Alimente bogate în proteine slabe. De ce îți pot completa dieta

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 3 februarie 2024, 07:28

Proteinele sunt substanțe nutritive, cu un rol esențial în menținerea sănătății. Acestea se împart în mai multe tipuri, care susțin o serie de funcții importante în organism. Citește despre alimente bogate în proteine slabe.

Reclamă

Aportul necesar zilnic de proteine variază în funcție de: vârstă, înălțime, greutate, sex și caracteristici individuale. Sursele de proteine prezintă niveluri diferite de grăsime și se clasifică frecvent în funcție de conținutul de grăsimi sau cât de slabe sunt.

Alimente bogate în proteine slabe

Proteinele sunt macronutrienți esențiali, care produc și regenerează noi celule în corpul uman. Proteinele slabe, cum ar fi carnea de pui fără piele și iaurtul fără grăsimi, conțin cantități mai mici de grăsimi și colesterol spre deosebire de proteinele mai puțin slabe, cum ar fi: lactate cu grăsimi, ouă întregi și unele tipuri de carne de vită.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Alimentele mai slabe nu sunt întotdeaună mai sănătoase sau mai hrănitoare decât alimentele cu conținut mai mare de grăsimi. În același timp, unele persoane aleg sursele de proteine ​​mai slabe decât cele bogate în grăsimi.

De exemplu, persoanele nevoite să urmeze diete cu conținut scăzut de grăsimi pentru a controla anumite afecțiuni de sănătate și cele care doresc să-și reducă aportul de calorii pentru a atinge o greutate optimă preferă să consume alimente bogate în proteine slabe.

Reclamă

Piept de pui

Pieptul de pui, căruia i s-a îndepărtat pielea, conține proteine slabe și are destul de puține calorii. Acesta are în compoziție nutrienți importanți, cum ar fi: vitamina B3 (niacină), vitamina B6 (piridoxină), zinc, seleniu și grăsimi.

Albușuri de ou

Gălbenușurile de ou au un conținut ridicat de grăsimi și colesterol, astfel că unele persoane preferă să consume doar albușurile în locul ouălor întregi. Albușurile conțin foarte puține calorii și nu includ grăsimi. Totuși, gălbenușurile de ou oferă cea mai mare parte a valorii nutriționale a ouălor, inclusiv nutrienți precum: vitamina B12, zinc, fier, seleniu și colină.

Iaurt grecesc

Cantitatea de grăsime din iaurtul grecesc variază în funcție de rețetă și se regăsește printre aceste alimente bogate în proteine slabe. Acesta reprezintă o sursă importantă de nutrienți, precum: proteine, calciu, magneziu, seleniu, grăsimi și vitamina B12.

Reclamă

Quinoa

Quinoa este o pseudo-cereală folosită frecvent pentru semințele sale, conform Everyday Health. Aceasta reprezintă o sursă importantă de calciu și oferă o serie de nutrienți esențiali, inclusiv fibre. Poate contribui la prevenirea diabetului și la gestionarea unei greutăți optime.

Linte și fasole

Lintea și fasolea reprezintă surse de proteine vegetale, cu cantități reduse de calorii. Fasolea și lintea sunt bogate în fibre, un nutrient important pentru sănătatea sistemului digestiv și cardiovascular. Fibrele contribuie la susținerea mișcărilor intestinale regulate și sprijină nivelurile sănătoase ale colesterolului și tensiunii arteriale. În plus, asigură senzație de sațietate pe parcursul zilei.

Pește și crustacee

Peștele și crustaceele sunt alimente bogate în proteine slabe, fiind printre cele mai concentrate surse. Unele tipuri de pește și crustacee au proteine mai slabe și mai puține calorii decât celelalte. Peștele slab, cum ar fi codul, depozitează cea mai mare parte a grăsimii în ficat. Peștii mai grasi, precum somonul și tonul, rețin grăsimea în carne, potrivit Health.

Brânză cottage

Brânza cottage este un produs lactat cu un conținut ridicat de proteine, care se găsește într-o varietate de procente de grăsime. Produsele cu brânză cottage degresată, mai exact cu un conținut scăzut de grăsimi au concentrații crescute de proteine. În plus, calciul prezent în compoziție poate fi util pentru a sprijini sănătatea oaselor.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Înlocuitori pentru cartofi. Cum poți reduce consumul de amidon
Înlocuitori pentru cartofi. Cum poți reduce consumul de amidon
Înlocuitori pentru cartofi. Cum poți reduce consumul de amidon
Nutrienți care încetinesc procesul de îmbătrânire. Ce efecte pot avea asupra organismului
Nutrienți care încetinesc procesul de îmbătrânire. Ce efecte pot avea asupra organismului
Nutrienți care încetinesc procesul de îmbătrânire. Ce efecte pot avea asupra organismului
Băuturi pentru sănătatea oaselor. Ce efecte pot avea asupra sistemului osos
Băuturi pentru sănătatea oaselor. Ce efecte pot avea asupra sistemului osos
Băuturi pentru sănătatea oaselor. Ce efecte pot avea asupra sistemului osos
Reclamă
PARTENERI
icon