6 lucruri pe care să le faci înainte de a bea cafeaua dimineața. Obiceiurile care îți pot schimba viața

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 8 aprilie 2024, 08:28

Dacă obișnuiești să consumi cofeină dimineața, este indicat să ții cont de câteva aspecte înainte de a-ți continua acest obicei. O simplă băutură îți poate afecta starea pe tot parcursul zilei când nu respecți câteva reguli simple de consum. Citește cele 6 lucruri pe care să le faci înainte de a bea cafeaua.

Reclamă

Susținerea obiceiului de a bea cafea dimineața cu ajutorul unor practici eficiente poate aduce schimbări benefice pentru bunăstarea ta generală. Acestea pot crea o diferență semnificativă în cazul: digestiei, echilibrului hormonal, nivelurilor de energie și stresului.

6 lucruri pe care să le faci înainte de a bea cafeaua

Consumul de cafea pe stomacul gol poate elibera hormoni de stres, cum sunt cortizolul și adrenalina. Din acest motiv, se recomandă să iei micul dejun înainte de a-ți bea cafeaua, conform TheFast800.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Cortizolul are un rol esențial pentru a te trezi dimineața. Însă, dacă primești prea mult deodată poate cauza o suprastimulare, ceea ce poate rezulta într-un răspuns la stres nedorit. Acest lucru poate crea neplăceri la nivelul hormonilor, intestinului și al glandelor suprarenale și te poate face să te simți lipsit de energie.

Poți încerca câteva practici strategice, pe care le poți include în rutina ta de dimineață înainte de a-ți bea cafeaua. Astfel, îți poți susține funcțiile organismului și poți evita răspunsul anxios la stres.

Reclamă

Consumă proteine și fibre

Cortizolul rezultat atunci când consumi cafea înainte de masă, îți poate crește glicemia. Nivelul ridicat al zahărului din sânge poate declanșa inflamația și îți poate dezechilibra glicemia pentru tot restul zilei.

Când începi ziua cu o sursă integrală de fibre, poți susține echilibrul nivelului de zahăr din sânge, fiind printre cele 6 lucruri pe care să le faci înainte de a-ți bea cafeaua. Poți obține o treime din aportul zilnic necesar de fibre la micul dejun dacă incluzi alimente precum semințele de chia sau verdețuri.

Proteinele sunt un alt nutrient major care contracarează creșterea nivelului de zahăr din sânge. Poate fi util să consumi câteva alimente bogate în proteine înainte de a bea cafeaua sau în timp ce o bei. Poți încerca să mănânci ouă sau să consumi un smoothie cu pudră proteică. Acest obicei poate asigura niveluri mai bune ale zahărului din sânge. Poate încetini eliberarea de energie și poate avea un impact pozitiv asupra nivelului de stres și inflamației din corp.

Reclamă

Asigură-ți un nivel optim de hidratare

În timpul nopții, corpul tău se deshidratează, ceea ce înseamnă că are nevoie de lichide imediat ce te trezești. De aceea, este important să bei un pahar mare cu apă pentru a-ți asigura un nivel optim de hidratare înainte de a-ți bea cafeaua. Poți stoarce o lămâie dacă vrei să-ți susții sănătatea digestivă.

În plus, specialiștii recomandă să bei minim 8 pahare cu apă pe zi. Totodată, în funcție de anumiți factori poate fi nevoie să modifici aportul total de lichide. Printre acești se pot regăsi: temperatura, starea ta de sănătate generală, nivelul de efort fizic, sarcina și alăptarea.

Așteaptă o oră și jumătate după ce te trezești

Poți aștepta o oră și jumătate după ce te trezești pentru a-ți menține un echilibru al hormonilor. În prima oră după trezire, nivelurile de cortizol cresc și scad sub formă de răspuns al cortizolului la trezire. Acesta indică un sistem nervos sănătos. Are o mare influență asupra sănătății imunitare și chiar asupra riscului de a dezvolta o boală autoimună. Mai mult, îți poate susține nivelul de energie pe tot parcursul zilei, fiind printre cele 6 lucruri pe care să le faci înainte de a-ți bea cafeaua.

Plimbă-te în aer liber

Expunerea la lumină naturală în prima oră de la trezire îți poate susține un echilibru hormonal optim și-ți poate regla ritmul circadian. Expunerea la lumină declanșează eliberarea sănătoasă de cortizol dimineața pentru a sprijini ritmul natural al organismului. Combinația dintre lumină și mers îți poate susține nivelul de energie și sănătatea generală.

Ia în considerare potențialele afecțiuni și medicamente

Dacă ești nevoit să urmezi un tratament medical sau suferi de una sau mai multe afecțiuni, se recomandă să discuți cu un medic, potrivit BestLife. Cafeaua și cofeina pot interacționa cu unele medicamente, în special în cazul tratamentelor destinate diabetului sau afecțiunilor tiroidei. Totodată, cofeina poate avea efecte asupra nivelurilor de zahăr din sânge.

Fă exerciții fizice

Consumul de cafea înainte de a face exerciții fizice, te poate face să tremuri și să te simți anxios. Acest lucru îți poate crea dificultăți dacă intenționezi să ridici greutăți. Pentru a evita aceste efecte poți să reduci consumul la numai câteva înghițituri. Eventual, poți face o plimbare pentru a te încălzi înainte de a începe antrenamentul. În același timp, cofeina îți poate ușura efortul fizic.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Cum poți preveni insolația. Ce măsuri poți lua pentru a evita simptomele
Cum poți preveni insolația. Ce măsuri poți lua pentru a evita simptomele
Cum poți preveni insolația. Ce măsuri poți lua pentru a evita simptomele
articol cu video
Măsuri alimentare care îmbunătățesc sănătatea bărbaților. Ce influențează secreția de testosteron
Măsuri alimentare care îmbunătățesc sănătatea bărbaților. Ce influențează secreția de testosteron
Măsuri alimentare care îmbunătățesc sănătatea bărbaților. Ce influențează secreția de testosteron
articol cu video
Criza vârstei de mijloc la bărbați. Care sunt explicațiile și recomandările specialiștilor
Criza vârstei de mijloc la bărbați. Care sunt explicațiile și recomandările specialiștilor
Criza vârstei de mijloc la bărbați. Care sunt explicațiile și recomandările specialiștilor
Reclamă
PARTENERI
icon