Beneficiile consumului de papaya uscată. Cum îți poate completa dieta

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 2 decembrie 2023, 07:53

Papaya uscată este o sursă importantă de nutrienți esențiali. Aceasta poate aduce numeroase avantaje sănătății și poate avea proprietăți medicinale dacă o incluzi în alimentație. Citește despre beneficiile consumului de papaya uscată.

Reclamă

Papaya uscată se obține prin deshidratare. La fel ca majoritatea fructelor uscate, aceasta reține majoritatea substanțelor nutritive, chiar și după ce rămâne fără o bună parte din concentrația de apă. Totodată, este indicat să o consumi în cantități moderate deoarece conține zahăr natural.

Beneficiile consumului de papaya uscată

Papaya uscată reprezintă o sursă bună de substanțe nutritive, precum: fibre, magneziu, potasiu, calciu, zinc, fier, vitamina A, complex de vitamine B, vitamina C, vitamina E și vitamina K. Totodată, are un conținut scăzut de calorii, potrivit Food Prep Guide.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Pe lângă proprietățile medicinale avantajoase pentru sănătate, papaya uscată poate fi adăugată ca ingredient într-o varietate de rețete culinare, mai ales în deserturi.

Poate sprijini sănătatea inimii

Papaya uscată asigură concentrații ridicate de licopen și vitamina C, ce pot ajuta la prevenirea afecțiunilor cardiace. Alături de alți nutrienți prezenți în aceasta, pot contribui la protejarea inimii dacă o consumi în mod regulat.

Reclamă

Poate întări sistemul imunitar

Dietele bogate în vitamina C și zinc cresc în mod natural puterea de apărare a sistemului imunitar. Astfel, contribuie la prevenirea răcelilor, gripei și a altor boli pe care le poți contracta. Papaya este o sursă importantă pentru ambele tipuri de nutrienți.

Poate avea proprietăți antioxidante

Antioxidanții sunt compuși care neutralizează radicalii liberi, cu efecte dăunătoare în organism. Aceștia conțin carotenoizi ce reprezintă compuși antioxidanți naturali, fiind printre beneficiile consumului de papaya uscată.

Poate sprijini sănătatea sistemului digestiv

Papaya uscată poate sprijini îmbunătățirea digestiei deoarece reprezintă o sursă bogată de fibre alimentare. Aceasta poate echilibra funcția digestivă și poate diminua simptomele de balonare și constipație.

Reclamă

Deoarece are efecte de laxativ natural, papaya conține concentrații ridicate de fibre, care pot contribui la prevenirea constipației și a diareei. Aceasta conține aminoacizi și vitamine bune pentru sănătate digestivă, conform FoodNutra.

Poate echilibra nivelurile de colesterol din sânge

Antioxidanții din papaya uscată pot proteja sănătatea prin reglarea nivelului de colesterol din sânge. Beneficiile consumului de papaya uscată pot include echilibrarea nivelului de colesterol LDL, denumit și colesterol rău, și a nivelului de colesterol HDL, denumit și colesterol bun.

Poate susține sănătatea pielii

Papaya uscată îi poate oferi pielii un aspect mai neted și mai tânăr. Datorită vitaminei C și licopenului din compoziția acesteia, îți protejează sănătatea pielii și pot contribui la reducerea semnelor cauzate de procesul de îmbătrânire.

Poate îmbunătăți funcțiile cognitive

Papaya uscată conține vitamina C. Nivelurile scăzute de vitamina C se pot asocia cu simptomele demenței. Obținerea unui aport adecvat de vitamina C poate contribui la îmbunătățirea abilităților cognitive și a memoriei.

Poate susține vederea

Beneficiile consumului de papaya uscată includ conținutul bogat în vitamina A. Aceasta poate asigura aproximativ o treime din aportul necesar zilnic și poate poate îmbunătăți vederea. De asemenea, există semne ale deficienței de vitamina A, precum: acnee, erupții cutanate, piele uscată sau orbire nocturnă.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Mâncare procesată și ultraprocesată. Ce alimente intră în aceste categorii și care sunt riscurile lor
Mâncare procesată și ultraprocesată. Ce alimente intră în aceste categorii și care sunt riscurile lor
Mâncare procesată și ultraprocesată. Ce alimente intră în aceste categorii și care sunt riscurile lor
Condimente pentru sănătatea creierului. Efectele asupra funcțiilor cognitive
Condimente pentru sănătatea creierului. Efectele asupra funcțiilor cognitive
Condimente pentru sănătatea creierului. Efectele asupra funcțiilor cognitive
Băuturi pentru sănătatea pielii. De ce îi pot oferi mai multă strălucire
Băuturi pentru sănătatea pielii. De ce îi pot oferi mai multă strălucire
Băuturi pentru sănătatea pielii. De ce îi pot oferi mai multă strălucire
Reclamă
PARTENERI
icon