Înlocuitori pentru cartofi. Cum poți reduce consumul de amidon

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 26 februarie 2024, 08:51

Cartofii sunt printre cele mai frecvent consumate legume și se regăsesc printre cele mai importante surse de amidon. În același timp, se recomandă să eviți consumul excesiv și să încerci să-ți diversifici dieta. Citește despre înlocuitori pentru cartofi.

Reclamă

Cartofii au în compoziție substanțe nutritive esențiale, precum: vitamina B3 (niacină), vitamina B5 (acid pantotenic), vitamina B6, vitamina C, mangan și fosfor. Aceste legume conțin concentrații ridicate de carbohidrați și calorii, care pot crește nivelurile de zahăr din sânge.

Înlocuitori pentru cartofi

Deși cartofii sunt alimente gustoase și ușor de gătit, pot avea un conținut ridicat de: carbohidrați, grăsimi și calorii. Pentru persoanele, care își doresc să-și diminueze aportul de calorii sau urmează o dietă specifică, poate fi util să opteze pentru alternative mai sănătoase pentru a-și diversifica alimentația.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Dacă reduci consumul de cartofi, această practică te poate ajuta să diminuezi caloriile zilnice. Prin includerea unei varietăți de legume în dietă, poți crește aportul de substanțe nutritive, cum ar fi fibrele.

Morcovi

Morcovii se pot găsi într-o varietate de culori: portocalii, verzi, mov, albi, roșii, galbeni sau negri. Aceștia conțin mai multe grăsimi decât cartofii și mai puțini carbohidrați. În plus, au concentrații mai mari de fibre alimentare și mai puține proteine.

Reclamă

Ridichi

Ridichile pot fi înlocuitori pentru cartofi. Acestea au în compoziție: catechine, pirogalol, acid vanilic, vitamina C și diferiți antioxidanți. Pot fi o alegere mai bună dacă vrei să urmezi o dietă cu un conținut redus de carbohidrați. Ridichile și cartofii asigură aceeași cantitatea de grăsime, însă cartofii conțin de două ori mai multe fibre alimentare și proteine, potrivit Mashed.

Cartofi dulci

Cartofii dulci asigură mai multe fibre alimentare decât cartofii albi și un indice glicemic foarte scăzut. Aceștia se caracterizează prin cantități similare de: carbohidrați, proteine, minerale și vitamine. În același timp, cartofii dulci au mai multă vitamina A decât valoarea zilnică recomandată, în timp ce cartofii albi nu au deloc această substanță.

Mai mult, cartofii dulci asigură manitol. În cantități ridicate și concentrate, acest compus este considerat a fi nesănătos. În cantități naturale, poate detoxifia corpul deoarece poate ajuta la eliminarea toxinelor.

Reclamă

Anghinare

Anghinarea se regăsește printre acești înlocuitori pentru cartofi și oferă un conținut nutritiv bogat în: fibre alimentare, fier, fosfor, calciu, magneziu, mangan, cupru, vitamina B1 (tiamină) și vitamina B6, conform Happy Muncher. În plus, dă organismului concentrații ridicate de antioxidanți, care protejează celulele de îmbătrânirea prematură și de afecțiuni cronice.

Rădăcină de țelină

Rădăcina de țelină are la fel de multe proteine precum cartofii și oferă cantități mari de: calciu, magneziu, fosfor, fibre, carbohidrați și grăsimi. Spre deosebire de cartofi, rădăcina de țelină conține concentrații ridicate de sodiu.

Conopidă

Conopida este o legumă cruciferă și aparține familiei Brassica. Conopida se caracterizează prin concentrații ridicate de: vitamina C, vitamina B9 (acid folic) și colină, care pot sprijini: sănătatea ficatului, metabolismul și funcțiile sistemului nervos. În plus, nu conține grăsimi, iar profilul său nutritiv poate contribui la combaterea distrugerii celulelor și poate lupta împotriva cancerului.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Reclamă
PARTENERI
icon