Băuturi pentru imunitate. Cum acționează asupra corpului tău

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 5 septembrie 2023, 06:27

Este important să-ți menții sistemul imunitar puternic pentru a te apăra de răceli și gripe. Când te îmbolnăvești din cauza unui virus, sistemul imunitar acționează pentru a-ți proteja corpul. Totodată, anumite remedii naturale te pot ajuta să-ți menții o stare de sănătate optimă. Află ce băuturi pentru imunitate poți consuma.

Reclamă

Consumul de sucuri sau smoothie-uri reprezintă o modalitate eficientă de a-ți îmbunătăți sănătatea. Poți să adaugi și să combini ușor fructe și legume, care te pot ajuta să-ți susții sistemul imunitar, indiferent dacă ești sănătos sau bolnav.

Băuturi pentru imunitate

Sistemul tău imunitar este activ în mod constant deoarece are rolul de a deosebi celulele care aparțin corpului tău de cele străine. Aceasta înseamnă că are nevoie de o doză semnificativă de vitamine și minerale pentru a-ți menține energia, potrivit Healthline.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Unele băuturi pot conține nutrienții esențiali pentru a-ți asigura o stare de sănătate optimă sau a combate virusurile precum răceala sau gripa. În același timp, pot avea un gust plăcut și numeroase proprietăți medicinale și culinare.

Amestec de miere cu suc de lămâie

O băutură caldă, din miere și suc de lămâie, poate fi foarte utilă pe parcursul anotimpului rece, fiind printre aceste băuturi pentru imunitate. Adăugarea de lămâie în apă oferă o aromă plăcută, alături de unele beneficii nutriționale. Lămâile sunt bogate în vitamina C, care ajută la susținerea imunității. De asemenea, ajută organismul să absoarbă fierul din alimente vegetale, precum: legumele verzi, leguminoasele și cerealele integrale.

Reclamă

Smoothie din spanac

Consumul mai multor fructe și legume reprezintă o modalitate bună de a-ți susține și întări sistemul imunitar. Includerea legumelor, cum ar fi spanacul, la un smoothie, oferă vitamina C și fier, ambele esențiale pentru un sistem imunitar sănătos. Pe lângă smoothie, o supă de legume poate avea efecte asemănătoare.

Ceai de ghimbir

Când vremea se răcește, poți consuma ghimbir sub formă de ceai sau ca apă infuzată, conform Sanitarium. Ghimbirul este un aliment folosit în medicina tradițională, fiind una dintre aceste băuturi pentru imunitate. Beneficiile sale antiinflamatorii și antioxidante pot ajuta la susținerea sistemului imunitar.

Suc de mere, portocale și morcov

Morcovii, merele și portocalele sunt o combinație ce-ți poate sprijini corpul să se protejeze și să lupte împotriva infecțiilor. Merele și portocalele oferă vitamina C. Vitamina A, esențială pentru un sistem imunitar sănătos, se regăsește în morcovi sub formă de beta-caroten antioxidant. Morcovii conțin și vitamina B6, care are un rol major în proliferarea celulelor imune și producția de anticorpi.

Reclamă

Apă infuzată

Pentru a-ți menține sănătatea sistemului imunitar se recomandă: reducerea cofeinei, evitarea alcoolului și consumul constant de lichide. Poți încerca să infuzezi apa cu fructe de pădure sau citrice pentru a obține o băutură gustoasă, bogată în vitamina C, care te poate ajuta să-ți menții sistemul imunitar. Apele infuzate pot fi băuturi pentru imunitate.

Suc de morcovi, țelină, mere și ghimbir

Sucul de morcovi, țelină, mere și ghimbir susține sistemul imunitar și scade simptomele inflamației. Deseori, inflamația reprezintă un răspuns imun la infecțiile cauzate de virusuri sau bacterii. Simptomele răcelii sau gripei includ: curgerea nasului, tuse și dureri. În plus, pentru persoanele cu artrită reumatoidă acest suc poate fi foarte benefic, deoarece ghimbirul are efecte antiinflamatoare.

De asemenea, evită alimentele care îți scad imunitatea. Printre acestea se regăsesc: cereale rafinate, alimente prăjite, băuturi îndulcite, carne procesată, alimente sărate, carne roșie, cafeină și alcool.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Ce este indicat să știi despre alimentele fortificate. Beneficiile pentru sănătate pe care le pot oferi
Ce este indicat să știi despre alimentele fortificate. Beneficiile pentru sănătate pe care le pot oferi
Ce este indicat să știi despre alimentele fortificate. Beneficiile pentru sănătate pe care le pot oferi
Proprietățile medicinale ale ceaiului de păpădie. Efectele asupra sănătății organismului
Proprietățile medicinale ale ceaiului de păpădie. Efectele asupra sănătății organismului
Proprietățile medicinale ale ceaiului de păpădie. Efectele asupra sănătății organismului
Alimentele bogate în prebiotice. Cum îți pot îmbunătăți sănătatea sistemului digestiv
Alimentele bogate în prebiotice. Cum îți pot îmbunătăți sănătatea sistemului digestiv
Alimentele bogate în prebiotice. Cum îți pot îmbunătăți sănătatea sistemului digestiv
Reclamă
PARTENERI
icon