Ciocolata neagră: beneficii, conținut nutritiv și riscuri

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 4 decembrie 2023, 07:41

Ciocolata neagră, alături de alte produse din ciocolată, se obține din boabele arborelui Theobroma cacao. Conține concentrații mai mari de cacao decât celelalte tipuri de ciocolată, însă cantitatea diferă în funcție de sortiment. Citește despre ciocolata neagră.

Reclamă

Majoritatea tipurilor de ciocolată neagră conțin concentrații cuprinse între 70-85%, însă există unele excepții în care acestea sunt mai scăzute sau mai crescute. Datorită conținutului ridicat de substanțe solide de cacao, ciocolata neagră are un profil nutritiv bogat în compuși vegetali cu efecte protectoare și minerale.

Ciocolata neagră

Ciocolata se obține din sâmburi de boabe de cacao care se fermentează și se prăjesc. Sâmburii se macină pentru a forma un lichior de ciocolată lichid și păstos.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Ciocolata neagră conține: zinc, proteine, grăsimi, zaharuri, vitamina K, fibre și alți carbohidrați. Aceasta se găsește sub formă de: tabletă, pastă și lichid. O poți consuma simplă sau o poți folosi ca ingredient în diferite rețete culinare, cum ar fi: prăjituri, bomboane, biscuiți, rulade, fursecuri, checuri sau batoane.

Totodată, implică unele riscuri. Te poate face să acumulezi kilograme nedorite, iar cofeina sa poate cauza stări de nervozitate și insomnie în cazul persoanelor mai sensibile.

Reclamă

Poate susține sănătatea intestinală

Ciocolata neagră oferă nutrienți benefici pentru intestin, cum ar fi prebioticele. Prebioticele reprezintă compuși care acționează ca o hrană pentru bacteriile bune din tractul digestiv. Consumul de alimente bogate în fibre prebiotice poate contribui la susținerea dezvoltării bacteriilor benefice și poate îmbunătăți sănătatea intestinală.

Poate susține sănătatea creierului

Consumul de ciocolată neagră poate îmbunătăți fluxul de sânge către creier și inimă și funcțiile cognitive. În plus, componentele sale chimice, care au activitate stimulatoare, îți pot sprijini starea de spirit și sănătatea creierului, conform PharmEasy.

Poate sprijini sănătatea inimii

Datorită conținutului ridicat de compuși antiinflamatori și antioxidanți, ciocolata neagră poate contribui la protejarea și diminuarea factorilor ce favorizează dezvoltarea afecțiunilor cardiace. Printre acestea se regăsesc: ateroscleroza, mai exact acumularea de plăci în artere, și nivelurile ridicate ale lipidelor și ale tensiunii arteriale.

Reclamă

Poate scădea tensiunea arterială

Ciocolata neagră poate avea proprietăți antioxidante. În plus, conține un compus numit epicatechină, care poate contribui la scăderea tensiunii arteriale și la îmbunătățirea funcțiilor endoteliale. Conține flavanol, o substanță care ar putea elibera oxid nitric și care poate avea un rol major în diminuarea hipertensiunii arteriale.

Poate avea efecte antioxidante și antiinflamatoare

Ciocolata neagră conține compuși antioxidanți și antiinflamatori, potrivit Health. Antioxidanții au rolul de a proteja celulele de efectele nocive ale radicalilor liberi. Radicalii liberi reprezintă molecule instabile care pot dăuna sănătății atunci când numărul lor depășește apărarea antioxidantă a organismului.

Ciocolata neagră reprezintă o sursă importantă de antioxidanți, în special de compuși flavonoizi precum: catechine, antocianine și proantocianidine. În plus, poate reduce markerii inflamatori.

Poate asigura concentrații ridicate de minerale

Produsele din ciocolată conțin concentrații ridicate de substanțe nutritive. Aceasta oferă: magneziu, fier, mangan și cupru. Magneziul este important pentru: reglarea glicemiei, echilibrarea tensiunii arteriale, contracția musculară, funcția nervoasă și sinteza ADN-ului. Manganul are un rol important pentru metabolismul energetic și funcția imunitară. Fierul este necesar pentru producerea hemoglobinei ​​care transportă oxigenul în organism, creștere, dezvoltare, funcția celulară și sinteza anumitor hormoni. Cuprul acționează ca un cofactor pentru enzimele implicate în mai multe funcții, precum: producerea energiei, sinteza neurotransmițătorilor și metabolismul fierului.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Băuturi care îți pot afecta somnul. În ce fel îți îngreunează odihna
Băuturi care îți pot afecta somnul. În ce fel îți îngreunează odihna
Băuturi care îți pot afecta somnul. În ce fel îți îngreunează odihna
Pepenele galben: beneficii, proprietăți și efecte adverse
Pepenele galben: beneficii, proprietăți și efecte adverse
Pepenele galben: beneficii, proprietăți și efecte adverse
Dieta pentru hidratare pe durata verii. Cum poți preveni deficitul de lichide
Dieta pentru hidratare pe durata verii. Cum poți preveni deficitul de lichide
Dieta pentru hidratare pe durata verii. Cum poți preveni deficitul de lichide
Reclamă
PARTENERI
icon