Beneficiile consumului de varză murată. Ce proprietăți poate avea acest aliment

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 19 decembrie 2023, 07:17

Varza murată reprezintă o sursă importantă de substanțe nutritive esențiale pentru sănătate. Acest produs tradițional poate aduce numeroase avantaje sănătății. Citește despre beneficiile consumului de varză murată.

Reclamă

Varza murată este un tip de varză care a fost lăsată la fermentat. Fermentația reprezintă una dintre metodele folosite pentru a preveni stricarea rapidă a alimentelor. Tot datorită acestui proces, varza murată poate oferi beneficii nutriționale superioare celei proaspete.

Beneficiile consumului de varză murată

Varza murată are în compoziție nutrienți esențiali, precum: vitamina B6, vitamina C, vitamina K1, folat (vitamina B9), mangan, potasiu, cupru, fier, proteine, fibre, grăsimi, carbohidrați și sodiu, potrivit Healthline.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Varza murată oferă un conținut foarte hrănitor deoarece trece prin procesul de fermentație, un proces pe durata căruia microorganismele de pe varză digeră zaharurile sale naturale și le transformă în dioxid de carbon și acizi organici.

Poate scădea nivelul de stres și poate menține sănătatea creierului

Alimentele fermentate, bogate în probiotice, precum varza murată, pot ajuta la reducerea nivelului de stres și la menținerea sănătății creierului. Probioticele pot îmbunătăți starea mentală, pot sprijini memoria și pot ameliora unele afecțiuni mintale.

Reclamă

Poate întări sistemul imunitar

Beneficiile consumului de varză murată pot include o sursă importantă de substanțe nutritive, care pot susține sistemul imunitar. Bacteriile prezente în intestin pot avea o influență benefică asupra imunității. În mod obișnuit, probioticele se găsesc în intestin. Însă, pot fi obținute din alimente.

Probioticele găsite în varza murată pot contribui la îmbunătățirea echilibrului bacteriilor din intestin. Astfel, pot ajuta la menținerea mucoasei intestinale sănătoase.

Poate avea proprietăți anticancerigene

Varza conține antioxidanți și alți compuși vegetali benefici, care pot contribui la reducerea riscului de a dezvolta anumite tipuri de cancer. Procesul de fermentare a verzei poate crea compuși de plante specifici care pot suprima creșterea celulelor precanceroase.

Reclamă

Poate sprijini sănătatea inimii

Printre beneficiile consumului de varză murată se poate regăsi sprijinirea sănătății inimii. Asigură concentrații importante de fibre și probiotice. Aceste două substanțe pot ajuta la diminuarea nivelului de colesterol. De asemenea, poate contribui la reducerea tensiunii arteriale, în cazul persoanelor cu hipertensiune.

Poate susțin sistemul imunitar

Bacteriile bune, denumite și probiotice, prezente în varza murată pot ajuta la susținerea sănătății mucoasei sistemului digestiv, conform BBC Good Food. Aceste bacterii îți pot susține anticorpii naturali și-ți pot diminua riscul de a lua infecții.

Poate îmbunătăți digestia

Susținerea sănătății florei intestinale se regăsește printre beneficiile consumului de varză murată. Bacteriile probiotice din varza murată nepasteurizată pot acționa ca o primă linie de apărare împotriva toxinelor și bacteriilor dăunătoare. Probioticele sale pot reduce sau preveni diareea cauzată de utilizarea antibioticelor și pot diminua simptomele digestive asociate bolii inflamatorii intestinale.

Te poate ajuta să scapi de kilogramele în plus

Consumul regulat de varză murată te poate ajuta să pierzi în greutate și să gestionezi o greutate optimă. Aceasta are un conținut scăzut de calorii și concentrații ridicate de fibre. Dietele bogate în fibre îți oferă senzație de sațietate pe parcursul zilei, ceea ce te poate ajuta să scazi în mod natural aportul zilnic de calorii.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Fructe pentru o digestie bună. Beneficiile asupra sănătății intestinale
Fructe pentru o digestie bună. Beneficiile asupra sănătății intestinale
Fructe pentru o digestie bună. Beneficiile asupra sănătății intestinale
Băuturi pentru sănătatea plămânilor. Efectele benefice asupra acestor organe vitale
Băuturi pentru sănătatea plămânilor. Efectele benefice asupra acestor organe vitale
Băuturi pentru sănătatea plămânilor. Efectele benefice asupra acestor organe vitale
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Reclamă
PARTENERI
icon