Riscurile consumului excesiv de carne. Cum îți poate afecta sănătatea

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 24 decembrie 2023, 07:15

Fiecare persoană are propriile sale sensibilități alimentare, însă atunci când te confrunți cu efectele adverse cauzate de un anumit produs, este de preferat să-ți verifici dieta. Citește despre riscurile consumului excesiv de carne.

Reclamă

Dacă ai obiceiul de a consuma cantități mari de carne, acesta te poate predispune la apariția mai multor afecțiuni. Aportul ridicat al unor substanțe nutritive poate avea efecte dăunătoare asupra organismului, mai ales când se menține pe termen lung.

Riscurile consumului excesiv de carne

Carnea proaspătă și cea procesată oferă proteine ​​cu valoare biologică ridicată și micronutrienți esențiali. Carnea și produsele din carne au un rol major în dietă deoarece conținutul lor nutritiv contribuie la menținerea unor funcții importante în organism.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

De asemenea, oferă vitamina B12, un nutrient de origine animală, fără de care organismul nu ar putea supraviețui. Vitamina B12, denumită și cobalamină, scade riscul de a dezvolta anemie megaloblastică, susține memoria și sprijină funcțiile cognitive. Însă, când mănânci frecvent carne în cantități prea mari, acest obicei alimentar îți poate determina numeroase probleme de sănătate.

Poate cauza constipație

Carnea nu are în compoziție multe fibre, așa că poate cauza mișcări dureroase ale tractului digestiv și constipație. Îți poți echilibra sănătatea intestinală, dacă incluzi în dietă alimente, cum ar fi: cereale integrale, fructe și legume.

Reclamă

Poate deteriora aspectul pielii și părului

Riscurile consumului excesiv de carne pot include deieriorarea pielii și părului. Dacă mănânci prea multă carne, se poate să reduci consumul altor alimente. Rareori, vitamina C este prezentă în produsele de origine animală. Astfel, dacă înlocuiești alte produse cu carne, poți dezvolta o deficiență. Vitamina C are un rol major în formarea colagenului, o proteină care asigură structură anumitor zone ale corpului, precum: piele, păr, unghii sau oase.

Poate crește riscul de a dezvolta boli cardiovasculare

Fibrele pot împiedica absorbția colesterolului în organism și pot proteja sănătatea inimii. Carnea roșie și carnea procesată pot avea efecte dăunătoare asupra sănătății cardiace. Aceste tipuri de carne au un conținut bogat în grăsimi saturate, care poate crește colesterolul LDL, mai exact colesterolul rău. Colesterolul rău poate favoriza dezvoltarea bolilor cardiovasculare.

Poate provoca transpirație în exces

Printre riscurile consumului excesiv de carne se poate regăsi transpirația în exces. Când mănânci, organismul trebuie să exercite energie pentru a digera și a procesa alimentele din carne. Aceasta se numește termogeneză indusă de dietă și poate ridica puțin temperatura corpului. Carnea te poate face să transpiri în exces deoarece necesită mai multă energie pentru a fi digerată, potrivit Insider.

Reclamă

Poate slăbi imunitatea

Atunci când simți că te vindeci greu de o răceală, poate fi nevoie să schimbi obiceiurile alimentare. De exemplu, urmarea unei diete keto include un aport redus de fructe, una dintre cele mai bune surse de vitamina C. Totuși, poți obține substanțele nutritive necesare și din legume, precum broccoli și ardei.

Poate cauza somnolență

Riscurile consumului excesiv de carne pot include somnolență. În timp ce proteinele rămân în sistemul digestiv mai mult timp pentru a se digera. Astfel, carnea nu îți poate oferi impulsul imediat pe care îl asigură carbohidrații, conform TheHealthy. Carbohidrații se descompun rapid în glucoză, mai precis sursa de energie cea mai disponibilă a organismului.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
articol cu video
5 alimente de evitat în sarcină. Cum poți alege o dietă corespunzătoare
5 alimente de evitat în sarcină. Cum poți alege o dietă corespunzătoare
5 alimente de evitat în sarcină. Cum poți alege o dietă corespunzătoare
Cele mai bune vitamine pentru ochi și alimentele care mențin vederea bună
Cele mai bune vitamine pentru ochi și alimentele care mențin vederea bună
Cele mai bune vitamine pentru ochi și alimentele care mențin vederea bună
Fructe uscate pentru sănătatea pielii. Cum îi pot îmbunătăți aspectul și funcțiile
Fructe uscate pentru sănătatea pielii. Cum îi pot îmbunătăți aspectul și funcțiile
Fructe uscate pentru sănătatea pielii. Cum îi pot îmbunătăți aspectul și funcțiile
Reclamă
PARTENERI
icon