Beneficiile consumului de brânză cheddar. De ce să incluzi în alimentație acest produs lactat

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 30 decembrie 2023, 08:09

Brânza cheddar este printre cele mai populare tipuri de brânză din lume. Aceasta se adaugă într-o varietate de rețete culinare și poate oferi o serie de nutrienți esențiali pentru sănătate. Citește despre beneficiile consumului de brânză cheddar.

Reclamă

Brânza cheddar se fabrică prin separarea cașului și zerului, mai precis a lichidului rămas după strecurarea laptelui. Următoarea etapă implică încălzirea cașului cu sare. La final, se scurge zerul și se taie cașul. Brânza cheddar oferă un mare avantaj deoarece reprezintă un sortiment de brânză naturală.

Beneficiile consumului de brânză cheddar

Brânza cheddar are un conținut bogat în substanțe nutritive, precum: proteine, calciu, magneziu, potasiu, seleniu, zinc, fosfor, vitamina A, vitamina B6, vitamina B12, vitamina K1, vitamina K2, carbohidrați, grăsimi și sodiu, potrivit HealthifyMe.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Totodată, este indicat să iei în considerate concentrațiile mari de grăsimi saturate și numărul ridicat de calorii. Dacă ai grijă s-o consumi în cantități moderate, scad șansele de a acumula kilograme în plus nedorite.

Te poate ajuta să scapi de kilogramele în plus

Brânza cheddar conține o cantitate mare de leucină, un aminoacid cu lanț ramificat. Din acest motiv, reprezintă o sursă importantă de proteine. Parmezanul te poate ajuta să-ți dezvolți mușchii și oferă senzație de sațietate pe parcursul zilei. Astfel, poate scădea consumul de alimente. Prin urmare, brânza cheddar poate sprijini pierderea în greutate.

Reclamă

Poate preveni osteoporoza

Beneficiile consumului de brânză cheddar pot include prevenirea osteoporozei. Osteoporoza este o afecțiune în care oasele devin fragile și slabe. Calciul reprezintă un factor care poate ajuta la prevenirea osteoporozei. Din nefericire, osteoporoza se întâlnește mai frecvent în rândul persoanelor trecute de vârsta de 50 de ani. Alături de calciu, parmezanul conține și alți nutrienți, precum: vitamina B12, vitamina B6 și mangan, care pot susține sănătatea oaselor.

Poate susține funcția imunitară

Sistemul imunitar are rolul de a te proteja împotriva acțiunii microorganismelor străine, precum: bacterii, virusuri, paraziți sau ciuperci. Brânza cheddar poate sprijini sănătatea sistemului imunitar. Aceasta reprezintă o sursă de zinc, un mineral esențial pentru funcționarea organismului, care îndeplinește un rol major în menținerea imunității.

Poate crește densitatea osoasă

O dietă bogată în calciu poate crește densitatea osoasă și mineralizarea oaselor. Printre beneficiile consumului de brânză cheddar se regăsește o sursă importantă de calciu, ce poate fi inclusă ușor în alimentație deoarece poate fi adăugată într-o varietate de preparate.

Reclamă

Are un conținut scăzut de lactoză

Brânza cheddar se numără printre brânzeturile mai tari, învechite, cu un conținut destul de redus de lactoză. Astfel, persoanele cu o intoleranță mai ușoară la lactoză o pot consuma frecvent, fără a manifesta simptome neplăcute precum: balonare, stomac deranjat și gaze, conform VeryWellFit.

Poate reduce riscul de a dezvolta anemie

Beneficiile consumului de brânză cheddar pot include o sursă bună de vitamina B12. Aceasta îndeplinește un rol esențial pentru producerea de celule roșii în sânge și sinteza ADN-ului și a acizilor grași. În plus, vitamina B12 se găsește mai ales în produsele de origine animală. Cu toate acestea, deficitul de vitamina B12 poate provoca diferite afecțiuni precum: anemie, dureri de cap și oboseală.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
articol cu video
Obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr. Cum poți avea un stil de viață echilibrat
Obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr. Cum poți avea un stil de viață echilibrat
Obiceiuri sănătoase pentru un adult tânăr. Cum poți avea un stil de viață echilibrat
Ce rol are zeaxantina în organism. Cum o poți include în dietă
Ce rol are zeaxantina în organism. Cum o poți include în dietă
Ce rol are zeaxantina în organism. Cum o poți include în dietă
Simptomele alergiei la cafea. Cum le poți recunoaște
Simptomele alergiei la cafea. Cum le poți recunoaște
Simptomele alergiei la cafea. Cum le poți recunoaște
Reclamă
PARTENERI
icon