Obiceiuri pentru sănătatea ficatului. Cum îți poți proteja acest organ

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 23 februarie 2024, 06:04

Un stil de viață nesănătos poate determina efecte dăunătoare asupra ficatului. Adoptarea unei diete echilibrate și câteva modificări ale activităților zilnice te pot ajuta să-ți protejezi acest organ împotriva afecțiunilor cronice. Citește despre obiceiuri pentru sănătatea ficatului.

Reclamă

Ficatul reprezintă un organ esențial, responsabil de eliminarea toxinelor din corpul uman și de sprijinirea sănătății generale. Funcționarea acestuia poate fi afectată de anumite obiceiuri nesănătoase. Remediile naturale derivate din dietă pot sprijini funcția hepatică și pot diminua riscul de a dezvolta boli ale ficatului.

Obiceiuri pentru sănătatea ficatului

Majoritatea programelor de detoxifiere se concentrează pe curățarea ficatului. Ficatul este organul, care ajută la filtrarea toxinelor dăunătoare și la metabolizarea acestora. Detoxifierea reprezintă cea mai importantă funcție a ficatului. Aceasta transformă toxinele în substanțe mai puțin dăunătoare, care pot fi eliminate din organism.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Un ficat sănătos contribuie la: metabolismul nutrienților, digestia grăsimilor prin producerea mai multor enzime și depozitarea nutrienților esențiali în organism. Ficatul are un rol major pentru îmbunătățirea funcției imunitare și reglarea nivelului de zahăr din sânge, potrivit Hindustan Times.

Consumă vitamina C

Vitamina C are proprietăți antioxidante, care contribuie la prevenirea stresului oxidativ în organism. Aceasta poate ajuta la prevenirea efectelor dăunătoare ale stresului oxidativ și a acumulării de grăsime în ficat, ceea ce poate provoca boala ficatului gras.

Reclamă

Dormi suficiente ore

Asigurarea unui număr suficient de ore este unul dintre aceste obiceiuri pentru sănătatea ficatului. Tulburările de somn precum: insomnia, apneea în somn, somnul excesiv sau somnul deficitar se pot asocia cu bolile hepatice cronice. Oamenii au nevoie să doarmă 7-9 ore neîntrerupt în fiecare noapte și, de preferat, în același interval orar. Privarea de somn poate cauza probleme majore în organism, inclusiv: afecțiuni digestive, afecțiuni dermatologice și detoxifiere slabă a ficatului.

Gestionează o greutate optimă

Dacă scapi de kilogramele în plus poți scădea nivelul de grăsime depozitat în organism, conform WebMD. Pierderea în greutate poate reduce nivelul de inflamație din corpul uman și poate preveni leziunile la nivelul celulelor ficatului. Totuși, este indicat să urmezi un proces de slăbire sănătos, în caz contrar, o slăbire bruscă poate agrava starea generală de sănătate.

Evită consumul de alcool

Consumul excesiv de alcool reprezintă o cauză principală a afecțiunilor hepatice. Ficatul funcționează ca un detoxifiant, descompune și elimină substanțele toxice din alcool și alte substanțe nocive. Când consumul acestor toxine depășește capacitatea ficatului, pe termen lung, poate provoca complicații hepatice. Evitarea consumului de alcool este unul dintre aceste obiceiuri pentru sănătatea ficatului.

Reclamă

Consumă cantități adecvate de prebiotice

Prebioticele hrănesc probioticele, care sunt bacteriile benefice din tractul intestinal. Prebioticele reprezintă fibre solubile necesare pentru a produce acizi grași cu lanț scurt în intestin. De obicei, acizii biliari se produc din colesterol.

70% din colesterol se transformă în acizi biliari și 30% din colesterol se absoarbe în membrana celulară. O cantitate foarte mică de acizi biliari este excretată din intestin, iar restul se reabsorb și ajung înapoi la ficat.

Prebioticele cresc excreția acizilor biliari și, prin urmare, reduc cantitatea de bilă care se întoarce în ficat. În acest mod, se poate reduce nivelul de colesterol din ficat.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
6 lucruri pe care să le faci înainte de a bea cafeaua dimineața. Obiceiurile care îți pot schimba viața
6 lucruri pe care să le faci înainte de a bea cafeaua dimineața. Obiceiurile care îți pot schimba viața
6 lucruri pe care să le faci înainte de a bea cafeaua dimineața. Obiceiurile care îți pot schimba viața
articol cu video
Ce este serotonina. Cum poți stimula producerea acestui neurotransmițător
Ce este serotonina. Cum poți stimula producerea acestui neurotransmițător
Ce este serotonina. Cum poți stimula producerea acestui neurotransmițător
Sfaturi pentru un somn mai odihnitor. Cum poți adormi mai repede
Sfaturi pentru un somn mai odihnitor. Cum poți adormi mai repede
Sfaturi pentru un somn mai odihnitor. Cum poți adormi mai repede
Reclamă
PARTENERI
icon