Alimentele benefice pentru un somn odihnitor. Somnifere naturale

Ruxandra Vasilescu
Ruxandra Vasilescu
Publicat: 27 aprilie 2023, 10:17

Alimentele benefice pentru un somn odihnitor au fost prezentate în episodul 11 din sezonul 4 MediCOOL de către Carmen Brumă. Iată ce este indicat să mâncăm pentru a avea un somn fără probleme pe timpul nopții.

Reclamă

Fiecare individ în parte trebuie să acorde o mare atenție sănătății sale și stilului de viață. Dacă ne dorim să trecem mai rar prag medicilor este recomandat să avem o alimentația echilibrată și corectă, să facem sport 30 de minute pe zi, să bem 2 litri de apă și să ne odihnim noaptea.

Somnul și mâncare sunt doar câțiva dintre factorii care ne influențează starea de sănătate. În episodul 11 din sezonul 4 MediCOOL, doctorul Mihail Pautov a explicat cât este de important să dormim bine și să ne odihnim.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Specialistul a scos la iveală etapele somnului, dar și ce rol au acestea asupra organismului. Tot în ediția 11 a emisiunii, Carmen Bruma a prezentat alimentele benefice pentru un somn odihnitor. Iată ce este bine să mâncăm înainte de culcare.

Care sunt alimentele benefice pentru un somn odihnitor

Adesea, pacienții apelează la diferite remedii pentru a avea un somn odihnitor. Puțini știu că alimentația de zi cu zi influențează calitatea somnului nostru. Așadar, este foarte bine să știm ce produse putem consuma înainte de a ne pune în pat.

Reclamă

Bananele sunt surse bune de magneziu și potasiu, ce oferă o starea de liniște sau relaxează musculatura. Acestea pot fi mâncate, însă se poate realiza și ceai din ele. Carmen Bruma explică faptul că bananele folosite la ceai trebuie să nu aibă coaja tratată.

Scorțișoara poate fi consumată de-a lungul zilei deoarece reglează nivelul zahărului din sânge. Atunci când cantitatea de zaharoză este ridicat apar diferite probleme hormonale ce ne influențează într-un mod negativ somnul.

Și laptele este un remediu din cele mai vechi timpuri. Acesta conține calciu și vitamina B, aducând un efect de liniște în timpul somnului. De asemenea, produsul are rolul de a reduce stresul datorită conținutului de lactium.

Reclamă

Chefirul este bogat în probiotice (bacterii bune din intestin) și ajută la o calitate mai bună a somnului pe timpul nopții.

Potrivit lui Carmen Brumă, și plantele medicinale pot să ne influențeze dormitul. Valeriana și passiflora au efecte benefice asupra somnului. Ele reușesc să liniștească și calmeze pacientul, dar și să reducă anxietatea.

Valeriana și passiflora pot fi găsite sub mai multe forme în magazinele naturiste și farmacii:

  • Capsule;
  • Pulbere;
  • Ceai.

Cei care vor să apeleze la ajutorul plantelor medicinale trebuie să își întrebe medicul pentru că pot influența anumite tratamente medicamentoase.

Astfel, somniferele naturale prezentate în episodul 11 din sezonul 4 MediCOOL sunt:

  • Bananele;
  • Scorțișoara;
  • Laptele;
  • Chefirul;
  • Plante medicinale (Valeriană și Passiflora).

Produsele enumerate mai sus pot oferi un somn odihnitor și liniștit dacă sunt consumate constant înainte de culcare. Specialiștii sunt de părere că acestea au un rol important în menținerea unui somn cât mai calitativ.

Ai aici toate edițiile sezonului 4 MediCOOL, emisiune difuzată de Antena 1 și disponibilă online exclusiv în AntenaPLAY.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Alimente bogate în melatonină. Cum îți pot îmbunătăți somnul
Alimente bogate în melatonină. Cum îți pot îmbunătăți somnul
Alimente bogate în melatonină. Cum îți pot îmbunătăți somnul
Nutrienți pentru un somn odihnitor. Cum te pot ajuta să dormi mai bine
Nutrienți pentru un somn odihnitor. Cum te pot ajuta să dormi mai bine
Nutrienți pentru un somn odihnitor. Cum te pot ajuta să dormi mai bine
Ce să faci după o noapte nedormită. 6 sfaturi ca să reziști mai ușor a doua zi
Ce să faci după o noapte nedormită. 6 sfaturi ca să reziști mai ușor a doua zi
Ce să faci după o noapte nedormită. 6 sfaturi ca să reziști mai ușor a doua zi
Reclamă
PARTENERI
icon