Alimente vegetale bogate în fosfor. De ce e indicat să le adaugi în alimentație

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 12 mai 2024, 08:24

Fosforul este unul dintre mineralele esențiale pentru funcționarea organismului. Alături de produsele lactate, poate fi obținut dintr-o varietate de surse vegetale, care îți pot completa dieta. Citește despre alimente vegetale bogate în fosfor.

Reclamă

Asigurarea unui stil de viață sănătos include o alimentație echilibrată cu alimente bogate în fosfor. Fosforul este al doilea cel mai abundent mineral din organismul uman. Acesta poate contribui la eliminarea toxinelor și la regenerarea țesuturilor și celulelor. Pe lângă faptul că servește ca element de bază pentru oase și dinți, ajută și la depozitarea energiei în corp.

Alimente vegetale bogate în fosfor

Fosforul și calciul oferă protecție împotriva afecțiunilor osoase cum ar fi osteoporoza. Fosforul ajută la filtrarea toxinelor și la vindecarea țesuturilor și celulelor. Acest mineral contribuie la producerea de acid dezoxiribonucleic (AND) și acid ribonucleic (ARN).

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Dacă urmezi o dietă vegană sau vegetariană poate fi dificil să-ți asiguri aporturile necesare ale acestui mineral în organism. În acest caz, îți poți completa dieta cu alimente vegetale care conțin concentrații ridicate de fosfor.

Boabe de soia

Soia este o sursă bună de: proteine, vitamina C, calciu, fier, magneziu, potasiu, complex de vitamine B, fibre și carbohidrați. Izoflavonele prezente în compoziția acestora pot ameliora simptomele menopauzei, conform Stylecraze. Boabele de soia te pot ajuta să scapi de kilogramele în plus și pot diminua riscul de a dezvolta cancer.

Reclamă

Linte

Lintea are un conținut ridicat de proteine, alături de fibre, potasiu și folat (vitamina B9), care sunt substanțe nutritive eficiente în menținerea sănătății inimii. Datorită conținutului bogat în proteine, lintea poate asigura senzație de sațietate pe parcursul zilei, fiind printre aceste alimente vegetale bogate în fosfor.

Semințe de in

Semințele de in au un conținut ridicat de acizi grași omega-3. În plus, conțin lignani care oferă proprietăți antioxidante. Consumul acestor semințe poate ajuta la reglarea tensiunii arteriale și poate sprijini reglarea nivelurilor de zahăr din sânge.

Totodată, semințele de in pot susține sănătatea sistemului digestiv, pot îmbunătăți sănătatea inimii și pot ameliora inflamația în organism.

Reclamă

Mazăre uscată

Mazărea uscată este una dintre cele mai bune surse de fibre solubile și fibre insolubile și se regăsește printre aceste alimente vegetale bogate în fosfor. Fibrele solubile contribuie la scăderea nivelului de colesterol, în timp ce fibrele insolubile pot îmbunătăți mișcările intestinale. Mai mult, are un conținut bogat în fier.

Ovăz

Ovăzul este o cereală integrală care asigură un conținut ridicat în: fosfor, mangan și zinc. În același timp, poate asigura energie pe tot parcursul zilei, potrivit Veganisingit. Acesta poate diminua nivelurile de zahăr din sânge, poate întări imunitatea și poate îmbunătăți sănătatea inimii.

Ovăzul poate avea un rol în prevenirea constipației, reglarea tensiunii arteriale și a nivelului de zahăr din sânge. Nutrienții acestuia pot acționa ca un agent calmant, pot îmbunătăți sănătatea pielii și asigură proprietăți antioxidante.

Quinoa

Quinoa are un conținut bogat în fibre insolubile, care pot induce senzație de sațietate și pot sprijini pierderea în greutate, fiind printre aceste alimente vegetale bogate în fosfor. Quinoa poate oferi niveluri ridicate de energie, poate combate simptomele osteoporozei și ar putea avea efecte anticancerigene.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Fructe pentru o digestie bună. Beneficiile asupra sănătății intestinale
Fructe pentru o digestie bună. Beneficiile asupra sănătății intestinale
Fructe pentru o digestie bună. Beneficiile asupra sănătății intestinale
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Ceaiurile cu cea mai multă cofeină. Ce modificări pot produce în organism
Ceaiurile cu cea mai multă cofeină. Ce modificări pot produce în organism
Ceaiurile cu cea mai multă cofeină. Ce modificări pot produce în organism
Reclamă
PARTENERI
icon