Alimente bogate în crom. Impactul acestui mineral asupra organismului

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 16 ianuarie 2024, 06:04

Cromul este o substanță nutritivă esențială, care contribuie la îndeplinirea mai multor funcții importante în organism. Pentru a putea beneficia de proprietățile sale, se recomandă să-ți diversifici dieta. Citește despre alimente bogate în crom.

Reclamă

Cromul reprezintă un tip de mineral esențial pentru funcționarea corpului uman. Deficiența acestuia poate provoca probleme de sănătate serioase, cum ar fi: pierdere în greutate nedorită, confuzie, toleranță slabă la glucoză și afectarea coordonării.

Alimente bogate în crom

O dietă care oferă aporturile necesare de crom sau suplimente poate asigura mai multe beneficii sănătății. Acestea pot preveni diabetul prin creșterea insulinei, un hormon vital care reglează glicemia și glucoza din sânge. Cromul poate crește sensibilitatea la insulină.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Consumul unor cantități ridicate de crom te poate ajuta să scapi de kilogramele în plus. Acesta poate reduce acumularea de grăsime în organism, potrivit The Manual. Mai mult, poate ajuta la diminuarea nivelului de colesterol deoarece poate sprijini metabolismul grăsimilor.

Antioxidanții și fitonutrienții prezenți în crom pot încetini procesul de îmbătrânire și pot ameliora simptomele acneei. În plus, pot îmbunătăți aspectul pielii.

Reclamă

Portocale

Portocalele sunt fructe, care se întâlnesc în mai multe soiuri și au pulpa interioară comestibilă. Acestea asigură un profil nutritiv bogat în vitamine și minerale, fiind alimente bogate în crom. Mai mult, le poți include ușor în alimentație indiferent de anotimp.

Broccoli

Broccoli, sau Brassica oleracea, este o plantă verde comestibilă. Aceasta reprezintă o sursă bună de: vitamina A, vitamina B6, vitamina C și vitamina K. De asemenea, asigură concentrații importante de crom.

Broccoli poate diminua inflamația din organism, dacă o incluzi frecvent în alimentație. Mai mult, are potențiale proprietăți anticancerigene.

Reclamă

Mere

Merele au un profil nutritiv bogat în carbohidrați și vitamine. În același timp, asigură minerale importante, precum cromul. Merele conțin pectină, o substanță care poate ajuta la scăderea colesterolului și te poate proteja împotriva diabetului.

Struguri

Strugurii cresc sub formă de ciorchini în varietăți de diferite culori. Strugurii sunt surse bune de: vitamina K, potasiu, tiamină (vitamina B1) și riboflavină (vitamina B2). Alături de aceste substanțe importante, reprezintă alimente bogate în crom.

Făină din grâu integral

Produsele preparate cu făină din grâu integral, cum ar fi brioșele sau pâinea integrală, se regăsesc printre cele mai eficiente modalități de a obține mai mult crom din alimentație. În plus, multe dintre aceste produse conțin proteine și fibre, conform HealthifyMe.

Ouă

Ouăle conțin concentrații ridicate de: proteine, calciu, grăsimi și crom. Acestea au în compoziție colină, o substanță care ajută la formarea membranelor celulare și contribuie la susținerea funcțiilor creierului, cum ar fi memoria.

Piept de curcan

Curcanul este o sursă importantă de proteine ​​și vitamine. Mai mult, dacă eviți să-i consumi pielea, devine un aliment cu conținut scăzut de grăsimi. De asemenea, pieptul de curcan poate oferi concentrații ridicate de crom.

Midii

În general, crustaceele se regăsesc printre aceste alimente bogate în crom. Totodată, midiile, în special, conțin minerale, cum ar fi crom, în concentrații ridicate. Datorită cantităților crescute de acizi grași omega 3, midiile pot sprijini sănătatea inimii.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Ce se întâmplă dacă iei vitamina C zilnic. Care este doza maximă recomandată și ce efecte are excesul
Ce se întâmplă dacă iei vitamina C zilnic. Care este doza maximă recomandată și ce efecte are excesul
Ce se întâmplă dacă iei vitamina C zilnic. Care este doza maximă recomandată și ce efecte are excesul
Alimente care cresc tensiunea arterială. Ce să eviți când suferi de această afecțiune
Alimente care cresc tensiunea arterială. Ce să eviți când suferi de această afecțiune
Alimente care cresc tensiunea arterială. Ce să eviți când suferi de această afecțiune
Cât de sănătoase sunt fructele uscate. Ce impact pot avea asupra sănătății
Cât de sănătoase sunt fructele uscate. Ce impact pot avea asupra sănătății
Cât de sănătoase sunt fructele uscate. Ce impact pot avea asupra sănătății
Reclamă
PARTENERI
icon