De ce este indicat să consumi fistic iarna. Motivul pentru care se recomandă în anotimpul rece

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 14 decembrie 2023, 07:34

Fisticul poate fi adăugat în alimentație în sezonul rece deoarece poate oferi un conținut nutritiv hrănitor. Astfel, îți poate întări organismul pe parcursul acestui anotimpului și îți poate susține sănătatea generală la temperaturi scăzute. Află de ce este indicat să consumi fistic iarna.

Reclamă

Acest fruct oleaginos are o reputație foarte bună datorită aromei și culorii inconfundabile a miezului. Se adaugă într-o varietate de preparate culinare, precum: legume gratinate, frigărui, garnituri pentru friptură, spaghete, prăjituri, eclere, sortimente de iaurt, tarte, salamuri de biscuiți sau brioșe.

De ce este indicat să consumi fistic iarna

Pe durata lunilor de iarnă, schimbările climatice pot afecta funcțiile organismului. Se recomandă să acorzi o mai mare atenție aportului de nutrienți pe care îl consumi zilnic. În acest caz, fisticul te poate ajuta să faci față vremii.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Fisticul are o valoare calorică scăzută în comparație cu alte alimente vegetale, cum ar fi nucile caju sau alunele de pădure, conform India Today. Poate fi util într-o dietă de slăbit deoarece oferă senzație de sațietate pe termen lung.

Poate menține o temperatură optimă a corpului

Temperaturile scăzute pot fi neplăcute în timpul iernilor mai aspre. Cu toate acestea, consumul de fistic te poate face să-ți menții organismul mai cald. Corpul produce mai multă căldură decât ar face-o în mod normal, deoarece grăsimile bune pe care le mănânci durează mai mult pentru a se digera.

Reclamă

Poate întări sistemul imunitar

Dacă te întrebi de ce este indicat să consumi fistic iarna, gândește-te că poate oferi o gamă largă de nutrienți esențiali, ce pot întări sistemul imunitar pentru a-ți proteja organismul împotriva afecțiunilor iernii. Printre acestea se pot regăsi: vitamine, minerale, substanțe fitochimice și antioxidanți.

Poate îmbunătăți hemoglobina

Vitamina B6 este un nutrient esențial pentru transportarea oxigenului în organism, potrivit WION News. Acesta se găsește în concentrații ridicate în fistic. Consumul regulat poate ridica nivelurile de oxigen și poate crește hemoglobina.

Poate sprijini sănătatea părului

Fisticul reprezintă o sursă importantă de biotină (vitamina B7). Această substanță nutritivă esențială poate întări firele și poate oferi mai multă strălucire. Poate combate căderea părului, poate repara părul uscat și poate intensifica flexibilitatea.

Reclamă

Este o sursă importantă de vitamina E

Dacă vrei să știi de ce este indicat să consumi fistic iarna, ia în considerare că-ți poate proteja organismul deoarece reprezintă o sursă importantă de: vitamina E, antioxidanți și acizi grași. Vitamina E poate ajuta la integrarea și la menținerea sănătății membranelor celulare ale mucoasei din straturile pielii.

Poate îmbunătăți calitatea somnului

Fructele oleaginoase precum fisticul, pot fi o sursă importantă de melatonină. Acesta reprezintă un hormon natural care reglează ritmul circadian al organismului. De asemenea, poate contribui la inducerea somnului. 

Poate preveni dezvoltarea afecțiunilor cardiace

Fisticul poate contribui la diminuarea colesterolului LDL, mai exact a colesterolului rău. În același timp, poate crește colesterolul HDL, considerat colesterolul bun, în organism. Astfel, poate preveni dezvoltarea afecțiunilor cardiace.

Poate oferi strălucire pielii

Când te întrebi de ce este indicat să consumi fistic iarna, ia în calcul conținutul său ridicat de vitamina E. Acesta poate întări membranele celulelor, poate proteja pielea împotriva efectelor nocive ale razelor ultraviolete și poate preveni apariția daunelor cauzate de expunerea la soare.

Poate contribui la echilibrarea nivelurilor de zahăr din sânge

Consumul regulat de fistic poate diminua riscul de apariție a diabetului de tip 2. Acesta contribuie la menținerea unui profil metabolic mai sănătos și poate diminua nivelurile de glucoză și de insulină la persoanele cu prediabet.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Surse de grăsimi nesaturate. Cum le poți consuma
Surse de grăsimi nesaturate. Cum le poți consuma
Surse de grăsimi nesaturate. Cum le poți consuma
articol cu video
Cum alegi uleiul de măsline. Ce metode poți folosi
Cum alegi uleiul de măsline. Ce metode poți folosi
Cum alegi uleiul de măsline. Ce metode poți folosi
Beneficiile ceaiului de urzici. De ce îți poate sprijini sănătatea
Beneficiile ceaiului de urzici. De ce îți poate sprijini sănătatea
Beneficiile ceaiului de urzici. De ce îți poate sprijini sănătatea
Reclamă
PARTENERI
icon