Beneficiile consumului de quinoa. De ce să incluzi în dietă această pseudo-cereală

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 23 septembrie 2023, 08:57

Quinoa este considerată a fi o pseudo-cereală populară, care nu conține gluten și are un conținut ridicat de nutrienți. Aceasta poate oferi o serie de beneficii pentru sănătate și poate asigura tratamentul mai multor afecțiuni. Află care sunt beneficiile consumului de quinoa.

Reclamă

Fiind bogată în substanțe nutritive, compoziția include: calciu, magneziu, folat, zinc, cupru, fier, vitamina B1, vitamina B2, vitamina B6, mangan, fosfor, proteine, fibre și alți carbohidrați.

Beneficiile consumului de quinoa

Quinoa se prezintă sub forma unei semințe mici și rotunde, care provine din America de Sud, fiind încadrată în aceeași familie cu: sfecla, sfecla elvețiană și spanacul. Aceasta poate fi consumată ca o alternativă mai sănătoasă la cerealele cu amidon. Din acest motiv, mulți experți o consideră o pseudo-cereală.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Are un conținut bogat în proteine ​​și este o sursă importantă de plante, care oferă toți cei nouă aminoacizi esențiali. Deseori, se întrebuințează pentru a prepara rețete precum: chiftele, pilaf, salate, legume umplute sau pizza.

Conține compuși de protecție vegetali

Beneficiile consumului de quinoa includ creșterea aportului de compuși de protecție vegetali, cum ar fi următorii polifenoli: acid ferulic, acid galic, quercetină și kaempferol. Compușii polifenoli au proprietăți antioxidante și antiinflamatoare. Aceștia protejează celulele împotriva deteriorării oxidative. Aceste substanțe contribuie la neutralizarea speciilor reactive de oxigen, care se asociază cu mai multe afecțiuni de sănătate.

Reclamă

Este o sursă nutritivă de carbohidrați

Quinoa reprezintă o sursă hrănitoare de carbohidrați, potrivit Health. Fibrele beneficiază de sănătatea digestivă prin susținerea mișcărilor intestinale regulate și hrănirea bacteriilor benefice care rezidă în tractul digestiv. De asemenea, are un conținut mai crescut de proteine și fibre decât majoritatea carbohidraților.

Poate fi consumată de persoanele cu intoleranță la gluten și boală celiacă

În mod natural, quinoa nu conține gluten și are un conținut nutrițional ridicat. Din acest motiv, poate fi o alternativă ideală pentru persoanele cu intoleranță la gluten și boală celiacă. Aceasta poate fi mai hrănitoare decât făina de orez sau cea de cartofi.

Poate îmbunătăți sănătatea intestinală

Beneficiile consumului de quinoa includ creșterea diversității bacteriilor intestinale benefice și reducerea simptomelor inflamatorii ale unor afecțiuni precum colita. Acționează ca un prebiotic și furnizează combustibilul pentru bacteriile intestinale benefice. Astfel, le permite să se dezvolte.

Reclamă

Poate diminua riscul de a dezvolta boli cronice

Quinoa are un conținut ridicat de fitonutrienți antiinflamatori, care ar putea preveni și trata diverse boli, conform BBC Good Food. Aceasta conține concentrații reduse de acizi grași omega-3 sănătoși pentru inimă și, în comparație cu cerealele obișnuite, are concentrații mai mari de grăsimi mononesaturate.

Poate ajuta la menținerea unei greutăți optime

Menținerea unei greutăți optime se numără printre beneficiile consumului de quinoa. Bogată în fibre și proteine, quinoa poate fi benefică pentru cei care doresc să-și controleze greutatea. Aceasta poate oferi senzație de sațietate pe termen lung, care te poate ajuta să-ți gestionezi apetitul. De asemenea, are un indice glicemic scăzut, astfel încât eliberarea sa mai lentă de energie provoacă treptat senzație de foame.

Poate reduce riscul de a dezvolta boli ale inimii

Consumul de quinoa poate avea efecte pozitive asupra nivelurilor de zahăr din sânge și a trigliceridelor, ambele fiind esențiale pentru susținerea sănătății inimii. De asemenea, poate reduce nivelurile colesterolului LDL din sânge, denumit și colesterol rău, un factor ce poate crește riscul de a dezvolta boli inimă.

Quinoa conține fibre. Fibrele scad riscul de a dezvolta boli de inimă. Acestea te pot proteja împotriva: bolii cardiace ischemice, bolilor cardiovasculare și accidentelor vascular cerebrale.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Mâncare procesată și ultraprocesată. Ce alimente intră în aceste categorii și care sunt riscurile lor
Mâncare procesată și ultraprocesată. Ce alimente intră în aceste categorii și care sunt riscurile lor
Mâncare procesată și ultraprocesată. Ce alimente intră în aceste categorii și care sunt riscurile lor
Condimente pentru sănătatea creierului. Efectele asupra funcțiilor cognitive
Condimente pentru sănătatea creierului. Efectele asupra funcțiilor cognitive
Condimente pentru sănătatea creierului. Efectele asupra funcțiilor cognitive
Băuturi pentru sănătatea pielii. De ce îi pot oferi mai multă strălucire
Băuturi pentru sănătatea pielii. De ce îi pot oferi mai multă strălucire
Băuturi pentru sănătatea pielii. De ce îi pot oferi mai multă strălucire
Reclamă
PARTENERI
icon