Băuturi bogate în potasiu. Cum îți pot completa dieta

Simina Dragut
Simina Dragut
Publicat: 28 aprilie 2024, 08:14

Deficiențele de potasiu îți pot afecta starea de sănătate, mai ales dacă acestea se agravează. Pentru a te asigura că atingi aportul zilnic al acestui mineral, poți încerca să incluzi în dietă anumite lichide. Citește despre băuturi bogate în potasiu.

Reclamă

Poți obține sau prepara mai multe lichide care te pot ajuta să-ți diversifici alimentația și să obții toate substanțele nutritive de care organismul tău are nevoie în fiecare zi. Acestea necesită puține ingrediente pentru a le prepara.

Băuturi bogate în potasiu

Potasiul este un mineral esențial, care ajută la îndeplinerea mai multor funcții în corpul uman, cum ar fi: susținerea funcției musculare și nervoase, reglarea tensiunii arteriale și menținerea unui nivel de hidratare optim în organism.

ARTICOLUL CONTINUĂ DUPĂ RECLAMĂ

Poți alege să-ți diversifici dieta cu ajutorul mai multor băuturi care conțin concentrații ridicate de potasiu. În general, acestea nu prezintă riscuri de a provoca adverse, atât timp cât nu ești alergic la ingredientele naturale folosite.

Suc de morcovi

Sucul de morcovi se regăsește printre aceste băuturi bogate în potasiu. În același timp, conține vitamina A și fibre. Astfel, poate sprijini sănătatea ochilor, poate preveni afecțiunile digestive și poate oferi senzație de sațietate.

Reclamă

Suc de mandarine

Sucul de mandarine asigură o sursă bună de: potasiu, vitamina C și folat (vitamina B9). Acesta are proprietăți antioxidante, poate ajuta la reglarea tensiunii arteriale și poate întări sistemul imunitar, potrivit Home Quirer.

Suc de rodii

Sucul de rodii este una dintre aceste băuturi bogate în potasiu. Are compuși antiinflamatori, poate proteja celulele împotriva efectelor dăunătoare provocate de stresul oxidativ, poate susține sănătatea inimii și poate îmbunătăți funcția cognitivă.

Lapte

Laptele are capacitatea de a oferi cantități ridicate de calciu și vitamina D, două substanțe nutritive, care pot susține sănătatea sistemului osos și pot preveni dezvoltarea unor afecțiuni cronice precum osteoporoza. În plus, poate oferi o sursă de potasiu.

Reclamă

Apă de cocos

Apa de cocos se regăsește printre aceste băuturi bogate în potasiu. Aceasta asigură electroliți, care te pot ajuta să te hidratezi după un antrenament intens. Apa de cocos poate reduce tensiunea arterială, poate regla nivelurile de zahăr din sânge și poate îmbunătăți sănătatea sistemului osos.

Suc de prune

Sucul de prune este printre cele mai bune surse de potasiu, vitamina C și fibre. Consumul regulat de suc de prune poate ajuta la menținerea tensiunii arteriale, susținerea sănătății oaselor și a mușchilor și îmbunătățirea digestiei.

Lapte vegetal

Unele tipuri de lapte vegetal sunt băuturi bogate în potasiu, cum ar fi laptele de soia sau laptele de migdale, conform Livestrong. Spre deosebire de laptele de origine animală acestea nu conțin lactoză și pot fi consumate și de persoanele cu intoleranță sau alergie la laptele obișnuit. Când nu se obțin din cereale, pot fi băute de persoanele cu intoleranță la gluten.

Suc de grepfrut

Sucul de grepfrut are în compoziție nutrienți esențiali, cum ar fi: potasiu, fibre, antioxidanți și vitamina C. Consumul regulat de suc de grepfrut poate ajuta la scăderea tensiunii arteriale, îmbunătățirea sănătății inimii și prevenirea dezvoltării pietrelor la rinichi.

Informațiile prezentate în acest articol nu înlocuiesc consultul medical. Cereți sfatul medicului dumneavoastră pentru diagnostic și tratament.

Te-ar mai putea interesa și
Nutrienți esențiali pentru sănătatea creierului. Efectele pozitive asupra minții
Nutrienți esențiali pentru sănătatea creierului. Efectele pozitive asupra minții
Nutrienți esențiali pentru sănătatea creierului. Efectele pozitive asupra minții
Băuturi bogate în fier. Efectele benefice asupra hemoglobinei
Băuturi bogate în fier. Efectele benefice asupra hemoglobinei
Băuturi bogate în fier. Efectele benefice asupra hemoglobinei
Surse de vitamina D pentru vegetarieni. De ce pot fi incluse în dietă
Surse de vitamina D pentru vegetarieni. De ce pot fi incluse în dietă
Surse de vitamina D pentru vegetarieni. De ce pot fi incluse în dietă
Reclamă
PARTENERI
icon