Ce se întâmplă în organismul tău dacă mergi zilnic timp de 30 de minute. Cum îți îmbunătățește sănătatea

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 19 iulie 2023, 06:33

Mersul poate fi o modalitate simplă și utilă pentru a-ți îmbunătăți starea de sănătate și a scăpa de kilogramele în plus. Tot ce contează este să menții o rutină consecventă și să crești intensitatea gradual. Află ce se întâmplă în organismul tău dacă mergi zilnic timp de 30 de minute.

Reclamă

Mersul este un exercițiu care implică întregul corp și care lucrează mai multe grupe de mușchi. Cu toate că reprezintă o activitate ce lucrează partea inferioară a corpului, acesta antrenează și mușchii din partea superioară a corpului.

Ce se întâmplă în organismul tău dacă mergi zilnic timp de 30 de minute

Mersul pe jos reprezintă o formă de exercițiu accesibilă și simplă, care oferă nenumărate beneficii pentru sănătate. Dacă mergi pe jos minimum 30 de minute, aproape zilnic, îți poți îmbunătăți și îți poți menține sănătatea generală, conform Better Health Channel. Iar dacă nu poți face acest lucru, amintește-ți că plimbările mai scurte și mai frecvente pot aduce beneficii.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Pentru a obține o estimare cât mai exactă a numărului de calorii pe care le arzi zilnic în timpul mersului, poți folosi: trackere de fitness, aplicații smartphone sau calculatoare online special concepute pentru această activitate. Aceste instrumente iau în considerare factori personali precum: vârsta, greutatea, înălțimea și viteza de mers pe jos pentru a oferi o estimare cât mai apropiată de rezultatele reale.

Intensifică funcția imunitară

Exercițiile regulate cu o intensitate moderată, cum este mersul, pot întări sistemul imunitar. Acest lucru reduce riscul de a contracta boli comune și infecții.

Reclamă

De asemenea, poți încerca moduri simple prin care poți crește nivelul de activitate fizică. De exemplu, poți merge pe bandă în timp ce citești sau poți urca pe scări în timp ce iei liftul.

Te ajută să-ți gestionezi greutatea

Mersul te poate ajuta să menții o greutate sănătoasă sau să scapi de kilogramele în plus. Durata și intensitatea plimbărilor tale poate influența numărul de calorii pe care le arzi și cât timp îți ia să ajungi la greutatea dorită.

Crește nivelurile de energie

Mersul regulat îți poate crește nivelurile de energie. Poate crește fluxul de oxigen din corp și poate îmbunătăți sănătatea cardiovasculară deoarece eliberează endorfine. Endorfinele amplifică în mod natural starea de bine.

Reclamă

Susține sănătate cardiovasculară

Mersul în mod regulat îți poate îmbunătăți sănătatea cardiovasculară. Acesta scade tensiunea arterială și îmbunătățește circulația. Reduce riscul de apariție a bolilor de inimă și a accidentelor vascular cerebrale.

Oferă longevitate

Dacă te întrebi ce se întâmplă în organismul tău dacă mergi zilnic timp de 30 de minute, gândește-te că mersul regulat este asociat cu o speranță de viață mai crescută. Contribuie la menținerea sănătății generale și reduce riscul de apariție a bolilor cronice, potrivit BoxRox. Practic, crește durata de viață, fără a te forța să depui mari eforturi fizice.

Sprijină sănătatea mentală

Mersul poate avea efecte pozitive asupra sănătății mentale. Poate ajuta la reducerea simptomelor de anxietate și depresie. Îți poate îmbunătăți starea mentală, stima de sine și îți poate oferi un somn odihnitor.

Îmbunătățește sănătatea oaselor și a articulațiilor

Mersul poate îmbunătăți densitatea și rezistența osoasă. Are efecte benefice asupra sănătății oaselor și articulațiilor. Poate reduce riscul de apariție al osteoporozei. În plus, menține articulațiile lubrifiate și mobile. Poate atenua rigiditatea și durerea articulațiilor.

Ajută digestia

Ajută digestia și stimulează mușchii abdominali și intestinali. Susține o mișcare mai eficientă a mâncării prin sistemul digestiv. Poate ajuta la reducerea riscului de apariție a constipației și poate îmbunătăți sănătatea generală a intestinelor.

Îmbunătățește funcția cognitivă

Mersul îmbunătățește funcția cognitivă și memoria. Asigură sănătatea creierului și reduce riscul de apariție a declinului cognitiv și a altor afecțiuni cauzate de înaintarea în vârstă, cum este demența senilă și alte boli degenerative.

Ajută la gestionarea diabetului

Mersul poate ajuta la reglarea nivelurilor de zahăr din sânge, poate îmbunătăți sensibilitatea la insulină și poate reduce riscul de apariție a diabetului de tip 2.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Ce să nu faci niciodată dimineața dacă vrei să ai energie ziua și un somn bun noaptea
Ce să nu faci niciodată dimineața dacă vrei să ai energie ziua și un somn bun noaptea
Ce să nu faci niciodată dimineața dacă vrei să ai energie ziua și un somn bun noaptea
Semne care pot indica boli pulmonare. Cum poți evalua sănătatea plămânilor
Semne care pot indica boli pulmonare. Cum poți evalua sănătatea plămânilor
Semne care pot indica boli pulmonare. Cum poți evalua sănătatea plămânilor
Cele mai bune băuturi care pot reduce nivelurile zahărului din sânge. De ce este indicat să le incluzi în dieta ta
Cele mai bune băuturi care pot reduce nivelurile zahărului din sânge. De ce este indicat să le incluzi în dieta ta
Cele mai bune băuturi care pot reduce nivelurile zahărului din sânge. De ce este indicat să le incluzi în dieta ta
Reclamă
PARTENERI
icon