Înlocuitori pentru dulciuri. La ce alternative sănătoase poți apela

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 25 ianuarie 2024, 06:09

Dulciurile, precum bomboanele sau ciocolata, sunt obținute din substanțe care pot cauza probleme de sănătate dacă le consumi în exces, inclusiv: zaharuri, arome artificiale sau coloranți alimentari. Poate fi util să optezi pentru altceva. Citește despre înlocuitori pentru dulciuri.

Reclamă

Consumul frecvent de dulciuri poate favoriza riscul de a dezvolta: diabet de tip 2, carii și obezitate. Dacă simți nevoia să mănânci alimente dulci, fără a depăși anumite limite, poți include în dietă câteva alternative.

Înlocuitori pentru dulciuri

În general, bomboanele au un conținut ridicat de zahăr și aditivi. Poți apela la o varietate de gustări sănătoase cu ajutorul cărora poți înlocui dulciurile. Există alternative nutritive, pe care le poți prepara oricând cu ceea ce ai la îndemână.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Acestea îți pot oferi un gust dulce și plăcut, fără a fi nevoie să le adaugi zahăr sau alți îndulcitori. Eventual, le poți cumpăra deja pregătite.

Fructe proaspete

În mod natural, fructele proaspete au un gust dulce și un conținut bogat în nutrienți precum: fibre, vitamine și minerale. Mai mult, pot asigura proprietăți antiinflamatoare și antioxidante, fiind înlocuitori pentru dulciuri. Spre deosebire de dulciuri, acestea pot oferi concentrații ridicate de fibre și vitamina C și conțin puține calorii. Vitamina C asigură proprietăți antioxidante în organism. Aceasta poate susține sănătatea celulelor și poate întări sistemul imunitar.

Reclamă

Mere coapte

Merele oferă un conținut bogat în: fibre, vitamine, minerale și compuși vegetali. Vitamina C și câțiva compuși vegetali, inclusiv polifenoli, pot proteja împotriva afecțiunilor cronice. Aceasta poate diminua riscul de a dezvolta: cancer, diabet de tip 2 și afecțiuni cardiace. Mai mult, poate scădea șansele de a avea creșteri nedorite în greutate.

Fructe uscate

Deoarece trec printr-un proces de deshidratare, fructele uscate oferă concentrații foarte ridicate de substanțe nutritive, mai ales de zahăr. Din acest motiv, oferă un gust mai dulce și sunt mai bogate în calorii decât fructele proaspete, potrivit Healthline.

Cafea

Cafeaua fără zahăr sau foarte puțin îndulcită se regăsește printre acești înlocuitori pentru dulciuri. Aceasta poate reduce riscul de a dezvolta diferite afecțiuni: afecțiuni cardiace, obezitate, boli de ficat și anumite cancere. Mai mult, poate îmbunătăți concentrarea și oferă concentrații de antioxidanți și vitamina B6.

Reclamă

Amestec de semințe și fructe uscate

Poți găsi frecvent în comerț amestecuri, care, de obicei, combină: nuci, semințe, cereale, fructe uscate și ciocolată. În plus, îți pot oferi: fibre, proteine ​​și mulți compuși vegetali. Totodată, ia în considerare că anumite sortimente din comerț au în compoziție zaharuri adăugate. De aceea, se recomandă să citești cu atenție eticheta pentru valori nutriționale.

Năut cu scorțișoară

Năutul poate fi îndulcit cu scorțișoară sau vanilie pentru a obține o gustare dulce. Aceasta poate diminua riscul de a dezvolta diabet și reprezintă o sursă bună de proteine, care poate sprijini sănătatea inimii, conform Ecowatch.

Nuci îndulcite

Nucile pot reduce nivelul colesterolului din sânge și pot diminua inflamația în organism, fiind potențiali înlocuitori pentru dulciuri. Acestea au în compoziție: vitamina B6, vitamina E, proteine și fibre. Printre acestea poți include: migdale, nuci caju, fistic, nuci pecan, arahide și nuci. Deasupra pot fi adăugate: scorțișoară, vanilie și miere.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Ce se întâmplă dacă iei vitamina C zilnic. Care este doza maximă recomandată și ce efecte are excesul
Ce se întâmplă dacă iei vitamina C zilnic. Care este doza maximă recomandată și ce efecte are excesul
Ce se întâmplă dacă iei vitamina C zilnic. Care este doza maximă recomandată și ce efecte are excesul
Alimente care cresc tensiunea arterială. Ce să eviți când suferi de această afecțiune
Alimente care cresc tensiunea arterială. Ce să eviți când suferi de această afecțiune
Alimente care cresc tensiunea arterială. Ce să eviți când suferi de această afecțiune
Cât de sănătoase sunt fructele uscate. Ce impact pot avea asupra sănătății
Cât de sănătoase sunt fructele uscate. Ce impact pot avea asupra sănătății
Cât de sănătoase sunt fructele uscate. Ce impact pot avea asupra sănătății
Reclamă
PARTENERI
icon