Brânza ne face fericiți și susține îmbătrânirea sănătoasă. Alte alimente bune pentru creier

Oana Antonescu
Oana Antonescu
Publicat: 10 iulie 2024, 07:39

Dacă vrei să trăiești mult și sănătos, brânza nu ar trebui să lipsească din meniul tău zilnic. Acest aliment are un efect benefic asupra sănătății mintale, care, la rândul său, susține îmbătrânirea sănătoasă, potrivit unui studiu. Citește despre alte alimente bune pentru creier.

Reclamă

Oamenii care au o stare de bine la nivel mintal tind să se bucure de o viață mai lungă și mai sănătoasă, iar consumul de brânzeturi este unul dintre lucrurile care au un impact benefic asupra stării de spirit. Aceasta este concluzia unei ample analize genetice realizate de o echipă de cercetători din China. 

Bunăstarea psihică este un aspect foarte important pentru o îmbătrânire sănătoasă, independent de factorii socio-economici, potrivit studiului publicat recent în revista Nature Human Behavior. Brânza nu a fost principalul factor benefic pentru îmbunătățirea sănătății mintale identificat de cercetători, dar a fost o concluzie surprinzătoare a studiului. 

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Cercetătorii de la Școala de Medicină a Universității Jiao Tong, din Shanghai, au analizat datele genetice a 2,3 milioane de europeni. Ei au folosit o tehnică de analiză ADN numită randomizare mendeliană. Aceasta utilizează variațiile genetice pentru a examina relațiile cauzale dintre factorii de risc și starea de sănătate. Astfel, au descoperit că sănătatea mintală înseamnă un factor-cheie pentru îmbătrânirea sănătoasă.

Factorii care influențează sănătatea mintală

Participanții la studiu care au raportat că au mâncat mai multă brânză au avut, în general, rezultate mai bune la testele de evaluare a bunăstării psihice. Consumul de fructe este, de asemenea, benefic pentru starea de spirit, se arată în studiul citat de Science Alert

Reclamă

Factorii socio-economici sunt și ei importanți pentru sănătate și îmbătrânire. O influență benefică asupra bunăstării mintale au și:

  • veniturile mai mari;
  • o educație mai bună;
  • satisfacția profesională.

De partea cealaltă, există numeroși factori care pot afecta negativ bunăstarea psihică și îmbătrânirea sănătoasă. Aceștia includ:

Reclamă
  • privitul la televizor;
  • fumatul;
  • administrarea de medicamente;
  • afecțiuni precum insuficiența cardiacă și alte boli cardiace, ADHD sau accidentul vascular cerebral.

Alte alimente bune pentru creier

Starea de spirit poate fi influențată de mulți factori, cum ar fi stresul, somnul insuficient, genetica sau deficiențele nutriționale. Relația dintre nutriție și sănătatea mintală este tot mai intens studiată în ultimii ani. Cercetările arată că există mai multe alimente care pot îmbunătăți sănătatea creierului:

Acizii grași omega 3

Aceste grăsimi esențiale pe care organismul nu le poate produce singur joacă un rol crucial în dezvoltarea și funcționarea creierului. Unele studii au arătat că suplimentarea cu omega 3 poate reduce simptomele depresiei. Consumul de pește gras (somon, macrou, sardine, ton) poate fi o strategie eficientă pentru îmbunătățirea stării de spirit și a sănătății mintale.

Ciocolata neagră

Mai mulți compuși din compoziția ciocolatei negre contribuie la reglarea stării de spirit, cum ar fi cofeina, teobromina și N-acilethanolamina, o substanță chimică similară cu canabinoizii (compușii activi ai plantei de canabis) care a fost asociată cu îmbunătățirea stării de spirit. 

De asemenea, ciocolata neagră are un conținut bogat în flavonoide, compuși vegetali cu proprietăți antioxidante despre care s-a demonstrat că reduc inflamația și susțin sănătatea creierului.

Alimentele fermentate

Iaurtul, chefirul, varza murată și alte murături conțin bacterii benefice numite probiotice care sprijină dezvoltarea bacteriilor sănătoase în intestinul gros și pot crește nivelurile de serotonină. Acest neurotransmițător reglează starea de spirit, răspunsul la stres și dorința sexuală. Până la 90% din serotonina din organism este produsă de bacteriile bune din intestin. 

Nucile 

Migdalele, nucile, alunele, arahidele și alte nucifere furnizează organismului triptofan, un aminoacid responsabil pentru producerea serotoninei. Un studiu care a inclus 16.000 de participanți a arătat că un consum moderat de nuci poate reduce cu 23% riscul de depresie.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Nutrienții care încetinesc îmbătrânirea creierului. Ce alimente să incluzi în dietă pentru a preveni declinul cognitiv
Nutrienții care încetinesc îmbătrânirea creierului. Ce alimente să incluzi în dietă pentru a preveni declinul cognitiv
Nutrienții care încetinesc îmbătrânirea creierului. Ce alimente să incluzi în dietă pentru a preveni declinul cognitiv
Cum recunoști și cum ții sub control un atac de panică
Cum recunoști și cum ții sub control un atac de panică
Cum recunoști și cum ții sub control un atac de panică
Semnele depresiei la bărbați. De ce se manifestă diferit la ei
Semnele depresiei la bărbați. De ce se manifestă diferit la ei
Semnele depresiei la bărbați. De ce se manifestă diferit la ei
Reclamă
PARTENERI
icon