Alimente bogate în vitamina B2. Cum poți mări aportul de riboflavină în dietă

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 6 martie 2024, 07:56

Vitamina B2, denumită și riboflavină, este o vitamină solubilă în apă, cu un rol esențial pentru menținerea sănătății organismului. Aceasta îndeplinește un rol important pentru: creșterea, dezvoltarea și funcționarea generală a celulelor. Citește despre alimente bogate în vitamina B2.

Reclamă

În mod natural, poți obține suficientă riboflavină din alimentele pe care le consumi, în timp ce deficiențele apar rar. În anumite cazuri, cum ar fi urmarea unei diete vegetariene sau alăptarea, poate fi nevoie să se apeleze la suplimente pentru a asigura aportul zilnic.

Alimente bogate în vitamina B2

Riboflavina îndeplinește mai multe funcții importante în organismul uman. Aceasta are un rol vital pentru funcționarea fiecărei celulele. Împreună cu alte vitamine B, vitamina B2 ajută corpul uman să transforme carbohidrații în combustibil. Astfel, te ajută să obții energie din alimentele pe care le consumi.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

De asemenea, se poate ca suplimentele cu vitamina B2 să prevină apariția migrenelor. Pentru a te asigura că atingi aportul necesar zilnic, poți include în dietă o varietate de alimente, care conțin concentrații ridicate de vitamina B2.

Carne de vită

Carnea slabă de vită poate fi o sursă importantă de complex de vitamine B precum vitamina B2. Aceasta poate asigura aproximativ o treime din doza necesară zilnic, poate susține funcția imunitară și poate sprijini producerea de celule roșii în sânge.

Reclamă

Ouă

Gălbenușurile de ou au un conținut bogat în vitamine B, inclusiv riboflavină. Chiar dacă ouăle tind să aibă cantități mari de colesterol, profilul lor nutritiv general le face foarte utile și hrănitoare pentru majoritatea tipurilor de diete, dacă le consumi în cantități moderate, potrivit Nourish by WebMD.

Produse lactate

Produsele lactate sunt alimente bogate în vitamina B2. O cană cu lapte sau iaurt conține aproximativ o treime din riboflavina de care organismul are nevoie într-o zi. Atât lactatele simple, cât și cele adăugate în smoothie-uri pot fi modalități eficiente de a obține calciu și proteine.

Ciuperci

Ciupercile au un conținut bogat în riboflavină, în special pentru vegetarienii care pot avea dificultăți să obțină vitamina B2 din alte alimente. Acestea pot combate dezvoltarea celulelor canceroase, pot sprijini sănătatea inimii și pot oferi vitamina D.

Reclamă

Migdale

Migdalele se numără printre aceste alimente bogate în vitamina B2 și sunt o sursă esențială de: proteine, fibre și grăsimi. Acestea pot diminua riscul de a dezvolta afecțiuni cardiace, pot susține sănătatea creierului, pot sprijini sănătatea intestinală și pot contribui la gestionarea unor niveluri optime de zahăr în sânge, conform BBC Good Food.

Ficat de vită

Ficatul de vită are mai multă riboflavină decât suplimentele deoarece poate asigura o cantitate de două ori mai mare decât aportul necesar zilnic. Acesta poate îmbunătăți funcția cognitivă, poate susține imunitatea și poate asigura niveluri ridicate de energie.

Scoici comestibile

Scoicile sunt alimente bogate în vitamina B2, conțin aproximativ o treime din concentrațiile pe care este indicat să le consumi zilnic și pot menține sănătatea inimii. În plus, sunt surse importante de acizi grași omega 3 și pot reduce riscul de a dezvolta: boală coronariană, atac de cord, insuficiență cardiacă, accident vascular cerebral, depresie și cancer hepatic.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Reclamă
PARTENERI
icon