Cum ținem sub control glicemia. Ce se întâmplă în corpul nostru în timpul unei mese

Ruxandra Vasilescu
Ruxandra Vasilescu
Publicat: 29 aprilie 2023, 13:32

Este foarte important pentru sănătatea noastră să știm cum ținem sub control glicemia în viața de zi cu zi. În episodul 12 din sezonul 4 MediCOOL, doctorul Mihail Pautov a explicat ce se întâmplă în corpul nostru în timpul unei mese, dar și cum reușim să ne reglăm glicemia.

Reclamă

Înainte de a învăța cum să păstrăm valorile glicemiei în limite normale, trebuie să știm ce este ea. Astfel, glucoza serică reprezintă nivelul de zahăr din sânge. Potrivit doctorului Mihail Pautov, 88% dintre adulți au probleme cu reglarea glicemiei.

Tot mai multe persoane au început să întâmpine dificultăți în ceea ce privește cantitatea de glucoză serică din organism. Glicemia poate să crească prea mult (hiperglicemia) sau să scadă, iar simptomele sale sunt unele specifice.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Oboseala încă de la primele ore ale dimineții, cearcănele, fața umflată și somnul neodihnitor sunt primele semne ale unui dezechilibru în ceea ce privește nivelul glicemiei în sânge.

În episodul 12 din sezonul 4 MediCOOL, gazda emisiunii a vorbit despre cum ținem sub control glicemia. De asemenea, doctorul Mihail Pautov a explicat în amănunt ce se întâmplă în corpul nostru atunci când mâncăm.

Reclamă

Cum ținem sub control glicemia

Așadar, glicemia poate fi reglată pe parcursul zilei prin intermediul activităților sportive și alimentației echilibrate. Pacienții care se confruntă cu astfel de probleme trebuie să facă mai multă mișcare și să mănânce sănătos.

De asemenea, aceștia își pot monitoriza constant glicemia cu ajutorul unui senzor. Acesta îi va anunța când cantitatea de glucoză serică este prea mare sau prea mică.

Doctorul Mihail Pautov a explicat că o glicemie normală trebuie să se situeze între 70 de mg/dl și maxim 120 mg/dl. Este ideal ca dimineața cantitatea de zahăr din sânge să fie între 80 de mg/dl și 100 mg/dl.

Reclamă

Tot în episodul 12 din sezonul 4 MediCOOL, gazda emisiunii a explicat ce se petrece în corpul nostru în timp unei mese. Așadar, pacienții trebuie să știe că nivelul glicemiei poate crește încă de la primele ore ale dimineții. Cei care obișnuiesc să mănânce cereale dulci și să bea cafea cu zahăr vor avea o glicemie ridicată, de până la 170 mg/dl, în mai puțin de o oră.

Hiperglicemia vine la pachet cu o serie de probleme, printre care se numără stresul oxidativ, glicarea și răspunsul exagerat al organismului.

Doctorul Mihail Pautov dezvăluie că alimentația influențează într-un mod negativ sau pozitiv glicemia din corp. Pe parcursul zilei, pacienții pot menține un nivel normal de zahăr în sânge cu ajutorul produselor pe care le consumă.

„Când am mâncat greșit, am un vârf glicemic mare, urmat de o foarte mare scădere”, spune doctorul Mihail Pautov.

Scăderea glicemiei poate duce la probleme grave de sănătate. Corpul intră într-o stare de pericol, motiv pentru care apare foamea care nu poate fi controlată. De asemenea, pofta de mâncare este mult mai persistentă.

Pe termen lung, hiperglicemia sau glicemia scăzută pot avea diferite efecte asupra organisumului, precum: anxietate, depresie, tulburări de somn și schimbare bruscă a stării de spirit.

Ai aici toate edițiile sezonului 4 MediCOOL, emisiune difuzată de Antena 1 și disponibilă online exclusiv în AntenaPLAY.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Poți face diabet de la dulciuri în exces? Cât de mare e pericolul dacă mănânci mult zahăr
Poți face diabet de la dulciuri în exces? Cât de mare e pericolul dacă mănânci mult zahăr
Poți face diabet de la dulciuri în exces? Cât de mare e pericolul dacă mănânci mult zahăr
Care este diferența dintre diabetul de tip 1 și diabetul de tip 2
Care este diferența dintre diabetul de tip 1 și diabetul de tip 2
Care este diferența dintre diabetul de tip 1 și diabetul de tip 2
10 trucuri care te scapă de pofta de dulce. Cum să reduci zahărul din alimentație
10 trucuri care te scapă de pofta de dulce. Cum să reduci zahărul din alimentație
10 trucuri care te scapă de pofta de dulce. Cum să reduci zahărul din alimentație
Reclamă
PARTENERI
icon