Beneficiile consumului de mazăre. Nutrienții esențiali pe care îi conține

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 27 august 2023, 06:39

Mazărea reprezintă semințele mici și rotunde ale plantei Pisum sativum. Aceasta aparține familiei de leguminoase, alături de: linte, fasole și soia. Datorită conținutului bogat în nutrienți, poate îmbunătăți sănătatea generală. Află care sunt beneficiile consumului de mazăre.

Reclamă

Oferă o sursă importantă de substanțe nutritive, de origine vegetală, printre care regăsești: proteine, minerale, vitamine, fibre și compuși vegetali ce pot avea un rol de protecție a organismului, cum sunt antioxidanții.

Beneficiile consumului de mazăre

Mazărea are un conținut nutritiv ridicat și puține calorii. Aceasta include în compoziție: potasiu, magneziu, proteine, fibre, zinc, fier, vitamina C, acid folic, vitamina B6, vitamina K, grăsimi și carbohidrați. Printre compușii săi vegetali se numără zeaxantina și luteina, două substanțe recunoscute pentru proprietățile lor antiinflamatorii și antioxidante.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Toți nutrienții conținuți pot avea un rol important în organism. Vitamina C este necesară pentru: producerea de neurotransmițători și colagen, reglarea nivelului de colesterol, controlul inflamației, protejarea celulelor împotriva daunelor oxidative, îmbunătățirea absorbției fierului și a funcției imunitare.

Acidul folic are un rol în: diviziunea celulară, sinteza ADN-ului și maturarea globulelor roșii. În plus, proteinele de origine vegetală din mazăre pot asigura: creșterea, dezvoltarea, repararea celulară, funcția imunitară și multe alte procese din organism, potrivit Health.

Reclamă

Totuși, este indicat să iei în considerare posibilele efecte adverse. Mazărea poate cauza alergii, care se pot manifesta prin: diaree, greață, astm și erupții. De asemenea, conține antinutrienți, inclusiv acid fitic și lectine. Acești compuși interferează cu absorbția anumitor substanțe nutritive, cum ar fi fierul.

Ar putea îmbunătăți sănătatea digestivă

Printre beneficiile consumului de mazăre se numără efectele sale asupra sănătății digestive. Fibrele sunt esențiale pentru o digestie sănătoasă, inclusiv pentru a asigura mișcări intestinale regulate și confortabile. Mazărea reprezintă o sursă importantă de: fibre, fibre insolubile și fibre solubile.

Fibrele solubile susțin un nivel sănătos al zahărului și al lipidelor din sânge și sprijină creșterea bacteriilor benefice în intestin. Fibrele insolubile au efect laxativ și ajută la creșterea conținutului de apă al scaunului, ceea ce poate fi de ajutor în special pentru persoanele care suferă de constipație.

Reclamă

Ar putea susține o greutate corporală optimă

Mazărea conține concentrații ridicate de fibre și proteine. Ambele pot oferi senzație de sațietate pe termen lung și te pot ajuta să-ți menții o greutate corporală optimă. Proteina este cel mai sățios macronutrient, deoarece sprijină încetinirea digestiei și oferă senzație de sațietate după ce iei masa.

Ar putea proteja împotriva cancerului

Includerea în dietă a leguminoaselor, cum ar fi mazărea, poate reduce riscul de apariție a cancerului deoarece conțin niveluri ridicate de antioxidanți. Mazărea conține compuși naturali numiți saponine. Acești compuși ar putea proteja împotriva unor forme de cancer, conform BBC Good Food.

Ar putea ameliora simptomele diabetului de tip 2

Conținutul ridicat de fibre poate proteja împotriva diabetului de tip 2, fiind printre beneficiile consumului de mazăre. Dietele bogate în fibre pot contribui la susținerea nivelurilor sănătoase de zahăr din sânge la persoanele care suferă deja de diabet. Un aport ridicat de fibre se asociază cu un nivel ridicat de colesterol HDL, cel care protejează inima. În plus, poate reduce circumferința taliei și poate scădea greutatea corporală.

Poate proteja sănătatea ochilor

Datorită conținutului bogat de zeaxantină și luteină, consumul de mazăre poate proteja împotriva degenerescenței maculare legate de vârstă, fiind o boală a ochilor care îți poate estompa o parte a vederii. În prezent, este principala cauză a pierderii vederii la adulții în vârstă.

De asemenea, luteina și zeaxantina sunt benefice pentru a filtra lungimile de undă albastre de lumină. Acestea pot fi dăunătoare vederii.

Poate menține sănătatea inimii

Menținerea sănătății inimii este printre beneficiile consumului de mazăre. Consumul de alimente bogate în fibre, cum ar fi mazărea, poate ajuta la reducerea factorilor de risc a apariției bolilor de inimă, cum ar fi hipertensiunea arterială și nivelurile crescute ale lipidelor din sânge.

Mazărea este o sursă bogată de magneziu, un mineral esențial pentru reglarea tensiunii arteriale. Magneziul poate reduce riscul de a dezvolta hipertensiune arterială.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Fructe pentru o digestie bună. Beneficiile asupra sănătății intestinale
Fructe pentru o digestie bună. Beneficiile asupra sănătății intestinale
Fructe pentru o digestie bună. Beneficiile asupra sănătății intestinale
Băuturi pentru sănătatea plămânilor. Efectele benefice asupra acestor organe vitale
Băuturi pentru sănătatea plămânilor. Efectele benefice asupra acestor organe vitale
Băuturi pentru sănătatea plămânilor. Efectele benefice asupra acestor organe vitale
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Alimente care ameliorează crampele musculare. Impactul pozitiv asupra acestor simptome
Reclamă
PARTENERI
icon