Beneficiile consumului de porumb. Ce avantaje nutriționale poate oferi

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 9 octombrie 2023, 06:49

Porumbul este o cereală originară din America Centrală, care se folosește ca ingredient în prepararea a numeroase rețete de gătit. O bună parte dintre nutrienții prezenți în porumb provin din semințe sau boabe. Află care sunt beneficiile consumului de porumb.

Reclamă

În funcție de soiul și regiunea în care se cultivă, boabele variază în culori, de la alb la galben puternic și portocaliu. Datorită concentrațiilor sale ridicate de substanțe nutritive, porumbul poate oferi o mulțime de proprietăți, ce pot susțin sănătatea generală.

Beneficiile consumului de porumb

Porumbul are un indice glicemic moderat și concentrații scăzute de grăsimi. Majoritatea grăsimilor sale sunt mononesaturate și polinesaturate. Spre deosebire de alte cereale, este bogat în proteine deoarece se încadrează în categoria cerealelor integrale.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Porumbul reprezintă o sursă importantă de: zinc, magneziu, potasiu, fier, fosfor și seleniu. În plus, asigură concentrații ridicate de: folat, vitamina A, vitamina C și vitamina E. În general, poate fi gătit: la abur, la grătar, copt sau fiert.

Totodată, este indicat să eviți pâinea din sirop de porumb sau pe cea care conține ingrediente ce se termină cu „-oză”. Toate acestea reprezintă denumiri de zaharuri. 

Reclamă

Previne instalarea anemiei

Printre beneficiile consumului de porumb se numără conținutul foarte bogat în fier. Fierul ajută organismul uman să formeze noi celule sanguine, ceea ce poate contribui la prevenirea anemiei. În plus, te poate ajuta să eviți simptomele acestei afecțiuni, cum ar fi: oboseală, slăbiciune, amețeli și dificultăți de respirație.

Îmbunătățește sănătatea pielii

Consumul de porumb poate asigura doze importante de beta-caroten, ce pot produce vitamina A în corp. Acest lucru are efecte benefice asupra sănătății pielii. În plus, beta-carotenul oferă proprietăți antioxidante, care pot preveni dezvoltarea cancerelor și bolilor de inimă.

Controlează simptomele diabetului

Monitorizarea dietei poate avea un rol important dacă suferi de diabet, potrivit The Indian Med. Porumbul conține o cantitate importantă de substanțe fitochimice. De aceea poate echilibra nivelurile de insulină prezente în sânge. Acest lucru te poate ajuta să controlezi și nivelurile de zahăr din sânge, fiind printre beneficiile consumului de porumb.

Reclamă

Previne apariția hemorozilor

Porumbul asigură o bună parte din concentrațiile ridicate de fibre, de aceea poate susține mișcările intestinale. Acesta poate ajuta la tratarea a diferite afecțiuni digestive, cum ar fi: constipația, diareea, hemoroizii și sindromul colonului iritabil. De asemenea, poate scădea riscul de a dezvolta cancer de colon.

Asigură o vedere mai clară

Porumbul conține doi carotenoizi, luteină și zeaxantină, ce au un rol important în susținerea sănătății ochilor. Carotenoizii reprezintă compuși, pe care corpul tău îi poate transforma în vitamina A, un nutrient care sprijină vederea.

Susține sănătatea creierului

Vitamina E se numără printre concentrațiile de antioxidanți prezenți în porumb, conform Everyday Health. Aceștia au efecte împotriva inflamației celulare, ce poate favoriza dezvoltarea bolilor neurodegenerative. Vitamina E este un antioxidant ce sprijină protejarea creierului de efectele procesului de îmbătrânire și simptomele bolii Alzheimer.

Protejează inima

Printre beneficiile consumului de porumb se regăsesc concentrațiile semnificative de acizi grași omega 3, care pot reduce nivelurile de colesterol rău în organism. Astfel, diminuează în mod semnificativ riscul de a dezvolta boli cardiovasculare. Împiedică înfundarea arterelor și controlează tensiunea arterială. Scade șansele de apariție a atacurilor de cord și a accidentelor vascular cerebrale.

Previne dezvoltarea cancerului

Porumbul poate preveni apariția cancerului deoarece este o sursă importantă de antioxidanți. Antioxidanții luptă împotriva radicalilor liberi din organism. Deseori, acumulările de radicali liberi cauzează cancer. În plus, porumbul are capacitatea de a induce apoptoza în celulele canceroase și de a lăsa celulele sănătoase neafectate.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Surse de grăsimi nesaturate. Cum le poți consuma
Surse de grăsimi nesaturate. Cum le poți consuma
Surse de grăsimi nesaturate. Cum le poți consuma
articol cu video
Educația alimentară pentru copii. Cum îi poți convinge să urmeze o dietă sănătoasă
Educația alimentară pentru copii. Cum îi poți convinge să urmeze o dietă sănătoasă
Educația alimentară pentru copii. Cum îi poți convinge să urmeze o dietă sănătoasă
articol cu video
Cum alegi uleiul de măsline. Ce metode poți folosi
Cum alegi uleiul de măsline. Ce metode poți folosi
Cum alegi uleiul de măsline. Ce metode poți folosi
Reclamă
PARTENERI
icon