Cele mai bune 3 condimente care atenuează sindromul premenstrual

Oana Antonescu
Oana Antonescu
Publicat: 12 decembrie 2023, 08:52

Sindromul premenstrual este o provocare fizică și emoțională pentru multe femei. Simptomele neplăcute pe care le provoacă lună de lună pot fi combătute și cu ajutorul alimentației. Citește în continuare despre cele mai bune condimente care atenuează sindromul premenstrual.

Reclamă

Până la 90% dintre femeile aflate la vârsta reproductivă se confruntă în fiecare lună cu cel puțin un simptom fizic sau emoțional specific sindromului premenstrual, conform studiilor. Intensitatea lor variază de la ușoare la severe și pot include:

  • crampe sau dureri abdominale;
  • balonare;
  • dureri de cap;
  • sâni umflați și dureroși;
  • retenție de lichide în țesuturi;
  • schimbări de dispoziție;
  • irascibilitate;
  • insomnie;
  • anxietate;
  • depresie. 
ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Aceste simptome pot fi resimțite oricând din momentul ovulației, dar la majoritatea femeilor apar în săptămâna premergătoare menstruației. Sindromul premenstrual dispare de obicei în 4-5 zile de la începerea menstruației.

Cum te ajută alimentația să combați sindromul premenstrual

Sindromul premenstrual nu poate fi vindecat, dar simptomele lui pot fi gestionate eficient prin diverse metode, de la modificarea stilului de viață și până la tratamente medicamentoase, în funcție de severitatea simptomelor.

Reclamă

Alimentația este una dintre opțiunile la îndemână pentru atenuarea disconfortului provocat de sindromul premenstrual. O dietă bogată în alimente care conțin carbohidrați complecși cum sunt legumele, fructele și cerealele integrale poate avea un impact pozitiv. Alimentele bogate în calciu pot, de asemenea, să reducă disconfortul lunar. 

Pe lângă acestea, există unele condimente care pot fi de ajutor în sindromul premenstrual. Acestea au proprietăți antiinflamatoare și pot echilibra nivelul hormonal. „Se crede că la multe dintre efectele negative ale sindromului premenstrual contribuie creșterea inflamației, așa că adăugarea de condimente antiinflamatoare (…) poate ajuta”, a explicat pentru publicația EatingWell specialistul în biomedicină Kanchan Koya. Iată ce condimente recomandă aceasta:

Condimente care atenuează sindromul premenstrual: ghimbirul

Primul condiment pe lista specialistului este ghimbirul, care „conține compuși antiinflamatori și polifenoli precum gingerol”, a spus Kanchan Koya.

Reclamă

Rădăcina de ghimbir poate combate unul dintre cele mai întâlnite simptome ale sindromului premenstrual: balonarea. „Este excelent pentru reducerea gazelor și a balonării, în primul rând pentru că reduce inflamația, iar prea multă inflamație poate cauza gaze, balonare și disconfort gastric”, a spus ea într-un interviu pentru EatingWell.

Ghimbirul este un condiment delicios și nutritiv care poate fi adăugat în ceaiuri, supe, salate sau preparate gătite prin metoda stir-fry. 

Condimente care atenuează sindromul premenstrual: turmericul

Proprietățile turmericului sunt foarte asemănătoare ghimbirului, motiv pentru care se află în topul celor mai bune condimente recomandate în sindromul premenstrual. 

„Asemenea ghimbirului, turmericul conține, de asemenea, compuși puternic antiinflamatori și antioxidanți precum curcumina, care ar putea ajuta la atenuarea simptomelor neplăcute ale sindromului premenstrual prin reducerea inflamației”, a explicat Kanchan Koya.

Turmericul măcinat poate fi adăugat în diverse preparate culinare, cum ar fi curry, supe, tocănițe și legume. De asemenea, poți prepara ceai din turmeric adăugând rădăcină proaspătă sau pulbere în apă fierbinte. Gustul său ușor piperat și intens poate fi îmbunătățit cu miere, lămâie sau ghimbir. 

Pentru a beneficia de proprietățile sale antiinflamatoare, îl poți adăuga în sucuri, smoothie-uri sau în Golden Milk – o băutură caldă și reconfortantă preparată din lapte, turmeric, ghimbir, scorțișoară și alte condimente.

Condimente care atenuează sindromul premenstrual: scorțișoara

Acest condiment popular mai ales în sezonul rece este un alt remediu pentru simptomele sindromului premenstrual.

„Există dovezi tot mai numeroase că în faza luteală a ciclului menstrual și în timpul sindromului premenstrual suntem mai puțin sensibili la insulină. Scorțișoara este un condiment care poate ajuta la îmbunătățirea sensibilității la insulină și la scăderea nivelului de zahăr din sânge”, a declarat specialistul. Unul dintre studiile recente care demonstrează legătura dintre sindromul premenstrual și sensibilitatea la insulină a fost publicat în anul 2021 în The Journal of Clinical Endocrinology & Metabolism.

Există mai multe tipuri de scorțișoară, iar acestea pot avea beneficii și efecte adverse diferite atunci când sunt consumate în cantități mari. Cele mai comercializate sunt:

  • Cinnamomum verum, cunoscută ca scorțișoară Ceylon sau adevărată;
  • Cinnamomum cassia, cunoscută ca scorțișoară chinezească sau cassia.

Scorțișoara Ceylon este considerată de mulți experți ca fiind de calitate superioară. Spre deosebire de scorțișoara cassia, ea conține o cantitate mai mică de cumarină, un compus care poate fi toxic pentru ficat și sistemul nervos în doze mari.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Condimente pentru sănătatea ficatului. Cum îți pot proteja acest organ vital
Condimente pentru sănătatea ficatului. Cum îți pot proteja acest organ vital
Condimente pentru sănătatea ficatului. Cum îți pot proteja acest organ vital
articol cu video
Câte ouă poți mânca pe săptămână. Cum afectează numărul lor nivelul colesterolului
Câte ouă poți mânca pe săptămână. Cum afectează numărul lor nivelul colesterolului
Câte ouă poți mânca pe săptămână. Cum afectează numărul lor nivelul colesterolului
Condimente pentru sănătatea creierului. Efectele asupra funcțiilor cognitive
Condimente pentru sănătatea creierului. Efectele asupra funcțiilor cognitive
Condimente pentru sănătatea creierului. Efectele asupra funcțiilor cognitive
Reclamă
PARTENERI
icon