Antena

Consumul de nuci se poate asocia cu un risc mai scăzut de demență. Un studiu recent a analizat rolul acestor alimente vegetale în dietă

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 12 noiembrie 2024, 12:06

Consumul de nuci se poate asocia cu un risc mai scăzut de demență. Oamenii de știință au evaluat în cadrul unui studiu recent rolul acestor alimente vegetale în dieta persoanelor în vârstă. Aceasta a avut rolul de a stabili dacă pot fi folosite în conceperea unor metode de prevenție.

Reclamă

Cercetarea a fost efectuată cu ajutorul datelor a 50.386 de participanți oferite de UK Biobank. Monitorizarea a avut loc în perioada 2007-2012, iar majoritatea persoanelor implicate au fost supravegheate în medie 7 ani. După aceea, a existat o continuare a evaluării în perioada 2013-2023.

Consumul de nuci se poate asocia cu un risc mai scăzut de demență

Studiul publicat în GeroScience a arătat că spre deosebire de persoanele cu vârsta peste 60 de ani care nu mănâncă nuci, cele care au raportat că mănâncă până la 30 de grame pe zi au prezentat un risc cu 12% mai redus de a dezvolta demență în următorii ani. Informațiile colectate sugerează că oamenii care au avut acest obicei, dar le-au consumat cu sare au avut o scădere a riscului mai mică. Aceasta înseamnă că sarea poate reduce ușor din beneficiile nucilor, conform ScienceAlert.

Rezultatele pozitive ale consumului de nuci au fost descoperite doar în cazul participanților care nu sufereau de obezitate, dormeau un număr corespunzător de ore pe noapte, nu fumau tutun și nu beau alcool în fiecare zi.

În același timp, nu s-au putut identifica asocieri semnificative când au fost evaluate doar persoanele de sex masculin din toate grupele de vârstă. Același lucru s-a întâmplat și în cazul celor care au raportat alți factori de risc. Printre aceștia s-au regăsit slăbiciunea musculară sau sentimentele de singurătate.

Pe parcursul desfășurării cercetării, au fost diagnosticate cu demență aproximativ 1.400 de persoane, potrivit New York Post. Oamenii de știință au luat în considerare factori precum vârsta, sexul, masa corporală, nivelul de educație și stilul de viață.

Nucile pot avea un rol important în dietă

Consumul zilnic de nuci poate deveni o metodă de prevenție împotriva demenței. În același timp, nucile au mai fost asociate cu o serie de beneficii pentru sănătate. Acestea asigură proprietăți antioxidante și antiinflamatorii deoarece au în compoziție diferiți compuși polifenolici și substanțe fitochimice.

Nucile pot întări sistemul imunitar și pot contribui la stimularea metabolismului. Acestea se caracterizează printr-un profil nutritiv bogat în acizi grași esențiali și minerale cum ar fi: magneziu, zinc, mangan, fier, cupru, potasiu, calciu și seleniu.

Echipa de cercetători care a realizat studiul de la University of Castilla-La Mancha susțin că eficiența consumului de nuci în prevenirea demenței necesită cercetări suplimentare: „Viitoarele studii de urmărire pe termen lung, atât cele observaționale, cât și cele clinice, ar trebui să evalueze eficacitatea consumului de nuci ca strategie de prevenire a demenței la adulți.”

Oamenii de știință au luat în considerare diagnosticele de demență din toate cauzele, conform GeroScience. Aceștia au inclus: boala Alzheimer, demența frontotemporală sau demența vasculară. Acestea au fost studiate la momentul inițial și au fost urmărite prin diagnostice medicale raportate de participanți, spitalizări sau înregistrări ale deceselor. Pe durata studiului, rata demenței din toate cauzele a fost de 2,8%.

Te-ar mai putea interesa și
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
Beneficiile cartofilor copți asupra simptomelor diabetului. Cum pot contribui la gestionarea acestei afecțiuni cronice
6 cele mai bune surse de proteine vegetale. Cât de eficient îți pot completa dieta
6 cele mai bune surse de proteine vegetale. Cât de eficient îți pot completa dieta
6 cele mai bune surse de proteine vegetale. Cât de eficient îți pot completa dieta
Beneficiile nutriționale ale consumului de pătrunjel. Sugestii pentru a-l include în dietă
Beneficiile nutriționale ale consumului de pătrunjel. Sugestii pentru a-l include în dietă
Beneficiile nutriționale ale consumului de pătrunjel. Sugestii pentru a-l include în dietă
Reclamă
PARTENERI
Pui cremos cu usturoi și dovlecei – rețetă rapidă la tigaie
Rețete Fel De Fel
Pui cremos cu usturoi și dovlecei – rețetă rapidă la tigaie
Din aceeași categorie de rețete mai poți încerca și rețeta de chifteluțe suedeze cu sos cremos de muștar. Pui cremos cu usturoi și dovlecei – Detalii Sosul este partea care transformă această combinație simplă într-un preparat cremos și aromat. Folosește ceapă eșalotă sau ceapă obișnuită, câțiva căței de usturoi, supă concentrată de pui și smântână lichidă pentru gătit. Usturoiul trebuie să fie suficient de aromat pentru a se simți în sos, dar nu îl arde, deoarece gustul său devine amar. Gătește-l pentru scurt timp împreună cu ceapa, apoi adaugă supa și lasă lichidul să scadă puțin înainte de a incorpora smântâna. Pentru un sos mai aromat, adaugă puțin cimbru uscat și piper proaspăt măcinat. O cantitate mică de fulgi de ardei iute poate fi folosită dacă îți place mâncarea ușor picantă. La final, câteva picături de suc proaspăt de lămâie echilibrează foarte bine gustul sosului. În același timp se reduce senzația de greutate pe care o poate avea un preparat pe bază de smântână. Un alt avantaj al acestei rețete este versatilitatea. Poți înlocui pieptul de pui cu pulpe dezosate și fără piele. Iar dovleceii pot fi combinați cu ciuperci, spanac sau ardei. Dacă vrei o masă mai consistentă, servește puiul cu orez simplu, cartofi natur, paste sau pâine proaspătă. Sosul cremos este suficient de bogat pentru a transforma chiar și o garnitură simplă într-o masă completă.
icon