Beneficiile consumului de somon. Cât de sănătoasă este această specie de pește

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 30 decembrie 2023, 08:27

Somonul este o specie de pește cu un conținut bogat în substanțe nutritive importante. Poate fi preparat în numeroase rețete culinare și poate oferi o serie de avantaje alimentației. Citește despre beneficiile consumului de somon.

Reclamă

Somonul are concentrații ridicate de: proteine, acizi grași omega 3, vitamina A, vitamina B3, zinc, vitamina B12, potasiu, cupru, vitamina D, seleniu, zaharuri adăugate, grăsimi nesaturate, grăsimi saturate, fibre și alți carbohidrați. În același timp, poate oferi proprietăți antiinflamatoare și antioxidante. Acesta poate îmbunătăți mai multe funcții în organism.

Beneficiile consumului de somon

Poți cumpăra somon proaspăt sau congelat. În plus, se găsesc specii de pește afumat și conservat. În general, somonul congelat se poate să nu aibă caracteristici proprii. Însă, de regulă, peștele ar trebui să emane un miros proaspăt. Mirosul înțepător și acru poate însemna că peștele este stricat.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

De asemenea, se recomandă să iei măsuri pentru a preveni contaminarea încrucișată în timpul depozitării și gătirii peștelui crud. De exemplu, spală-te pe mâini cu apă și săpun și igienizează-ți: tocătoarele, ustensilele, vasele și blaturile, după ce l-ai pregătit.

În plus, somonul se regăsește printre peștii cu niveluri scăzute de mercur. Alături de tonul la conservă, îl poți include în dietă, fără a te teme de această substanța dăunătoare pe care o conține. Se găsește în cantități mici și poate fi eliminată din organismul uman.

Reclamă

Poate încetini procesul de îmbătrânire

Printre beneficiile consumului de somon se poate regăsi încetinirea procesului de îmbătrânire. Somonul reprezintă o sursă majoră de proteine, substanțe nutritive importante pentru: menținerea sănătății oaselor, prevenirea pierderii musculare și vindecarea organismului. Concentrațiile sale crescute de astaxantină pot contribui la: susținerea elasticității pielii, reducerea semnelor de îmbătrânire și protejarea pielii împotriva daunelor cauzate de razele ultraviolete.

Poate susține sănătatea inimii

Uleiul de pește din somon are un conținut bogat într-un tip de grăsimi polinesaturate numite acizi grași omega 3, potrivit BBC Good Food. Acești acizi grași au un rol esențial deoarece organismul nu îi poate produce. Cei mai buni acizi grași omega 3, cunoscuți ca acizi grași cu lanț lung, se găsesc în mod natural în peștele gras sub formă de acid eicosapentaenoic (EPA) și acid docosahexaenoic (DHA). Aceștia pot susține sănătatea inimii.

Poate asigura protecție antioxidantă

Printre beneficiile consumului de somon se numără protecția antioxidantă. Culoarea roz a somonului provine din nivelurile sale bogate într-un antioxidant protector numit astaxantină. Acest compus se asociază cu scăderea riscului de a dezvolta boli de inimă prin îmbunătățirea nivelului de colesterol și acțiunea în combinație cu acizii grași omega 3 pentru a proteja creierul și sistemul nervos.

Reclamă

Poate susține recuperarea musculară

Somonul are un conținut bogat în proteine. Proteinele ajută la producerea și vindecarea celulelor. În același timp, pot susține sănătatea mușchilor. Lipsa unui aport adecvat de proteine ​​poate cauza pierderea masei musculare, conform Health.

Poate sprijini sănătatea creierului

Sprijinirea sănătății creierului poate include beneficiile consumului de somon. Consumul regulat de somon poate diminua efectele înaintării în vârstă asupra creierului și poate îmbunătăți memoria datorită concentrațiilor ridicate de acizii grași omega 3. Speciile grase de pește pot ameliora afecțiuni precum: boala Alzheimer, depresia și scleroza multiplă.

Poate avea proprietăți antiinflamatoare

Peștele gras poate îndeplini un rol major în ameliorarea efectelor inflamației. Astfel, poate contribui la gestionarea mai multor afecțiuni cronice, inclusiv diabetul și cancerul. Consumul mai multor specii  de pește gras, cum ar fi somonul, ar putea reduce inflamația din organism.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Alimentele bogate în prebiotice. Cum îți pot îmbunătăți sănătatea sistemului digestiv
Alimentele bogate în prebiotice. Cum îți pot îmbunătăți sănătatea sistemului digestiv
Alimentele bogate în prebiotice. Cum îți pot îmbunătăți sănătatea sistemului digestiv
articol cu video
Obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr. Cum poți avea un stil de viață echilibrat
Obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr. Cum poți avea un stil de viață echilibrat
Obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr. Cum poți avea un stil de viață echilibrat
Ce rol are zeaxantina în organism. Cum o poți include în dietă
Ce rol are zeaxantina în organism. Cum o poți include în dietă
Ce rol are zeaxantina în organism. Cum o poți include în dietă
Reclamă
PARTENERI
icon