Alimente cu efect diuretic. Metode naturale de eliminare a excesului de apă din organism

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 4 mai 2024, 08:45

Umflarea gleznelor, brațelor și a picioarelor poate fi un semn că organismul tău reține mai multă apă și sare de cât are nevoie. Pentru o sănătate optimă și o funcționare normală a corpului este indicat să menții un echilibru sănătos al fluidelor. Diureticele ajută la eliminarea apei din organism deoarece cresc frecvența urinărilor. Află ce alimente cu efect diuretic poți consuma.

Reclamă

Apa prezentă în exces în corp, îți poate face organele să depună eforturi mai mari pentru a funcționa, poate crea dezechilibre electrolitice și, în unele cazuri foarte severe, îți poate pune viața în pericol. Pe lângă medicamentele prescrise de medic, unele băuturi și produse alimentare te pot ajuta să o elimini.

Alimente cu efect diuretic

Diureticele au rolul de a-ți provoca o urinare mai frecventă pentru a elimina excesul de lichide și sodiu din organism. Diureticele acționează asupra receptorilor din rinichi pentru a reduce absorbția sodiului.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Scopul lor este de a reface echilibrul lichidelor din corp. Supraîncărcarea cu lichide poate avea un impact negativ asupra: rinichilor, inimii și plămânilor. Aceasta le poate îngreuna funcționarea și poate avea efecte dăunătoare, cum ar fi dificultăți în respirație și inflamație.

Ierburi

Anumite ierburi, cum sunt pătrunjelul și păpădia, au proprietăți diuretice. Poți obține aceste efecte dacă le adaugi în diferite preparate, potrivit Cleveland Clinic.

Reclamă

În cazul în care vrei să le incluzi în dieta ta în formă lichidă sau concentrată, se recomandă să consulți un medic. Acestea pot interacționa cu unele medicamente și pot provoca alte probleme de sănătate, dacă nu sunt consumate sub supraveghere medicală.

Cafea

Cafeaua este recunoscută ca fiind printre principalele alimente cu efect diuretic. Cofeina imită efectele diuretice ale medicamentelor deoarece reduce absorbția de sodiu din rinichi. Aceasta poate stimula contracțiile musculaturii netede, prezente în tractul urinar, care declanșează sistemul nervos central și poate cauza diureză.

Diureza este o afecțiune în care rinichii filtrează prea mult lichid corporal. Aceasta crește producția de urină și frecvența urinărilor, conform Healthline.

Reclamă

Mai mult, cofeina este recunoscută și pentru alte efecte diuretice. Susține excreția urinară a electroliților, magneziului, sodiului și calciului. Totuși, este indicat să consumi maximum 400 de miligrame de cafea zilnic.

Ceai

Ceaiul este bogat în antioxidanți și conține mai puțină cofeină decât cafeaua. În funcție de tip și concentrație, proporția poate varia, fiind unul dintre aceste alimente cu efect diuretic.

În același timp, ceaiurile fără cofeină te pot ajuta să scapi de excesul de lichide din organism. În special ceaiul de hibiscus poate ușura excreția și poate reduce hipertensiunea arterială. Diminuează considerabil nivelurile tensiunii arteriale sistolice și diastolice. Hibiscusul scade tensiunea arterială deoarece relaxează vasele de sânge, echilibrează concentrațiile de sodiu și încurajează diureza.

Suc de cocos

Sucul de cocos conține fenoli și nutrienți ce intensifică hidratarea. Acesta amplifică excreția de clorură și sodiu și crește frecvența urinărilor. Apa de cocos suprimă hormonii controlați de sistemul renină-angiotensină, care influențează în mod semnificativ menținerea lichidelor din corp și echilibrul electroliților. De asemenea, prezintă niveluri ridicate de atriopeptină, un hormon care excretă sodiu și poate provoca diureză, fiind unul dintre aceste alimente cu efect diuretic.

Pepene verde

Pepenele verde este recunoscut pentru efectele sale diuretice. Conține antioxidanți, vitamine și minerale. Stimulează organismul să elimine sodiul și clorurile prin intermediul urinei. Menține echilibrul lichidelor din organism și micșorează tensiunea sistolică și diastolică, conform Eating Well.

Pepenele verde conține amino acizi, cum este L-arginina, care pot crește concentrațiile de oxid nitric, o moleculă cu rol important în vasodilatație. Aceasta ține vasele de sânge deschise pentru a asigura un flux sănătos al sângelui.

Țelină

Țelina este o legumă bogată în fibre și include minerale esențiale ca: magneziu, calciu sau potasiu. Conține 95% apă și N-butil ftalidă, o componentă activă a extractului din semințe de țelină. N-butil ftalida poate reduce tensiunea arterială sistolică și diastolică, poate crește frecvența urinărilor și este responsabilă de aroma specifică țelinei.

De asemenea, este important să reții că magneziul poate interacționa cu unele medicamente: antibiotice, diuretice sau medicamente pentru tratarea refluxului gastroesofagian.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Cum poți preveni insolația. Ce măsuri poți lua pentru a evita simptomele
Cum poți preveni insolația. Ce măsuri poți lua pentru a evita simptomele
Cum poți preveni insolația. Ce măsuri poți lua pentru a evita simptomele
articol cu video
Criza vârstei de mijloc la bărbați. Care sunt explicațiile și recomandările specialiștilor
Criza vârstei de mijloc la bărbați. Care sunt explicațiile și recomandările specialiștilor
Criza vârstei de mijloc la bărbați. Care sunt explicațiile și recomandările specialiștilor
articol cu video
Cum pot bărbații să aibă grijă de sănătatea lor. De ce sunt importante alimentația, exercițiile fizice și obiceiurile zilnice
Cum pot bărbații să aibă grijă de sănătatea lor. De ce sunt importante alimentația, exercițiile fizice și obiceiurile zilnice
Cum pot bărbații să aibă grijă de sănătatea lor. De ce sunt importante alimentația, exercițiile fizice și obiceiurile zilnice
Reclamă
PARTENERI
icon