Ce alimente poți consuma în vacanță. Cum menții o dietă echilibrată

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 13 decembrie 2023, 06:04

Dacă pleci în vacanță, este indicat să ai grijă ce incluzi în alimentație. Carmen Brumă, tehnician nutriționist și antrenor fitness, și doctorul Mihail Pautov au discutat despre mâncarea din timpul călătorie în episodul 15, din sezonul 5 MediCOOL. Află ce alimente poți consuma în vacanță.

Reclamă

Carmen Brumă și Mihail Pautov au menționat de ce aspecte să ții cont când călătorești. Aceștia au prezentat o alternativă mai sănătoasă cu care poți înlocui biscuiții sărați din comerț și alte produse nesănătoase.

Ce alimente poți consuma în vacanță

Înainte de a începe o călătorie, poate fi util să-ți iei câteva măsuri simple pentru a evita disconfortul și problemele de sănătate. În cazul unei călătorii cu avionul, hidratarea ocupă un loc important. Se recomandă să bei apă cu înghițituri mici pentru a preveni simptomul de înfundare a urechilor și afecțiunile de la nivelul sistemului digestiv, precum balonarea și disconfortul gastric. Acestea apar din cauza presiunii scăzute din avion.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

,,Această presiune ne afectează corpul în totalitate. De fapt, corpul tău depune un efort mai mare să respire la o presiune atmosferică mai mică în avion. E ca și cum ai merge pe munte. Ajungi pe vârful Omu’ și respiri mai greu pentru că presiunea e mai mică.”

– Mihail Pautov, medic chirurg

,,Am o predispoziție către varice. Am și o operație de varice. Atunci când merg cu avionul și călătoresc peste două ore, am grijă să port ciorapi de compresie. Nu stau picior peste picior. Am grijă să le pun undeva mai sus pe un bagaj. Lucrul acesta mă ajută. Plus, la zborurile foarte lungi am constatat din propria experiență că mă ajută să nu mănânc nimic și să beau doar apă.”

– Carmen Brumă, tehnician nutriționist și antrenor fitness
Reclamă

Când te întrebi ce alimente poți consuma în vacanță, ia în calcul că pentru a-ți proteja sănătatea, specialiștii te sfătuiesc să te ferești să consumi tot meniul inclus în prețul călătoriei deoarece poate fi dificil pentru organism să-l digere în întregime. Pentru hidratare, optează pentru un ceai cald și exclude alcoolul și băuturile carbogazoase. Apa se bea cu înghițituri mici deoarece când consumi toată cantitatea deodată, aceasta accentuează starea de disconfort și balonarea.

Cum îți prepari biscuiți sănătoși

Biscuiții sărați și covrigeii, recunoscuți sub denumirea de crackers, te ajută să te calmezi, însă, din cauza conținutul ridicat de sare, îți pot provoca balonare și-ți pot înrăutăți simptomele deja prezente. Totuși, îți poți prepara singur acasă gustări sănătoase, dacă urmezi rețeta propusă de Carmen Brumă.

Timpul de preparare al acestei rețete de biscuiți este relativ scurt. Durează 5 minute pentru a găti amestecul, urmate de 30 de minute în care se ține în cuptor. Acesta reprezintă o combinație de semințe și ou. Ingredientele asigură: o legătură de acizi grași omega 3, proteine, potasiu și magneziu. Potasiul și magneziul te ajută să elimini disconfortul gastric și stările de balonare.

Reclamă

Dacă te întrebi ce alimente poți consuma în vacanță, poți reține ingredientele care se includ în amestec: semințe de cânepă, două lingurițe de susan, semințe de in, fulgi de ovăz, semințe de floarea soarelui, ou, praf de copt și, la sfârșit, apă fiartă la 100ºC. De asemenea, poți adăuga condimente, precum: busuioc, sare sau piper. În plus, poți pune banane, dacă vrei să-l îndulcești.

Odată ce termini compoziția, o lași puțin să se umfle. În acest timp, ovăzul se hidratează și capătă o textură apropiată de cocă. Pui o hârtie de copt pe o tavă, întinzi compoziția sub forma unei foi, apoi o separi. În cele 30 de minute în care o lași în cuptor, temperatura trebuie să atingă 180-200ºC. Pentru a o porționa, poți să o tai cu cuțitul sau să o rupi. Biscuiții rezultați sunt crocanți și au un miros plăcut.

Ingredientele folosite oferă o valoare nutrițională crescută. Semințele de cânepă conțin: acizi grași omega 3, vitamina E și proteine vegetale. Susanul are o sursă bună de calciu, semințele de in au în compoziție fitoestrogeni, iar bananele sunt o sursă importantă de potasiu.

,,Reprezintă o gustare foarte bună pentru toată familia, inclusiv copiilor o poți servi.”

– Carmen Brumă, tehnician nutriționist și antrenor fitness

,,E un snack sănătos, care, practic, previne această compulsie de a mânca alimente care nu ne fac bine.”

– Mihail Pautov, medic chirurg

Ai aici toate edițiile sezonului 5 MediCOOL, emisiune difuzată de Antena 1 și disponibilă online exclusiv în AntenaPLAY.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Dieta pentru hidratare pe durata verii. Cum poți preveni deficitul de lichide
Dieta pentru hidratare pe durata verii. Cum poți preveni deficitul de lichide
Dieta pentru hidratare pe durata verii. Cum poți preveni deficitul de lichide
Alimente care pot crește longevitatea. Cum te pot ajuta să trăiești mai mult
Alimente care pot crește longevitatea. Cum te pot ajuta să trăiești mai mult
Alimente care pot crește longevitatea. Cum te pot ajuta să trăiești mai mult
Băuturi care pot oferi energie dimineața. Ce poți consuma la primele ore
Băuturi care pot oferi energie dimineața. Ce poți consuma la primele ore
Băuturi care pot oferi energie dimineața. Ce poți consuma la primele ore
Reclamă
PARTENERI
icon