Alimente care scad colesterolul din sânge. Ce rol are alimentația

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 5 martie 2024, 06:17

Poți reduce nivelurile de colesterol din sânge în mod natural cu ajutorul alimentației și exercițiilor fizice. Samuel le Torriellec, chef și co-host Hello Chef, a fost invitatul lui Carmen Brumă, tehnician nutriționist și antrenor fitness, și al doctorului Mihail Pautov, în episodul 2, din sezonul 6, MediCOOL. Citește despre alimente care scad colesterolul din sânge.

Reclamă

Samuel le Torriellec a arătat cum se poate găti o rețetă de piept de pui cu ovăz, în timp ce Carmen Brumă și Mihail Pautov au vorbit despre efectele conținutului nutritiv asupra colesterolului și au prezentat mai multe alimente și exerciții fizice, care te pot ajuta să-l reduci.

Alimente care scad colesterolul din sânge

Anumite alimente te pot ajuta să reduci colesterolul, dacă ai grijă să le consumi în mod regulat. Doar prin modificări minore ale stilului de viață, poți să obții o scădere a colesterolului cu până la 20%. De exemplu, consumul de piept de pui intră în această categorie.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Dacă incluzi în alimentație fibre solubile, mai exact fibre care se dizolvă în apă, ele formează un fel de substanță gelatinoasă. Aceasta se leagă de colesterol și de sărurile biliare, ceea ce facilitează eliminarea acestuia din organism.

Pielea de pe carnea de pui poate fi consumată chiar dacă are grăsimi saturate. Însă, se preferă să o îndepărtezi dacă vrei să reduci aportul de grăsimi saturate, în special grăsimile trans, care înseamnă grăsimi artificiale.

Reclamă

,,Uleiul de măsline e o grăsime polinesaturată foarte sănătoasă.”

– Carmen Brumă, tehnician nutriționist și antrenor fitness

,,Sunt 3 lucruri la care participă colesterolul pentru a le produce: celule, hormoni și sucuri biliare. Ficatul produce colesterol, care ajunge în cantități mari în sânge. Acesta călătorește în intestin, ca să dizolve grăsimile. După aceea, în intestin, colesterolul are tendința de a le absorbi înapoi. Tu împiedici acest lucru dacă mănânci un aliment cu fibre solubile.”

– Mihail Pautov, medic chirurg

Printre aceste alimente care scad colesterolul din sânge se regăsesc alimentele cu fibre solubile. Poți obține fibre solubile din orice leguminoasă, adică orice legumă cu boabe, inclusiv: linte, mazăre, năut și fasole. În plus, există cereale care conțin o fibră solubilă care se numește beta-glucan, cum ar fi: ovăz, orz, porumb, sorg, secară și orez.

Reclamă

,,Când gătești piept de pui, poți să faci un fel de crustă de ovăz deasupra. L-am făcut cu os cu tot pentru că e mult mai gustos și mai suculent. Tai puțină ceapă și morcov și le călești cu foarte puțin ulei de măsline și puțin ulei de cimbru. Întâi pregătim lintea, după care scoatem pielea de pe carnea de pui. Am turnat puțină apă și ulei și după am pus: ovăz, sare, piper și pătrunjel. Am folosit ceapa pentru linte.”

– Samuel le Torriellec, chef și co-host Hello Chef

Exerciții care ajută la reducerea colesterolului

Activitatea fizică contribuie la reducerea colesterolului în organism. În acest caz, ajută foarte mult antrenamentele cu greutăți pentru că stimulează masa musculară. În același timp, antrenamentele moderate sprijină sănătatea în egală măsură . Se recomandă să faci constant 30 de minute de exerciții fizice în fiecare zi. În total, Asociația Americană a Inimii recomandă 150 de minute pe săptămână.

,,Propun exerciții foarte simple pe care le poți face acasă pe canapea, la birou și oriunde ai un scaun sau o canapea la dispoziție. Se numesc flotări soleare. Se scot pantofii, se pune talpa pe sol și ridici picioarele pe vârfuri.”

– Carmen Brumă, tehnician nutriționist și antrenor fitness

Mușchiul solear face parte dintre cei 600 de mușchi din corpul uman. Este fixat exact deasupra gleznei, fiind mușchiul gambei. Acest mușchi nu are rezervă de glicogen. Glicogenul este combustibilul principal al corpului, atunci când faci mișcare. Neavând rezerva aceasta de glicogen, solearul folosește direct glucoza din sânge. Iar lucrul acesta te ajută ca în timp să scazi colesterolul LDL.

Nucile, semințele și uleiul de măsline conțin acizi grași omega 3, care au un impact direct asupra colesterolului LDL. Totodată, cresc colesterolul HDL, denumit și colesterol bun, fiind printre aceste alimente care scad colesterolul din sânge. De asemenea, dintr-un regim de viață sănătos cu mișcare nu lipsește apa. Hidratarea corectă te ajută să ai un nivel normal al colesterolului.

Ai aici toate edițiile sezonului 6 MediCOOL, emisiune difuzată de Antena 1 și disponibilă online exclusiv în AntenaPLAY.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Alimentele care nu conțin lactoză. Ce poți consuma dacă suferi de intoleranță
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Efectele consumului excesiv de fibre. Ce impact pot avea asupra sănătății
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Beneficiile cafelei de păpădie. Cum poți înlocui cofeina
Reclamă
PARTENERI
icon