Efectele grădinăritului asupra organismului. Ce schimbări benefice pot produce

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 20 mai 2024, 07:48

Chiar dacă poate părea o activitate foarte simplă și banală, grădinăritul poate aduce mai multe beneficii pentru sănătate, mai ales dacă face parte din rutina ta zilnică. Citește despre efectele grădinăritului asupra organismului.

Reclamă

Dorința de a avea o grădină este o idee bună. Acesta se regăsește printre cele mai sănătoase hobby-uri pe care le poți dezvolta. Alături de impactul mintal care îți poate îmbunătăți în mod semnificativ starea de spirit, aceasta poate ajuta la susținerea sănătății generale.

Efectele grădinăritului asupra organismului

Grădinaritul te împinge să petreci mai mult timp afară, să interacționezi cu alte persoane cu hobby-uri asemănătoare și să acorzi o atenție mai mare sănătății tale. Te poți simți mai motivat să practici exerciții fizice cu regularitate sau să urmezi o alimentație echilibrată, în timp ce admiri împrejurimile.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Dacă sapi, transporți lucruri și recoltezi plante, aceste obiceiuri benefice pot îmbunătăți: puterea fizică, sănătatea inimii, greutatea corporală, calitatea somnului și sistemul imunitar. De asemenea, grădinăritul îți poate asigura o stare de calm și o conexiune mai puternică cu mediul înconjurător. În același timp, te poate face să arzi până la 82 de calorii în 30 de minute.

Poate proteja memoria odată cu înaintarea în vârstă

Efectele grădinăritului asupra organismului pot proteja memoria. Activitatea fizică regulată poate îmbunătăți funcționarea cognitivă a creierului. Activitățile de grădinărit pot stimula dezvoltarea nervilor legați de memorie. Greblatul și plantarea legumelor poate scădea în mod semnificativ riscul de a dezvolta demență.

Reclamă

Poate îmbunătăți starea de spirit

Grădinăritul îmbunătățește starea de spirit, atenuează tulburările mintale și crește stima de sine. Când oamenii petrec timpul într-o grădină, nivelul de anxietate scade și simptomele depresiei se ameliorează în mod semnificativ, potrivit Healthline

Poate sprijini recuperarea în urma adicțiilor

Activitățile asociate muncii cu plantele fac parte din multe programe de recuperare în urma a diferite adicții. Grădinăritul poate asigura sentimente pozitive în cazul persoanelor care se recuperează după dependența de alcool și pot fi folosite ca instrumente eficiente de reabilitare.

Poate ajuta la gestionarea unei greutăți optime

Efectele grădinăritului asupra organismului pot include gestionarea unei greutăți optime. Activități precum greblarea și tăierea ierbii pot intra în categoria exercițiilor ușoare până la moderate. În același timp, utilizarea uneltelor de grădinărit, cum ar fi: lopata, săpatul și tăierea lemnului pot fi considerate exerciții intense. Totodată, munca în grădină folosește fiecare grupă musculară majoră din organism. Astfel, poate scădea considerabil șansele de a dezvolta obezitate, inclusiv în cazul copiilor.

Reclamă

Are efecte antiinflamatoare

Petrecerea timpului în grădină poate ajuta la reducerea inflamației în întregul corp, efectele fiind pe termen lung, inclusiv la nivelul creierului, conform Forbes. În plus, poate fi o metodă eficientă pentru a-ți ajuta copiii să dezvolte un sistem imunitar sănătos.

Poate sprijini corpul să lupte împotriva afecțiunilor

Corpul tău folosește lumina soarelui pentru a produce vitamina D. Dacă petreci timp în grădină, ai șanse mai mari de a te expune la soare. Vitamina D îndeplinește un rol semnificativ în asigurarea a sute de funcții din corpul uman, cum ar fi întărirea oaselor și a sistemului imunitar. Totodată, expunerea moderată la soare poate scădea riscul de a dezvolta mai multe tipuri de cancer, fiind printre efectele grădinăritului asupra organismului.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Calculul deficitului caloric pentru femei și bărbați. Cum afli câte calorii ai voie să consumi pentru a slăbi
Calculul deficitului caloric pentru femei și bărbați. Cum afli câte calorii ai voie să consumi pentru a slăbi
Calculul deficitului caloric pentru femei și bărbați. Cum afli câte calorii ai voie să consumi pentru a slăbi
Mitul celor 10.000 de pași zilnici a fost demontat. De câți ai nevoie, de fapt, pentru a-ți menține sănătatea
Mitul celor 10.000 de pași zilnici a fost demontat. De câți ai nevoie, de fapt, pentru a-ți menține sănătatea
Mitul celor 10.000 de pași zilnici a fost demontat. De câți ai nevoie, de fapt, pentru a-ți menține sănătatea
Efectele sedentarismului sunt mai grave decât ai crede. Ce se întâmplă când stai 8 ore pe scaun
Efectele sedentarismului sunt mai grave decât ai crede. Ce se întâmplă când stai 8 ore pe scaun
Efectele sedentarismului sunt mai grave decât ai crede. Ce se întâmplă când stai 8 ore pe scaun
Reclamă
PARTENERI
icon