Nutrienți pentru sănătatea plămânilor. Cum îți pot susține sistemul respirator

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 2 aprilie 2024, 06:18

Sistemul respirator este printre cele mai importante părți componente ale organismului. Pentru a-i sprijini sănătatea pe termen lung, este indicat să te asiguri că urmezi o alimentație care include substanțele nutritive necesare funcționării acestuia. Citește despre nutrienți pentru sănătatea plămânilor.

Reclamă

Plămânii sunt organe care fac parte din sistemul respirator și care depun eforturi în mod constant pentru a-ți susține sănătatea organismului. Aceștia transportă oxigen în întregul corp și elimină dioxidul de carbon. Îmbolnăvirea plămânilor îți poate afecta în mod semnificativ sănătatea generală, de aceea se recomandă să le susții funcționarea la un nivel optim.

Nutrienți pentru sănătatea plămânilor

Alegerile alimentare și deficiențele de micronutrienți pot afecta în mod negativ funcția pulmonară. Totodată, anumite substanțe nutritive, cum ar fi vitaminele și mineralele, pot ajuta persoanele cu afecțiuni medicale care vizează funcția pulmonară și pe cele care își doresc să-și mențină sănătatea sistemului respirator în general.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Asigurarea unui aport adecvat de nutrienți poate fi o metodă eficientă pentru a menține sănătatea plămânilor. În general, se recomandă să-i asimilezi din consumul constant al unei varietăți de alimente. Însă, dacă vrei să-i obții din suplimente, este indicat să ceri sfatul unui medic sau al unui nutriționist pentru a evita consumul excesiv.

Vitamina A

Vitamina A este una dintre vitaminele esențiale pentru sănătatea plămânilor, conform India TV. Aceasta poate contribui la dezvoltarea unui sistem imunitar puternic și poate ajuta la vindecarea celulelor din corpul uman. Prin urmare, aportul acestei vitamine îți poate permite să-ți regenerezi țesuturile.

Reclamă

Vitamina C

Vitamina C poate funcționa ca un antioxidant puternic, ceea ce înseamnă că poate preveni în mod eficient deteriorarea celulară, fiind printre acești nutrienți pentru sănătatea plămânilor. În plus, are proprietăți antiinflamatoare și de modulare a sistemului imunitar, fiind una dintre aceste vitamine pentru sănătatea plămânilor.

Vitamina D

Vitamina D este o substanță nutritivă majoră pentru sănătatea plămânilor. Deficiența acesteia poate crește riscul de a dezvolta infecții ale tractului respirator și afecțiuni la nivelul plămânilor, inclusiv boala pulmonară cronică obstructivă.

De asemenea, vitamina D poate sprijini sănătatea oaselor, poate întări sistemul imunitar, poate preveni bolile autoimune și poate influența în mod pozitiv greutatea corporală.

Reclamă

Vitamina E

Vitamina E se numără printre acești nutrienți pentru sănătatea plămânilor. Aceasta poate avea potențialul de a ameliora simptomele afecțiunilor respiratorii precum astmul și boala pulmonară cronică obstructivă. Atunci când se administrează sub formă de supliment, poate contribui la îmbunătățirea funcției pulmonare.

Magneziu

Magneziul este un mineral care îndeplinește un rol major pentru asigurarea mai multor funcții în organism, inclusiv susținerea funcției pulmonare. Magneziul poate contribui la relaxarea celulelor musculare netede bronșice și poate diminua inflamația de la nivelul plămânilor. Această capacitate îi poate ajuta pe cei care suferă de afecțiuni pulmonare, potrivit Healthline.

Acizi grași omega-3

Printre acești nutrienți pentru sănătatea plămânilor se regăsesc acizii grași omega-3. Acizii grași omega-3 au proprietăți antiinflamatorare puternice și pot oferi efecte benefice asupra afecțiunilor inflamatorii pulmonare, cum ar fi astmul bronșic. Consumul ridicat de acizi grași omega-3 se asociază cu un control mai bun al simptomelor astmului.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Alimentele bogate în prebiotice. Cum îți pot îmbunătăți sănătatea sistemului digestiv
Alimentele bogate în prebiotice. Cum îți pot îmbunătăți sănătatea sistemului digestiv
Alimentele bogate în prebiotice. Cum îți pot îmbunătăți sănătatea sistemului digestiv
articol cu video
Simptomele sindromului de burnout la adulți. Metode de prevenție
Simptomele sindromului de burnout la adulți. Metode de prevenție
Simptomele sindromului de burnout la adulți. Metode de prevenție
Obiceiul care îți îmbunătățește sănătatea tractului digestiv. Rolul igienei orale
Obiceiul care îți îmbunătățește sănătatea tractului digestiv. Rolul igienei orale
Obiceiul care îți îmbunătățește sănătatea tractului digestiv. Rolul igienei orale
Reclamă
PARTENERI
icon