Beneficiile consumului de agrișe. De ce să le adaugi în dietă

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 10 decembrie 2023, 06:33

Agrișele sunt fructe cu un conținut scăzut de calorii. Datorită concentrațiilor ridicate de nutrienți pot oferi o serie de proprietăți medicinale și pot asigura sănătatea generală a organismului. Citește despre beneficiile consumului de agrișe.

Reclamă

Agrișele au în compoziție nutrienți esențiali, cum ar fi: vitamine, minerale și antioxidanți. Printre cele mai răspândite varietăți se regăsesc soiurile europene și americane, denumite Ribes uva-crispa și Ribes hirtellum. Acestea variază în funcție de culoare și pot fi: verde, galben deschis, roz, roșu sau violet închis.

Beneficiile consumului de agrișe

Conținutul nutritiv al agrișelor poate include: mangan, potasiu, cupru, proteine, vitamina B5, vitamina B6, vitamina C, grăsimi, fibre și alți carbohidrați. Toate acestea îndeplinesc roluri importante în organism, potrivit Healthline.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Deși asigură concentrații ridicate de fibre, oferă puține calorii. Acestea reprezintă surse importante atât de fibre solubile, cât și de fibre insolubile.

Pot avea proprietăți anticancerigene

Dietele bogate în fitonutrienți și antioxidanți se asociază cu un risc scăzut de a dezvolta anumite tipuri de cancer. Printre aceste substanțe anticancerigene se regăsesc: folat (vitamina B9), compuși fenolici, vitamina C și vitamina E. Acești nutrienți pot scădea, pot contracara și pot vindeca efectele provocate de stresul oxidativ și inflamație, doi dintre factorii care pot determina apariția cancerului.

Reclamă

Te pot ajuta să scapi de kilogramele în plus

Beneficiile consumului de agrișe pot include susținerea procesului de slăbire. Fibrele din agrișe oferă senzație de sațietate. Astfel, te pot împinge să eviți să consumi alimente în exces sau să iei gustări frecvente pe parcursul zilei. Din acest motiv, pot fi alimente utile dacă vrei să urmezi o dietă pentru slăbit.

Pot contribui la echilibrarea nivelurilor de zahăr din sânge

Nivelurile ridicate ale zahărului din sânge se asociază cu multe afecțiuni serioase, cum ar fi: diabet de tip 2, afecțiuni cardiace, accident vascular cerebral și demență. Agrișele pot oferi mai multe proprietăți, care pot contribui la echilibrarea nivelului de zahăr din sânge. Acestea au un conținut bogat în fibre, ceea ce poate încetini absorbția zahărului în fluxul sanguin. Astfel, poate preveni creșterea nivelului de zahăr din sânge.

Pot avea proprietăți antioxidante

Printre beneficiile consumului de agrișe se numără proprietățile antioxidante. Antioxidanții reprezintă compuși care contribuie la combaterea efectelor cauzate de radicalii liberi în corp. Acestea sunt molecule reactive care cauzează leziuni celulare și conduc la un proces denumit stres oxidativ. Stresul oxidativ se asociază cu o serie de afecțiuni cronice și cu îmbătrânirea prematură.

Reclamă

Agrișele se regăsesc printre cele mai bogate alimente în antioxidanți. Acestea protejează organismul împotriva: afecțiunilor inimii, bolii Alzheimer și cancerului.

Pot proteja sănătatea creierului

Nivelurile de fier prea mari pot stimula producerea de radicali liberi, molecule instabile care dăunează celulelor. Celulele creierului au concentrații foarte ridicate de fier, ceea ce le face mai vulnerabile la efectele dăunătoare ale acestora.

Pot susține sănătatea părului

Agrișele pot întări părul și pot sprijini creșterea și pigmentarea. Acestea ar putea fi eficiente în prepararea unui tratament împotriva alopeciei. Practic, beneficiile consumului de agrișe pot include susținerea sănătății părului dacă le consumi pe termen lung, conform Medical News Today.

Pot sprijini sănătatea inimii

Urmarea unei diete bogate în fructe de pădure, cum sunt agrișele, se asociază cu un risc mai redus de a dezvolta afecțiuni cardiovasculare. Acestea pot susține sănătatea inimii datorită substanțelor nutritive importante, precum potasiu și antioxidanți. Antioxidanții pot îmbunătăți sănătatea inimii deoarece pot preveni oxidarea colesterolului LDL, mai exact a colesterolului rău din sânge, un proces care crește riscul de a dezvolta afecțiuni cardiace.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Cum poți spăla eficient alimentele vegetale. Substanțele identificate în compoziția acestora
Cum poți spăla eficient alimentele vegetale. Substanțele identificate în compoziția acestora
Cum poți spăla eficient alimentele vegetale. Substanțele identificate în compoziția acestora
Alimente care au mai multe proteine decât peștele. Cum îți pot completa dieta
Alimente care au mai multe proteine decât peștele. Cum îți pot completa dieta
Alimente care au mai multe proteine decât peștele. Cum îți pot completa dieta
Cât de sănătoasă este crema de cocos. Beneficiile și potențialele sale efecte adverse
Cât de sănătoasă este crema de cocos. Beneficiile și potențialele sale efecte adverse
Cât de sănătoasă este crema de cocos. Beneficiile și potențialele sale efecte adverse
Reclamă
PARTENERI
icon