Efectele alimentelor nesănătoase asupra organismului. Importanța alimentației echilibrate

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 7 iunie 2024, 07:35 / Actualizat: 7 iunie 2024, 10:09

Deseori poate fi dificil să-ți organizezi o alimentație sănătoasă, de aceea poate fi util să afli mai multe informații referitoare la modul în care o poți completa. Carmen Brumă, tehnician nutriționist și antrenor fitness, și Mihail Pautov, medic chirurg, au discutat despre efectele alimentelor nesănătoase asupra organismului, în episodul 15, din sezonul 6, la MediCOOL.

Reclamă

Carmen Brumă și Mihail Pautov au arătat cum poți adopta o dietă echilibrată prin includerea mai multor alimente sănătoase și limitarea consumul de produse fast food precum chipsurile. Aceștia au oferit explicații pentru fiecare aliment și au prezentat cum îți poți diversifica mesele.

Efectele alimentelor nesănătoase asupra organismului

Organismul are nevoie de o alimentație echilibrată pentru a funcționa și a-și îmbunătăți procesele. Foarte frecvent există tendința de a alege mâncarea nesănătoasă datorită gustului și aromelor adăugate. Printre cele mai consumate astfel de produse sunt chipsurile.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Dacă obișnuiești să mănânci chipsuri, acestea îți pot da o senzație de oboseală foarte puternică, îți poți scădea nivelurile de energie din organism și pot deteriora sănătatea dinților deoarece cresc riscul de apariție a cariilor.

Chipsurile determină oboseală pentru că prezintă în compoziție foarte multe grăsimi artificiale, grăsimi hidrogenate și grăsimi trans. În cazul copiilor, dau stări de oboseală accentuată, lipsă de concentrare și stări de nervozitate.

Reclamă

Efectele alimentelor nesănătoase asupra organismului pot fi observate și în cazul consumului de suc. Sucul poate da stări de agitație și nervozitate foarte puternice din cauza cantităților ridicate de zahăr. Acesta afectează calitatea somnului și poate provoca acnee și iritații.

,,Pentru că sucul are foarte mult zahăr, o să fii iritat.”

– Carmen Brumă, tehnician nutriționist și antrenor fitness

Alternative pentru consumul de alimente nesănătoase

Pentru a rezista tentației de a consuma alimente nesănătoase și pentru a-ți organiza dieta, poți opta pentru câteva alternative. Acestea te pot ajuta să ai o alimentație echilibrată și să-ți menții un aport optim de substanțe nutritive.

Reclamă

De asemenea, o dietă echilibrată ocupă întotdeauna un loc important într-un stil de viață sănătos deoarece poate preveni și ameliora simptomele afecțiunilor cronice.

Morcov

Morcovul este o alternativă foarte bună pentru că ajută la calmarea crampelor abdominale, îmbunătățește digestia și susține sănătatea ochilor. Datorită luteinei din compoziția sa, are efecte benefice asupra vederii și scade riscul de a dezvolta mai multe afecțiuni oculare.

Banană

Banana asigură niveluri de energie ridicate, iar dacă practici un sport ajută musculatura. Conține alături de alte substanțe nutritive potasiu, care susține contracția musculară. Chiar dacă mănânci chipsuri, efectele alimentelor nesănătoase asupra organismului pot fi compensate cu ajutorul consumului unei banane.

Mere

Merele sunt fructe foarte hrănitoare, care contribuie la menținerea sănătății digestive. Acestea pot preveni o bună parte din afecțiunile digestive și pot completa o dietă echilibrată, dacă ai grijă să le consumi în mod constant. Acestea au o acțiune asemănătoare cu cea a prebioticelor, de aceea bacteriile intestinale benefice le pot folosi drept hrană.

Produse lactate

Produsele lactate, cum ar fi: laptele, iaurtul, brânza, sana și chefir pot fi adăugate într-o dietă sănătoasă, echilibrată și diversificată. Dacă mănânci lactate, acestea îți pot întări oasele și-ți pot sprijini sănătatea sistemului osos. Efectele alimentelor nesănătoase asupra organismului pot fi evitate dacă le înlocuiești cu alimente mai sănătoase.

Apă

Hidratarea ocupă un rol esențial în asigurarea sănătății generale a organismului. Apa ajută digestia, sprijină tranzitul intestinal, îmbunătățește capacitatea de concentrare și contribuie le menținerea hidratării mucoaselor. Astfel, obții un sistem de barieră împotriva infecțiilor.

,,Trebuie să mâncăm mâncare sănătoasă ca să ne îmbunătățim acest organism.”

– Mihail Pautov, medic chirurg

Ai aici toate edițiile sezonului 6 MediCOOL, emisiune difuzată de Antena 1 și disponibilă online exclusiv în AntenaPLAY.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Ce alimente să incluzi într-o dietă fără gluten. Cum le poți consuma
Ce alimente să incluzi într-o dietă fără gluten. Cum le poți consuma
Ce alimente să incluzi într-o dietă fără gluten. Cum le poți consuma
articol cu video
Măsuri alimentare care îmbunătățesc sănătatea bărbaților. Ce influențează secreția de testosteron
Măsuri alimentare care îmbunătățesc sănătatea bărbaților. Ce influențează secreția de testosteron
Măsuri alimentare care îmbunătățesc sănătatea bărbaților. Ce influențează secreția de testosteron
Fructele care contribuie la menținerea sănătății creierului. Ce efecte au asupra organismului tău
Fructele care contribuie la menținerea sănătății creierului. Ce efecte au asupra organismului tău
Fructele care contribuie la menținerea sănătății creierului. Ce efecte au asupra organismului tău
Reclamă
PARTENERI
icon