Alimente cu potențiale proprietăți anticancerigene. De ce pot scădea riscul de cancer

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 15 februarie 2024, 07:50

Cancerul reprezintă un grup de afecțiuni caracterizate prin creșterea și răspândirea necontrolată a celulelor. Deși cancerele nu pot fi prevenite în totalitate, alimentația și stilul de viață pot avea un impact mare asupra riscului de a dezvolta mai multe tipuri. Citește despre alimente cu potențiale proprietăți anticancerigene.

Reclamă

Alimentele în sine nu pot vindeca sau preveni întru totul cancerul, însă, anumite substanțe nutritive din acestea pot diminua riscul de a dezvolta cancer. Printre aceste alimente se pot regăsi: fructe, leguminoase, legume și alimente din plante.

Alimente cu potențiale proprietăți anticancerigene

Există sute de tipuri de cancer, fiecare numit în funcție de ce zonă a corpului afectează. Unele dintre cele mai comune tipuri includ cancerul: de colon, de sân, de prostată și pulmonar. Riscul de a dezvolta cancer depinde de o serie de factori, inclusiv: moștenire genetică, vârstă, greutate corporală și expunere la toxine.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

O parte dintre factorii care cresc riscul de cancer nu pot fi controlați, însă restul țin de modificări ale stilului de viață. Unele alimente scad în mod semnificativ șansele de a dezvolta cancer datorită proprietăților medicinale.

Fructe citrice

Fructele citrice cum ar fi: portocalele, grepfrutul și lămâile conțin nutrienți precum: fibre, carotenoide, acid folic, vitamina C și flavonoide. Acești nutrienți pot oferi proprietăți antioxidante și antiinflamatoare în organism. În acest mod, îți pot diminua riscul de apariție a cancerului, potrivit Health.

Reclamă

Fructe de pădure

Includerea fructelor de pădure în alimentație poate ajuta la scăderea riscului de cancer, fiind printre aceste alimente cu potențiale proprietăți anticancerigene. Fructele de pădure, cum ar fi: afinele, căpșunile și murele, au un conținut bogat în compuși antiinflamatori și antioxidanți, precum flavonoidele și antocianinele. Acestea au un rol de protecție împotriva daunelor celulare și inhibă producția de compuși care provoacă inflamație.

Dietele bogate în fructe de pădure se asociază cu un risc mai redus de apariție a mai multor tipuri de cancer, inclusiv cancer de sân și cancer de stomac. Totodată, fructele de pădure asigură substanțe esențiale, precum: substanțe fitochimice, aminoacizi și micronutrienți.

Leguminoase

Leguminoasele sunt bogate în nutrienți cu proprietăți de protecție împotriva cancerului, cum ar fi fibrele și mineralele. Acestea conțin substanțe bioactive, cum ar fi compuși fenolici, care pot ajuta la reducerea inflamației și pot proteja împotriva daunelor celulare. În această categorie intră lintea și fasolea.

Reclamă

Morcovi

Morcovii conțin o serie de substanțe nutritive esențiale, inclusiv: vitamina A, vitamina K și antioxidanți. Aceștia se regăsesc în categoria de alimente cu potențiale proprietăți anticancerigene. Morcovii asigură cantități mari de beta-caroten, un nutrient esențial, responsabil pentru culoarea lor portocalie distinctă, conform Medical News Today.

Fructe de mare

Fructele de mare includ în special peștele gras, precum: somonul, păstrăvul, macroul și sardinele. Acestea reprezintă: o sursă importantă de grăsimi omega 3, acid eicosapentaenoic (EPA) și acid docosahexaenoic (DHA). EPA și DHA asigură proprietăți antiinflamatoare puternice și ajută la prevenirea daunelor celulare.

În plus, peștele gras oferă antioxidanți, cum ar fi: vitamina E, seleniul și carotenoide. Aceștia pot proteja organismul împotriva cancerului.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Ceaiurile cu cea mai multă cofeină. Ce modificări pot produce în organism
Ceaiurile cu cea mai multă cofeină. Ce modificări pot produce în organism
Ceaiurile cu cea mai multă cofeină. Ce modificări pot produce în organism
Surse de vitamina D pentru vegetarieni. De ce pot fi incluse în dietă
Surse de vitamina D pentru vegetarieni. De ce pot fi incluse în dietă
Surse de vitamina D pentru vegetarieni. De ce pot fi incluse în dietă
Reclamă
PARTENERI
icon