Proprietățile hidratante ale laptelui. Cât de eficient este pentru organism

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 10 februarie 2024, 06:32

Apa nu este singura băutură care te poate ajuta să te hidratezi și să înlocuiești lichidele pierdute. Laptele are un profil nutritiv bogat și include substanțe precum: apă, carbohidrați și electroliți. Citește despre proprietățile hidratante ale laptelui.

Reclamă

Laptele poate avea efecte la fel de hidratante ca apa și conține mai mulți nutrienți, inclusiv: fibre alimentare, proteine, carbohidrați, zaharuri și grăsimi saturate. Acesta poate ajuta la îmbunătățirea unei diete echilibrate. Totodată, din punctul de vedere al hidratării, nu este indicat să fie singura sau principala băutură pentru hidratare.

Proprietățile hidratante ale laptelui

În anumite circumstanțe, cum ar fi un antrenament intens la sală, laptele te poate ajuta să te hidratezi mai bine decât apa. Te poți hrăni, rehidrata și reface după exerciții fizice moderate până la intense dacă bei lapte simplu sau lapte cu ciocolată.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Laptele poate fi o alternativă solidă și mai naturală pentru băuturile sportive. De asemenea, laptele degresat te poate hidrata după un antrenament într-un mod mai eficient decât apa plată sau o băutură cu carbohidrați și electroliți. În general, are în compoziție un echilibru natural de: apă, electroliți și macronutrienți.

Este format din 90% apă

Laptele conține în mod natural aproximativ 90% apă, ceea ce poate avea un efect benefic pentru hidratare, potrivit Eating Well. La fel ca majoritatea băuturilor, fiind format în principal din apă, se absoarbe în intestine și sprijină hidratarea.

Reclamă

Conține electroliți

Proprietățile hidratante ale laptelui se datorează electroliților. Electroliții sunt minerale, cum ar fi: sodiu, potasiu, fosfor, calciu și magneziu. Acestea contribuie la menținerea echilibrului general al corpului uman și susțin mai multe funcții, precum: reglarea reacțiilor chimice, susținerea contractării mușchilor, menținerea tensiunii arteriale și susținerea unui echilibru adecvat de lichide.

Chiar dacă electroliții nu te hidratează, aceștia ajută la reglarea echilibrului de lichide. Fără un echilibru adecvat de electroliți, nu poți reține la fel de eficient apa pe care o bei. Un aport optim de sodiu previne retenția de lichide, ceea ce ajută la hidratare și rehidratare. De asemenea, laptele poate sprijini menținerea sănătății oaselor deoarece te poate ajuta să consumi un aport mai mare de calciu.

Are în compoziție zaharuri naturale

Zaharurile naturale susțin proprietățile hidratante ale laptelui. Zahărul reprezintă un tip de carbohidrat, iar laptele conține un zahăr natural numit lactoză. Orice tip de carbohidrați, cum ar fi lactoza, poate contribui la hidratare, deoarece procesul de absorbție a carbohidraților în intestine necesită electroliți.

Reclamă

Concentrațiile de carbohidrați ajută la absorbția lichidelor din intestinul subțire în sânge. Astfel, carbohidrații sprijină electroliții să fie absorbiți în corp. Aceștia susțin încetinirea procesului de digestie. Practic, pot duce la o eliberare și o absorbție mai lentă a apei prezente în mod natural în lapte.

Scade frecvența urinării

Urinarea are un rol important în organism, dar dacă este frecventă poate deveni o problemă. Spre deosebire de apă, laptele se asociază cu o scădere a frecvenței urinărilor. Atunci când nu ai nevoie să elimini imediat lichidele consumate, te ajută să menții pentru mai mult timp efectele de hidratare, conform Times of India.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Beneficiile laptelui de susan. Efectele conținutului său nutritiv asupra organismului
Beneficiile laptelui de susan. Efectele conținutului său nutritiv asupra organismului
Beneficiile laptelui de susan. Efectele conținutului său nutritiv asupra organismului
5 alimente mai hidratante decât apa. Ce ascunde profilul lor nutritiv
5 alimente mai hidratante decât apa. Ce ascunde profilul lor nutritiv
5 alimente mai hidratante decât apa. Ce ascunde profilul lor nutritiv
Legume pentru hidratare. De ce te pot ajuta să atingi aportul zilnic de lichide
Legume pentru hidratare. De ce te pot ajuta să atingi aportul zilnic de lichide
Legume pentru hidratare. De ce te pot ajuta să atingi aportul zilnic de lichide
Reclamă
PARTENERI
icon