Obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr. Cum poți avea un stil de viață echilibrat

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 17 aprilie 2024, 07:43

În primii ani de maturitate poate deveni dificil ca un tânăr să-și organizeze un stil de viață echilibrat deoarece trece printr-o serie de schimbări. Carmen Brumă, tehnician nutriționist și antrenor fitness, și medicul chirurg Mihail Pautov, au oferit mai multe sfaturi pentru menținerea sănătății, în episodul 8, din sezonul 6, la MediCOOL. Citește despre obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr.

Reclamă

Carmen Brumă și Mihail Pautov au discutat despre schimbările care apar în viața unui tânăr în primii ani de maturitate și au dat mai multe sugestii pentru a adopta o alimentație echilibrată și a urma un program de exerciții eficient.

Obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr

Odată ce adolescentul se transformă într-un adult tânăr, acesta se poate desprinde de casă deoarece urmează o altă etapă a vieții. În general, persoanele foarte tinere sunt preocupate de: sesiuni de examene, interviuri importante pentru muncă sau activități de petrecere a timpului liber.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

În această etapă a vieții se recomandă să-și creeze obiceiuri sănătoase în rutină, pe care să le poată aplica în toate celelalte etape care urmează, inclusiv după vârsta de 40 de ani, când intervin o serie de schimbări în organism.

De obicei, în această etapă nu acorzi foarte multă importanță alimentației. Foarte des, mesele nu respectă un anumit program și includ consumul de alimente fără nicio organizare. Din acest motiv, este important să adopți obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr.

Reclamă

,,Ca regulă de bază pe care o recomand de introdus în special în această perioadă se numește mâncat intuitiv, mâncat conștient. Mai exact, să mănânci fiind atent exclusiv la senzațiile tale și la actul mâncării, respectând două senzații foarte importante, cea de foame și cea de sațietate. Dacă atunci când mănânci ești atent strict la ceea ce simți, nu la: telefon, televizor, conversația cu prietena sau un text pe care îl citești, vei fi capabil să identifici prima senzație de sațietate, care apare atunci când mâncarea ajunge la receptorii din curbura mică a stomacului. Atunci dispare golul acela cauzat de senzația de foame. Dacă ne concentrăm la acest aspect în 80% din timp și ne oprim atunci când simțim această primă senzație de sațietate, o mare parte din problemele noastre legate de greutate și de digestie, vor dispărea.”

– Carmen Brumă, tehnician nutriționist și antrenor fitness

De asemenea, este foarte important să identifici corect senzația de foame pentru a evita s-o confunzi cu pofta sau cu senzația de sete. Senzația de foame și senzația de sete se confundă foarte frecvent. Când simți o ușoară senzație de foame, este indicat să bei puțină apă pentru a vedea dacă persistă.

,,Poate fi fix acea senzație de sete. Ai această vârstă, ești la facultate, ai pauză între cursuri și simți o ușoară senzație de foame. Bea un pic de apă și dacă persistă, atunci poți să mănânci.”

– Mihail Pautov, medic chirurg
Reclamă

Identificarea senzației de foame se regăsește printre aceste obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr. În plus, senzația de foame se simte în stomac deoarece este o senzație fizică. Pofta apare la nivelul creierului și, de obicei, se asociază cu alimente nesănătoase. Nu se manifestă pentru alimente vegetale, cum ar fi pătrunjel sau broccoli.

Exerciții pentru un adult tânăr

Cu ajutorul unei saltele poți executa câteva exerciții și mișcări funcționale, pe care le poți introduce în această etapă de vârstă în rutina zilnică. Activitatea fizică te ajută în mod eficient în această perioadă, dar în special după 40 de ani.

Exercițiile fizice regulate te mențin în formă și sprijină mai multe aspecte ale sănătății generale a organismului. Sunt obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr și pot fi utile pe parcursul vieții.

Genuflexiune adâncă

Prima mișcare este o poziție simplă de repaus în care înainte oamenii rămâneau în mod natural. Se numește genuflexiune adâncă, ’’deep squat” în limba engleză. Este poziția de repaus în care copiii stau fără dificultate, când se joacă. În țări din Asia și India, unde oamenii rămân mult timp în această poziție, studiile au arată că există o incidență mult mai scăzută a osteoartritei. Poți face acest exercițiu relaxat în timp ce privești la televizor. Se stă minim 1-2 minute.

,,Atenție, doamnelor. Vă ajută să întăriți planșeul pelvin, care după vârsta de 35 de ani începe să se slăbească și să se degradeze. De asemenea, ajută tranzitul intestinal.”

– Carmen Brumă, tehnician nutriționist și antrenor fitness

Exerciții care stimulează planșeul pelvin

Al doilea exercițiu simplu stimulează planșeul pelvin. Te întinzi pe spate, iei o pernă sau un prosop, îl împăturești și îl pui între genunchi. Din poziția aceasta, ridici fesierul și încordezi mușchii. Atunci se activează mușchii adductori, mușchii din interiorul coapsei și ai planșeului pelvin. După aceea cobori corpul. Ridici, împingi și strângi prosopul între genunchi când ajungi sus.

Acest tip de exercițiu previne incontinența urinară, care în mod normal se dezvoltă dacă ai un planșeu pelvin care nu funcționează la un nivel optim, după ce treci de o anumită vârstă.

Scaunul

Scaunul denumește un exercițiu eficient pentru sănătatea organismului, care face parte dintre aceste obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr. Depărtezi picioarele la nivelul umerilor, încordezi abdomenul, ții spatele drept, poziționezi coapsele paralel cu solul, întinzi mâinile drept în față și menții brațele întinse pe lângă urechi. Rămâi atât cât poți să reziști în această poziție.

,,E o perioadă din viață foarte agitată, dar putem să începem să avem grijă deja de sănătatea noastră, să mâncăm intuitiv, să ne concentrăm la senzația de foame pe care o avem și să ne hidratăm. Sunt câteva exerciții pe care le putem face, care ne ajută la atât de multe lucruri.”

– Mihail Pautov, medic chirurg

,,Nu-ți schimbă practic rutina, doar ți-o îmbunătățesc. Gândește-te că poți să faci aceste două exerciții în 3 minute. Le faci de două ori în 6 minute. 6 minute pe zi pentru o viață mai bună acum și mai ales după 40 de ani.”

– Carmen Brumă, tehnician nutriționist și antrenor fitness

Ai aici toate edițiile sezonului 6 MediCOOL, emisiune difuzată de Antena 1 și disponibilă online exclusiv în AntenaPLAY.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Fructe pentru o digestie bună. Beneficiile asupra sănătății intestinale
Fructe pentru o digestie bună. Beneficiile asupra sănătății intestinale
Fructe pentru o digestie bună. Beneficiile asupra sănătății intestinale
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Ceaiurile cu cea mai multă cofeină. Ce modificări pot produce în organism
Ceaiurile cu cea mai multă cofeină. Ce modificări pot produce în organism
Ceaiurile cu cea mai multă cofeină. Ce modificări pot produce în organism
Reclamă
PARTENERI
icon