Beneficiile consumului de carne de pui. Ce îți poate oferi această sursă de proteine

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 30 august 2023, 06:49

Carnea de pui este un aliment bogat în nutrienți importanți, fiind una dintre cele mai cunoscute surse de proteine. Dacă o incluzi într-o dietă sănătoasă, aceasta poate avea numeroase beneficii pentru sănătate datorită conținutului său foarte nutritiv. Află care sunt beneficiile consumului de carne de pui.

Reclamă

Carnea de pui te poate ajuta să-ți menții o greutate optimă și poate îmbunătăți masa musculară. O poți adăuga în dieta ta sub forma unui ingredient ce poate fi inclus în multe rețete culinare sănătoase. Se poate consuma: prăjită, coaptă, la abur sau la grătar.

Beneficiile consumului de carne de pui

Carnea de pui poate fi un substitut gustos pentru carnea roșie. Părțile mai închise la culoare, cum ar fi pulpa, au un conținut caloric mai mare decât alte părți precum pieptul. Păstrarea pielii sau prăjirea puiului adaugă grăsimi saturate. Pieptul de pui este cea mai sănătoasă parte din pasăre, potrivit WebMD.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

De asemenea, este important să fii atent la modul de depozitare și preparare a cărnii de pui pentru a evita toxiinfecțiile alimentare sau contaminarea încrucișată. Aceasta pot prelua bacterii de la alte alimente din frigider sau le poate răspândi pe ale sale celorlalte alimente, dacă este infectată. În plus, nu se recomandă s-o lași mai mult de două ore la temperatura camerei, în special pe perioada verii, când mâncarea se poate altera mai repede.

Este o sursă importantă de proteine

Carnea de pui reprezintă o sursă bună de proteine complete. O proteină completă este o proteină care furnizează toți cei nouă aminoacizi esențiali: histidină, leucină, izoleucină, metionină, lizină, triptofan, fenilalanină, treonină și valină. Acești acizi se folosesc pentru a produce proteine, fiind printre beneficiile consumului de carne de pui.

Reclamă

Proteinele se găsesc în fiecare celulă din corpul uman. Acestea asigură multe funcții importante ale corpului, inclusiv: vederea, coagularea sângelui, răspunsul imun, creșterea, dezvoltarea, echilibrul fluidelor și producția de enzime, hormoni și anticorpi.

De asemenea, proteinele pot atenua simptomele depresiei. Consumul crescut de proteine poate avea un impact asupra neurotransmițătorilor serotonină, dopamină și noradrenalină. Proteinele sunt implicate în procesele acestora.

Poate asigura sănătatea articulațiilor și a oaselor

Printre beneficiile consumului de carne de pui se numără capacitatea de a asigura sănătatea articulațiilor și a oaselor. Carnea de pui este o sursă importantă de colagen alimentar. Multe suplimente de colagen sunt produse prin extragerea colagenului din: oasele, pielea și picioarele găinilor. Colagenul reprezintă principala proteină structurală prezentă în: oasele, pielea și tendoanele organismului uman. Pe măsură ce înaintezi în vârstă, corpul tău produce mai puțin colagen. Consumul de carne de pui cu piele te poate ajuta să înlocuiești această pierdere.

Reclamă

Susține sănătatea inimii

O greutate mai sănătoasă poate reduce factorii de risc ce pot cauza probleme cardiace, cum ar fi nivelurile ridicate de trigliceride și tensiunea arterială crescută. Fiind un aliment bogat în proteine, carnea de pui poate susține o greutate optimă și poate diminua riscul de apariție a bolilor de inimă.

Susține creșterea masei musculare și o menține pe termen lung

Proteinele alimentare oferă organismului tău aminoacizii de care are nevoie pentru a repara și a construi țesutul muscular. Concentrațiile mai mari de proteine ​pot ajuta la menținerea masei musculare în perioadele de restricție calorică și pierdere în greutate. Proteinele susțin un proces de îmbătrânire sănătos și ajută la îmbunătățirea aspectului fizic, fiind printre beneficiile consumului de carne de pui.

Poate îmbunătăți funcționarea și dezvoltarea creierului

Carnea de pui este o sursă bogată de colină și vitamina B12, conform Health. Acești nutrienți au un rol important în dezvoltarea și funcționarea creierului. Un aport mai mare de colină poate proteja împotriva declinului cognitiv la adulții în vârstă.

Poate sprijini pierderea în greutate

Carnea de pui, în special pieptul de pui fără piele, are un conținut ridicat de proteine și un conținut scăzut de calorii. Atunci când îl consumi ca parte a unei diete bogate în legume, poate ajuta la scăderea riscului de a dezvolta obezitate.

Corpul tău arde mai multe calorii când digeră și metabolizează proteine decât când face acest lucru cu alți macronutrienți. Iar proteinele ajută la menținerea masei musculare slabe și previn scăderea metabolismului în perioadele când pierzi în greutate.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Alimentele bogate în prebiotice. Cum îți pot îmbunătăți sănătatea sistemului digestiv
Alimentele bogate în prebiotice. Cum îți pot îmbunătăți sănătatea sistemului digestiv
Alimentele bogate în prebiotice. Cum îți pot îmbunătăți sănătatea sistemului digestiv
articol cu video
Obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr. Cum poți avea un stil de viață echilibrat
Obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr. Cum poți avea un stil de viață echilibrat
Obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr. Cum poți avea un stil de viață echilibrat
Ce rol are zeaxantina în organism. Cum o poți include în dietă
Ce rol are zeaxantina în organism. Cum o poți include în dietă
Ce rol are zeaxantina în organism. Cum o poți include în dietă
Reclamă
PARTENERI
icon