Alimente bogate în vitamina E. Cum le poți include în dietă

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 14 martie 2024, 08:29

Vitamina E reprezintă un grup de compuși solubili în grăsimi, care oferă beneficii importante pentru sănătate. Este o sursă de antioxidanți puternici pe bază de plante care se găsesc în: semințe, nuci, legume și uleiuri. Află ce alimente bogate în vitamina E poți include în dietă.

Reclamă

Corpul uman are nevoie de grăsime pentru a absorbi vitamina E. Așa că este indicat să optezi pentru alimente care conțin vitamina E. De asemenea, poți include suplimente alimentare care o conțin. Includerea unor cantități adecvate în dietă pot ajuta la menținerea sănătății pielii, întărirea sistemului imunitar și păstrarea unei vederi bune.

Alimente bogate în vitamina E

Vitamina E are un rol important în mai multe funcții ale organismului. Fiind o vitamină solubilă în grăsimi, corpul stochează și excesul. Acesta o poate folosi atunci când este necesar.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Deficiențele de vitamina E sunt rare. De obicei apar din cauza problemelor de absorbție a grăsimilor cauzate de afecțiuni gastrointestinale. În timp, o deficiență poate duce la simptome precum: pierderea echilibrului, slăbiciune musculară sau leziuni ale retinei.

Vitamina E are mai multe roluri în organism: susține sistemul imunitar, îmbunătățește vederea, sprijină sănătatea cognitivă și menține sănătatea inimii.

Reclamă

Semințe de floarea soarelui

Semințele de floarea soarelui sunt printre semințele, care au cel mai mare conținut de vitamina E. Uleiul de floarea soarelui are doar aproximativ o treime din conținutul de vitamina E al semințelor întregi, fiind totuși o sursă importantă de vitamine.

Semințe de pin

Semințele de pin, cunoscute și sub denumirea de nuci de pin, sunt specia de nuci cu cel mai mare conținut de vitamina E. Acestea sunt adesea incluse în prepararea rețetelor de: pesto, produse de patiserie și tartine, potrivit Nourish by WebMD.

Ulei din germeni de grâu

Uleiul din germeni de grâu reprezintă o sursă naturală de vitamine, fiind printre aceste alimente bogate în vitamina E. Poate fi folosit ca înlocuitor pentru majoritatea celorlalte uleiuri de gătit, deși gătitul la temperaturi mari îi poate reduce conținutul de vitamine. Alte uleiuri, cum ar fi cele de: alune, migdale și șofrănel, sunt surse bune de vitamina E, dar conțin aproximativ un sfert din cantitatea prezentă în uleiul din germeni de grâu.

Reclamă

Migdale

Migdalele asigură concentrații ridicate de: vitamina E, proteine și fibre. Acestea pot aduce o varietate de beneficii pentru sănătate, inclusiv reducerea riscului de apariție a obezității și a bolilor de inimă. Au proprietăți antiinflamatoare și antioxidante.

Avocado

Avocado este o sursă bogată de nutrienți, cum ar fi: potasiul, omega-3 și vitamina C și vitamina K. Mango și kiwi au vitamina E, dar prezintă un conținut puțin mai mic de vitamina E decât un avocado. Toate cele trei fructe pot fi opțiuni bune, mai ales pentru persoanele cu alergii sau sensibilități la nuci, fiind alimente bogate în vitamina E.

Spanac

Cunoscut pentru conținutul ridicat de vitamina K, spanacul are o mare putere de susținere a sistemului imunitar. Poate apăra împotriva bolilor cronice și poate sprijini sănătatea ochilor, oaselor, pielii și creierului, conform Dr. Axe.

Unt de arahide

Arahidele și untul de arahide asigură concentrații ridicate de vitamina E. Se recomandă să alegi un produs natural fără conservanți sau zaharuri adăugate sau să-ți prepari propriul unt de arahide acasă. Astfel, poți obține o serie de beneficii pentru sănătate.

Ardei gras roșu

Soiurile de ardei dulci conțin o gamă largă de nutrienți, fiind alimente bogate în vitamina E. Ardeiul gras are un conținut bogat de minerale și vitamine. Are în compoziție: vitamina A, vitamina C și vitamina K. Oferă proprietăți antiinflamatorii și antioxidante.

De asemenea, poți include în dieta ta alimente antiinflamatoare: fructele de pădure, peștele gras, ceaiul verde, ardeii iuți, strugurii, ciupercile, roșiile, uleiul de măsline extravirgin și ciocolata neagră.

Pește

Peștele include mulți acizi grași omega-3, nutrienți esențiali pentru sănătatea fizică și cognitivă. Vitamina E poate ajuta la protejarea și susținerea efectelor omega-3 asupra corpului. De exemplu, somonul de Atlantic este o specie de pește bogat în vitamina E.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Reclamă
PARTENERI
icon