cu Salmonella typhimurium.

Enterococcus faecium

Enterococcus faecium s-a dovedit a fi deosebit de util pentru tratarea diareei infantile. De asemenea, studiile demonstrează și proprietățile antineoplazice și imunostimulatoare.

Lactococcus lactis

Lactococcus lactis prezintă mecanisme impresionante pentru inactivarea radicalilor liberi. Cu ajutorul enzimelor, cum ar fi superoxid dismutaza, glutation-peroxidaza, bacteria microaerofilica are un puternic mecanism de eliminare a radicalilor liberi. Lactococcus lactis își exercită proprietățile antioxidante și stimulează imunitatea organismului gazdă pentru un efect protector semnificativ. Mai mult, Lactobacillus lactis se caracterizează printr-un comportament ridicat de aderență pe mucoasa umană, mărind astfel rezistența la colonizare.

3. Odihnă

Odihna este una dintre cele 3 metode simple pentru a-ți crește imunitatea. Pe lângă alimentația sănătoasă și administrarea de suplimente alimentare cu sinbiotice, un somn odihnitor este esențial pentru a-ți păstra o stare generală de bine și pentru ca sistemul tău imunitar să fie la un nivel crescut.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Obiceiuri pentru sănătatea inimii. Cum poți proteja acest organ
Obiceiuri pentru sănătatea inimii. Cum poți proteja acest organ
Obiceiuri pentru sănătatea inimii. Cum poți proteja acest organ
Ce să nu faci niciodată dimineața dacă vrei să ai energie ziua și un somn bun noaptea
Ce să nu faci niciodată dimineața dacă vrei să ai energie ziua și un somn bun noaptea
Ce să nu faci niciodată dimineața dacă vrei să ai energie ziua și un somn bun noaptea
5 suplimente care afectează rinichii
5 suplimente care afectează rinichii
5 suplimente care afectează rinichii
Reclamă
PARTENERI
icon