De ce sunt fructele sănătoase. Cum le poți alege corect

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 16 martie 2024, 13:05 / Actualizat: 18 martie 2024, 12:53

Pe rețelele sociale circulă mai multe informații false privitoare la consumul de fructe, mai ales față de conținutul lor de zahăr. Doctorul Mihail Pautov a discutat despre controversele legate de alimentație în episodul 4, din sezonul 6, MediCOOL. Află de ce sunt fructele sănătoase.

Reclamă

Mihail Pautov a menționat care sunt alimentele vegetale obținute prin hibridizare, a explicat de ce zahărul din fructe nu este dăunător și a prezentat propria sa metodă cu ajutorul căreia le poți alege pe cele mai sănătoase și mai aromate.

De ce sunt fructele sănătoase

Alegerea unor fructe și legume sănătoase și gustoase este un subiect frecvent dezbătut, în special pe rețelele sociale, unde se împrăștie foarte multe zvonuri. De exemplu, există o ideea conform căreia este indicat să alegi pepenele cu un gust mai dulce deoarece cred acesta ar putea fi un soi mai bun.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Multe dintre soiurile de alimente vegetale din comerț au fost obținute prin hibridizare. În natură, nu există o bună parte din soiurile de mere de pe piață. Merele din natură au, de fapt, o culoare diferită, dimensiuni mici și un gust amar.

De asemenea, morcovii care se consumă astăzi au fost realizați prin hibridizare de un cercetător olandez ca un omagiu adresat Casei Regale din Olanda, Casa de Orania, a cărei culoare este portocaliu, de aceea morcovii sunt portocalii. Morcovii sălbatici și naturali erau albi sau violet și nu aveau un gust dulce.

Reclamă

Dacă te întrebi de ce sunt fructele sănătoase, ia în considerare că strugurii din comerț au fost făcuți prin hibridizare. Strugurii sălbatici se găsesc în dimensiuni mici, se caracterizează printr-un gust amar și conțin foarte mulți sâmburi.

Totodată, portocalele obișnuite nu provin direct din natură deoarece și asupra acestora au intervenit oamenii. Chiar dacă există glucoză și fructoză într-o portocală o persoană nu poate mânca o cantitate mare în decursul unei zile. Aceasta conține: fibre, polifenoli, antioxidanți și zahăr.

În social media există persoane care susțin că fructele sunt dăunătoare deoarece conțin zahăr. Zahărul de bucătărie se formează din glucoză și fructoză. Fructele includ glucoză și fructoză. 100 de grame de portocale au 10 grame de zahăr, com pus din 50% glucoză, 50% fructoză. 100 ml de suc din comerț are 10 grame de zahăr, 50% glucoză, 50% fructoză.

Reclamă

,,Logica acestor vraci de pe Internet este că dacă zahărul din suc ne face rău înseamnă că trebuie să evităm fructele. 1 litru de suc înseamnă multe portocale. Putem să bem 1 litru de suc lejer. Putem să mâncăm multe portocale la o masă? Puțin probabil. O să luăm o portocală și o să mâncăm o singură portocală.”

– Mihail Pautov, medic chirurg

Cum poți alege corect fructele

Când vrei să afli de ce sunt fructele sănătoase, reține că Mihail Pautov are propria sa metodă de a alege corect fructele. El consideră că aplică o metodă utilă pentru a le selecta pe cele mai sănătoase. Practic, se recomandă să miroși fructele înainte de a le cumpăra.

În general, zahărul nu dă aromă fructelor. Aceasta vine din miros. De exemplu, dacă miroși merele și observi că au un miros specific, în mod cert sunt gustoase. De asemenea, merele de dimensiuni mici, cu imperfecțiuni și care seamănă mai mult cu cele din sălbăticie intră în categoria celor mai sănătoase. Acestea conțin mai mulți antioxidanți.

,,Zahărul este ultimul lucru care ne interesează la un fruct. Ce aș vrea să reținem de aici este că fructele sunt sănătoase, iar dulceața din fruct nu este ceea ce căutăm.”

– Mihail Pautov, medic chirurg

Ai aici toate edițiile sezonului 6 MediCOOL, emisiune difuzată de Antena 1 și disponibilă online exclusiv în AntenaPLAY.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Reclamă
PARTENERI
icon