Ce beneficii pentru sănătate are iaurtul grecesc. De ce îți poate completa dieta

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 8 septembrie 2023, 07:03

Iaurtul grecesc este un produs lactat cu o textură groasă și un gust mai puternic decât iaurtul obișnuit. Acesta oferă o varietate de nutrienți ce pot avea un impact important asupra organismului. Află ce beneficii pentru sănătate are iaurtul grecesc.

Reclamă

Acesta are un conținut ridicat de proteine, alături de alte substanțe nutritive importante pentru corpul uman, precum: proteine, calciu, fosfor, seleniu, zinc, vitamina B2 (riboflavină), vitamina B5 (acid pantotenic), vitamina A, vitamina B12, grăsimi și zaharuri. De asemenea, conține mai puțini carbohidrați decât iaurtul obișnuit.

Ce beneficii pentru sănătate are iaurtul grecesc

Prepararea iaurtului presupune fermentarea laptelui. Iaurtul grecesc are mai puțin zahăr decât iaurtul obișnuit. De asemenea, iaurtul grecesc cu un conținut scăzut sau fără grăsimi se poate să nu aibă aceleași beneficii ca iaurtul grecesc tradițional.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Iaurtul grecesc diferă de alte iaurturi deoarece trece printr-un proces de strecurare pentru a elimina zerul. Zerul este un lichid care conține lactoză, un zahăr natural care se găsește în lapte. Îndepărtarea zerului produce un iaurt mai gros și mai cremos, cu gust acidulat.

Iaurtul grecesc tradițional poate avea efecte benefice asupra sănătății datorită profilului său nutritiv recunoscut, care include: probiotice, calciu, proteine, vitamina B12 și iod. În plus, poate fi ușor inclus ca parte a unei diete echilibrate.

Reclamă

Este o sursă importantă de proteine și nutrienți

Iaurtul grecesc are de două ori mai multe proteine ​​în comparație cu iaurtul obișnuit, potrivit Health. Proteinele sunt esențiale pentru sănătate, deoarece conțin aminoacizii. Aceștia au rolul de a asigura: sinteza hormonilor și neurotransmițătorilor, funcția imunitară și multe alte funcții vitale.

Dacă te întrebi ce beneficii pentru sănătate are iaurtul grecesc, gândește-te că proteinele sale pot aduce o mulțime de avantaje. Printre acestea pot fi incluse: densitate osoasă îmbunătățită, menținere a unei greutăți optime și o mai bună reglare a zahărului din sânge. Pe lângă proteine, iaurtul grecesc este bogat în: grăsimi sănătoase, vitamine și minerale. Printre acestea sunt incluse: calciu, potasiu, zinc, vitamina B12 și vitamina D.

Echilibrează zahărul din sânge și susține sănătatea intestinală

Anumite sortimente de iaurt grecesc sunt o sursă bună de probiotice sau microorganisme vii care susțin sănătatea intestinală. Consumul de iaurt care conține bacterii probiotice vii și active ar putea sprijini un mediu intestinal sănătos prin creșterea numărului de bacterii benefice. Acesta poate reduce inflamația din tractul gastrointestinal. În plus, poate ajuta la îmbunătățirea diversității bacteriilor din intestinul gros.

Reclamă

De asemenea, conținutul ridicat de proteine ​​al iaurtului grecesc ajută la încetinirea digestiei. Astfel, reduce nivelurile de zahăr din sânge care apar după masă. Mai mult, crește sensibilitatea la insulină.

Poate scădea tensiunea arterială

Dacă vrei să știi ce beneficii pentru sănătate are iaurtul grecesc, află că reprezintă o formă de lapte fermentat probiotic care poate scădea tensiunea arterială. Această proprietate ar putea ajuta persoanele cu hipertensiune arterială, conform Medical News Today.

Susține dezvoltarea mușchilor și sănătatea oaselor

Sistemul osos are nevoie de un aport constant de nutrienți pentru a-și menține densitatea și puterea. Datorită conținutului bogat în calciu, magneziu, fosfor și proteine, iaurtul grecesc poate avea un rol important în susținerea sănătății oaselor.

Consumul de iaurt poate ajuta la: susținerea densității minerale osoase, reducerea riscului de a dezvolta osteoporoză și diminuarea riscului de apariție a fracturilor la adulții în vârstă.

Când vrei să știi ce beneficii pentru sănătate are iaurtul grecesc, amintește-ți că poate ajuta la susținerea creșterii oaselor și la reducerea degradării osoase în cazul persoanelor mai tinere. În plus, proteinele sunt importante pentru creșterea și recuperarea musculară după antrenamente.

De asemenea, poți încerca să consumi alimente bogate în calciu. Printre acestea se numără: soia, semințe, nuci, fasole, linte, verdețuri cu frunze de culoare închisă, pește la conservă sau alimente fortificate.

Menține o greutate optimă și oferă senzație de sațietate

Proteina este cel mai sățios macronutrient. De aceea alimentele bogate în proteine, cum ar fi iaurtul grecesc, îți pot oferi senzație de sațietate, ceea ce te poate ajuta să-ți reglezi aportul de calorii. Includerea acestuia în dietă te poate ajuta să scapi de grăsimea în exces și să menții o greutate optimă.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Băuturi care îți pot afecta somnul. În ce fel îți îngreunează odihna
Băuturi care îți pot afecta somnul. În ce fel îți îngreunează odihna
Băuturi care îți pot afecta somnul. În ce fel îți îngreunează odihna
Pepenele galben: beneficii, proprietăți și efecte adverse
Pepenele galben: beneficii, proprietăți și efecte adverse
Pepenele galben: beneficii, proprietăți și efecte adverse
Dieta pentru hidratare pe durata verii. Cum poți preveni deficitul de lichide
Dieta pentru hidratare pe durata verii. Cum poți preveni deficitul de lichide
Dieta pentru hidratare pe durata verii. Cum poți preveni deficitul de lichide
Reclamă
PARTENERI
icon