Alimentația sănătoasă la copii. Ce recomandă specialiștii

Ruxandra Vasilescu
Ruxandra Vasilescu
Publicat: 28 februarie 2023, 07:11

Specialiștii din cadrul emisiunii MediCOOL au oferit sfaturi legate de alimentația sănătoasă la copii. Părinții sunt încurajați să își învețe micuții să adopte un stil de viață echilibrat încă de la o vârstă fragedă.

Reclamă

Hrănirea sănătoasă a copiilor reprezintă una dintre cele mai mari probleme ale aduților din ziua de astăzi. Lipsa timpul face ca hrana celor mici să devină deficitară, fapt ce își va pune amprenta ulterior asupra sănătății organismului lor.

Alimentația sănătoasă la copii

Mulți părinți obișnuiesc să-i hrănească pe cei mici cu alimente bogate în grăsimi, fără să se gândească la consecințe. Un astfel de obicei este des întâlnit în rândul adulților, dar e periculos pentru organismul celor mici.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Printre produsele pe care micuții le mănâncă în mod frecvent de la o vârstă fragedă se numără:

  • Cartofi prăjiți;
  • Pizza;
  • Paste.
Reclamă

Astfel de alimente pot avea o influență neagtivă asupra stării de sănătate dacă sunt consumate în exces. Așadar, adulții trebuie să acorde o atenție sporită produselor care ajung pe masa copiilor și să cunoască efectele pe care acestea le au.

În cadrul MediCOOL, emisiune difuzată de Antena 1 și disponibilă online exclusiv în AntenaPLAY, doctorul Mihail Pautov și Urania Cremene au oferit sfaturi pentru alimentația sănătoasă la copii. Specialiștii au remarcat că românii se confruntă cu o problemă în ceea ce privește gestionarea alimentelor oferite celor mici.

Părinții ajung să umble cu mâncarea după ei sau nu se mai duc la restaurant de teamă că nu mai mănâncă copilul altceva.

– Urania Cremene
Reclamă

Metode prin care să introduci alimentele sănătoase

Adulții sunt sfătuiți de specialiști să își învețe copiii cu o alimentație sănătoasă încă de când sunt mici. De cele mai multe ori, copiii obișnuiesc să facă ceea au văzut acasă sau la persoanele apropiate, fapt care demonstrează că puterea exemplului este foarte importantă.

Ei văd și se iau unii după alții.

– Urania Cremene

Este recomandat să le oferi celor mici alimente sănătoase pentru o dezvoltare optimă. Masa unui copil trebuie să fie bogată în vitamine și minerale. De altfel, din alimentația zilnică a copiilor nu trebuie să lipsească legumele, fructele, proteinele și fibrele.

Urania Cremene a evidențiat faptul că activitățile sunt principalele metode prin care îi poți convinge pe copii să încerce lucruri noi. Rolul acestora este de a-i ajuta pe copii, printr-o activitate comună, să mănânce alimente noi și să descopere și alte gusturi.

În cazul în care observi că un produs nu este pe placul copilului, e indicat să-l scoți din alimentația lui o perioadă scurtă. Așadar, este recomandat să aștepți o lună sau două până să îi oferi din nou alimentul respectiv.

Un alt detaliu foarte important este să nu le impui nimic copiilor când vine vorba de hrănirea lor. Aceștia percep diferit lucrurile dacă părinții introduc în alimentația lor produse sănătoase prin jocuri sau diferite activități distractive.

Prin intermediul unui experiment în platoul MediCOOL s-a constatat că micuții imită comportamentul celor din jur. Mai mult decât atât, aceștia adoptă stilul pe care îl găsesc într-un anumit context.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Ceaiurile cu cea mai multă cofeină. Ce modificări pot produce în organism
Ceaiurile cu cea mai multă cofeină. Ce modificări pot produce în organism
Ceaiurile cu cea mai multă cofeină. Ce modificări pot produce în organism
Surse de vitamina D pentru vegetarieni. De ce pot fi incluse în dietă
Surse de vitamina D pentru vegetarieni. De ce pot fi incluse în dietă
Surse de vitamina D pentru vegetarieni. De ce pot fi incluse în dietă
Reclamă
PARTENERI
icon