Leguma care reduce inflamația din corp dacă e consumată frecvent

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 9 august 2023, 06:45

Broccoli poate avea puternice beneficii antiinflamatoare, antioxidante și detoxifiante, care pot susține sănătatea generală. Se folosește des în bucătărie, fiind recunoscut pentru aroma sa specifică. Află de ce broccoli este leguma care reduce inflamația în corp.

Reclamă

Aceasta face parte din specia de plante Brassica oleracea. Se înrudește cu varza, varza de Bruxelles, conopida și kale (varza furajeră). Acestea poartă denumirea de legume crucifere și sunt bogate în substanțe nutritive.

Broccoli este leguma care reduce inflamația

Broccoli este o sursă foarte bogată de kaempferol, un flavonoid care ajută corpul să combată alergiile și inflamația. Proprietățile sale antiinflamatoare îți susțin sistemul imunitar deoarece îți sprijină organismul în lupta împotriva bacteriilor și virusurilor, potrivit The Harvest Kitchen.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

De asemenea, proprietățile sale antiinflamatoare se datorează antioxidanților pe care îi conține. Broccoli este bogat în sulforafan, un antioxidant care scade inflamația. Sulforafanul reduce nivelul de citokine și factorul nuclear kappa B (NF-κB), acestea fiind molecule care determină inflamația în organism.

În general, broccoli are o mare putere antioxidantă. Conține vitamine importante, flavonoide și carotenoide, care fac din acesta un aliment antiinflamator recunoscut. Acestea reduc stresul oxidativ din organism și ajută la combaterea inflamației cronice.

Reclamă

Cât broccoli trebuie să mănânci ca să aibă efect

Pentru a profita de toate beneficiile pe care le deține leguma care reduce inflamația, se recomandă să o consumi în cantități adecvate. Porția zilnică recomandată este de 1 cană de broccoli gătit sau crud. Când este gătit, acesta ar trebui să conțină aproximativ 25 de calorii și să ofere în jur de 2,4 grame de fibre alimentare. Pe lângă acestea, poate oferi o sursă importantă de: acid folic, vitamina A, vitamina K și diverse alte vitamine și minerale, conform specialiștilor The Donut Whole.

Majoritatea compușilor benefici prezenți în broccoli se găsesc în cele mai mari concentrații în buchete. De aceea poate fi o idee bună să incluzi multe buchete de broccoli într-o porție. Dacă alegi să consumi 1 cană de broccoli crud sau gătit pe zi poți profita de toate beneficiile sale pentru sănătate.

Totodată, cantitatea exactă de broccoli poate varia în funcție de mai mulți factori. Vârsta, sexul, nivelul de activitate fizică și starea de sănătate pot influența aportul de substanțe nutritive de care ai nevoie. De aceea, se recomandă să consulți un medic sau un nutriționist pentru a stabili cantitatea necesară și a evita să mănânci fibre în exces.

Reclamă

Ce alte beneficii are consumul de broccoli

Broccoli, leguma care reduce inflamația, este bogată în nutrienți. Aceasta susține sănătatea cardiovasculară, sprijină funcționarea sistemului imunitar, menține sănătatea creierului și a sistemului nervos. Este bogat în vitaminele C și K, precum și în mulți compuși care luptă împotriva cancerului. Consumul zilnic de broccoli reprezintă o modalitate eficientă de a obține o doză sănătoasă de nutrienți și vitamine.

De obicei, broccoli reprezintă o sursă bună de vitamine și minerale esențiale. Este foarte bogat în vitamina C, aceasta fiind un antioxidant puternic. Conține multe fibre alimentare care te ajută să simți senzație de sațietate pe termen lung.

De asemenea, broccoli se asociază cu multe alte beneficii pentru sănătate, cum ar fi: îmbunătățirea digestiei, scăderea colesterolului și reducerea riscului de apariție a anumitor afecțiuni. În plus, broccoli are un conținut scăzut de calorii și carbohidrați, ceea ce îl face o alegere bună pentru cei care doresc să-și controleze greutatea.

Mai mult, poți include în dietă și alte alimente antiinflamatoare care previn bolile cronice: fructe de pădure, pește gras, ceai verde, ardei iuți, struguri, ciuperci, roșii, ulei de măsline, avocado și ciocolată neagră.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Reclamă
PARTENERI
icon